Sposoby na spalenie tkanki tłuszczowej bez... utraty masy ciała. Efekt jest niesamowity

To do dzieła!
Sposoby na spalenie tkanki tłuszczowej bez... utraty masy ciała. Efekt jest niesamowity
Fot. pexels.com
30.04.2019

Zwyczajne odchudzanie równoważne jest z utratą masy ciała. Są jednak sytuacje, kiedy nasze BMI, czyli wskaźnik masy ciała, mieści się w normie, a zalegający tłuszczyk na brzuchu czy udach negatywnie wpływa na nasze samopoczucie. Utrata tłuszczu nie musi równać się z utratą kilogramów, a my znamy na to sposoby!

Zobacz też: Jak schudnąć z brzucha?

Jak pozbyć się tłuszczu bez utraty masy ciała?

Zrozumienie, czym jest tłuszcz

Pierwszym krokiem w pozbyciu się zbędnego tłuszczyku jest zrozumienie, czym on właściwie jest i jaki jest jego cel. Choć słowo "tłuszcz" od razu kojarzy nam się negatywnie, wbrew pozorom jest nam potrzebny, oczywiście w odpowiednich proporcjach. Nasze ciało potrzebuje tłuszczu do prawidłowego funkcjonowania. Między innymi do magazynowana energii, termoizolacji i termoregulacji, ochrony narządów wewnętrznych czy stymulacji układu immunologicznego. W efekcie nasze ciało potrzebuje od 25 do 28 procent tłuszczu.

Deficyt kalorii

Ograniczenie kalorii jest pierwszym podstawowym krokiem do pozbycia się nadmiaru tkanki tłuszczowej. Im mniej będziesz spożywać kalorii, tym bardziej ciało będzie zmuszone do wykorzystania zmagazynowanego już tłuszczu. 

Dostarczanie zdrowych tłuszczy

Jak już pisaliśmy wcześniej, nasze ciało potrzebuje tłuszczów, ale z umiarem. Dlatego, aby nasza dieta miała pozytywny wpływ na nasze zdrowie oraz sylwetkę, powinniśmy dostarczać naszemu organizmowi odpowiednią ilość zdrowych tłuszczy, które pochodzą np. z awokado czy orzechów.

Mniej węglowodanów

Węglowodany są bardzo ważne w diecie i dostarczają nam energii. Jednak ich nadmiar przekształcany jest w...tłuszcz. Dlatego, jeśli chcesz pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej, musisz ograniczyć ilość spożywanych węgli. Takie ograniczenie sprawi, że organizm będzie korzystał ze zmagazynowanych tłuszczy.

Zobacz także: Superfoods, przez które wcale nie chudniesz tylko... tyjesz!

Dobry sen

Mówi się, że sen to najlepsze lekarstwo na wszystko. I jest w tym dużo prawdy. Przesypianie każdej nocy 7,8 godzin, wspomaga pracę metabolizmu, dzięki czemu łatwiej będzie spalić ci nadmiar tkanki tłuszczowej.

Postaw na cardio

Najskuteczniejszą formą ćwiczeń w przypadku spalania tłuszczu jest cardio. Bardzo ważne jest, aby ćwiczenia były intensywne i regularne. Trening cardio powinien trwać nie krócej niż 30 minut i być powtarzany 3 razy w tygodniu. Jeżeli nie lubisz ćwiczeń na siłowni, wybierz bieganie, rower czy pływanie.

...i trening siłowy

Kiedy mięśnie pracują, poziom energii spada, a organizm czerpie ją wtedy ze zmagazynowanego tłuszczu. Im więcej masz mięśni, tym więcej energii spalasz.

Celuj w swój brzuch

Jednym z głównych miejsc, w którym gromadzi się najwięcej tłuszczyku jest właśnie brzuch. Dlatego skup się na nim, wykonując ćwiczenia ABS. Poprawią one nie tylko wygląd twojego brzucha, ale ułatwią też pracę narządów znajdujących się w tej części naszego ciała.

Skup się na dużych grupach mięśniowych

Aby trening siłowy był jak najbardziej efektywny, dobrym pomysłem jest skupienie się na tych obszarach ciałach, które zawierają największe grupy mięśni. Takie obszary to nogi, ręce, brzuch. 

Koniec ze słodkimi napojami

Słodzone napoje to twój największy wróg. Dlatego unikaj ich jak ognia i pij jak najwięcej wody.

Czytaj etykiety

Nie ufaj produktom, który na pierwszy rzut wydają się zdrowe. Czytaj etykiety, z dużym naciskiem na zawartość węglowodanów oraz tłuszczów nasyconych.

Nie podjadaj

Uważasz, że po treningu należy ci się nagroda w postaci małego grzeszku, jakim jest batonik albo fast food? Nie daj się zwieść! "Niewinny" batonik sprawia, że cały twój wysiłek idzie na marne.

Zobacz też: Odchudzanie bez treningu – czy to może się udać?

„Tak wyglądałyby Kate i Meghan, gdyby przytyły”. Poznaj kobietę, która nosi rozmiar XXL i ubiera się jak księżne
„Tak wyglądałyby Kate i Meghan, gdyby przytyły”. Poznaj kobietę, która nosi rozmiar XXL i ubiera się jak księżne - zdjęcie 1

Polecane wideo

Komentarze (17)

Ocena: 3 / 5
gość (Ocena: 5) 06.05.2019 14:57
Jeżeli zrzucasz wagę, świetnym wsparciem w kuracji jest slimcea, dzięki niej pozbyłam się całej nadwagi w krótkim czasie.
odpowiedz
Aex (Ocena: 3) 01.05.2019 07:18
I wcale cardio nie jest najważniejsze. Kolejny mit. I wcale nie trzeba poświęcać mu 3 dni w tygodniu. Treningi interwałowe FBW są o wiele lepsze niż bieganie więcej niż 30 minut na bieżni tym samym tempem.
zobacz odpowiedzi (2)
Brzuchoręki (Ocena: 1) 30.04.2019 23:07
Najwieksze grupy miesniowe - brzuch i ręce. Dobre.
odpowiedz
gość (Ocena: 5) 30.04.2019 22:25
Oszuści!!!!!
odpowiedz
gość (Ocena: 1) 30.04.2019 17:01
Ja prdl co za szajs... Spalenie tluszczu bez utraty wagi... Noz kur... Skoro tluszcz wg was nie wazy to co to jest? Banda debili
zobacz odpowiedzi (3)

Polecane dla Ciebie