Superfoods, przez które wcale nie chudniesz tylko... tyjesz!

To właśnie one sabotują twoje zmagania o szczupłą sylwetkę.
Superfoods, przez które wcale nie chudniesz tylko... tyjesz!
Fot. Instagram.com (@nudefit/@brenda_godf)
18.04.2019

Odchudzanie potrafi być frustrujące. Przede wszystkim dlatego, że trzeba odmówić sobie wielu ulubionych produktów - najczęściej słodyczy i innych kalorycznych potraw, które odkładają się pod postacią dodatkowych kilogramów i tłuszczyku. Dlatego wiele osób poszukuje zdrowych, ale wciąż smacznych zamienników dla pysznych przekąsek. 

Zobacz również: Jak schudnąć z brzucha?

Niestety łatwo jest stracić umiar i zacząć bez opamiętania opychać się tymi "dietetycznymi" produktami, ślepo wierząc, że to dozwolone, bo przecież są zdrowe i niskokaloryczne. Oto 8 produktów, które wcale nie są takimi superfoodsami, jak by się mogło wydawać. Nie warto z nimi przesadzać! 

#1: Mieszanka studencka 

Wiele osób uważa, że mieszanka studencka, czyli mix orzechów, migdałów, rodzynek i kandyzowanych owoców, to idealny i zdrowy zamiennik dla słodyczy. Niestety jest jeden problem – mieszanka studencka to prawdziwa bomba kaloryczna. 100 g tego popularnego miksu może zawierać nawet ponad 500 kcal! 

#2: Łosoś 

Włączenie do codziennej diety ryb to bardzo dobre rozwiązanie - nie tylko dla osób, które pragną schudnąć. Jedną z najsmaczniejszych ryb jest bez wątpienia łosoś. Ale nie należy spożywać go bez umiaru. Kluczem jest wybieranie odpowiedniej porcji. Sugerowana porcja łososia o wadze 100 g zawiera nieco ponad 200 kcal. Problem w tym, że zazwyczaj serwowane porcje są co najmniej dwa razy większe. Wiele sklepów oferuje też ten gatunek ryby w marynacie, co dodatkowo zwiększa kaloryczność potrawy. 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Tanja (@runaway_peas) on

#3: Zielone smoothies 

Zielone koktajle jakiś czas temu szturmem podbiły Instagram. Wszyscy oszaleli na punkcie kolorowych smoothies i zaczęli sami tworzyć mieszanki na bazie jarmużu, szpinaku, bananów, jagód i innych zdrowych składników. Niestety w celu poprawy smaku koktajli wiele osób dodaje do nich mleko kokosowe bądź ryżowe, jogurty, soki lub miód, co znacznie podnosi kaloryczność smoothies. 

#4: Nasiona chia 

Nasiona chia parę lat temu zostały okrzyknięte jednym z najlepszych superfoodsów. Wszystko dlatego, że zawierają mnóstwo kwasów omega-3 i żelaza, a dzięki swoim właściwościom wchłaniania płynów pęcznieją i wypełniają żołądek, wywołując długotrwałe uczucie sytości. Ale nie należy przesadzać z ich ilością, ponieważ już 12 g nasion chia, czyli 1 łyżka, to 60 kcal. 

#5: Gorzka czekolada 

Podczas odchudzania wiele osób przerzuca się z czekolady mlecznej na gorzką. Specjaliści od odżywiania przekonują, że gorzka czekolada to doskonałe źródło antyoksydantów, a jej spożywanie jest dobre dla zdrowia. To prawda, ale nie oznacza to, że możemy bezmyślnie pochłaniać tabliczkę za tabliczką. 100 g gorzkiej czekolady o 75-80 proc. zawartości kakao to aż 598 kcal! Dla porównania 100 g mlecznej czekolady zawiera 535 kcal. 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Map Chocolate Co. (@mapchocolate) on

#6: Awokado 

Awokado jest jednym z najpopularniejszych superfoodsów. Wszyscy pokochaliśmy dania z dodatkiem tego owocu - sałatki, tosty czy kanapki. To świetne źródło zdrowych tłuszczów, które pomaga obniżyć poziom cholesterolu. Ale nie zmienia to faktu, że awokado jest bardzo tłustym owocem. Awokado średniej wielkości, o wadze 140 g (bez skórki i pestki) to aż 224 kcal. 

#7: Suszone owoce 

Suszone owoce są uznawane za o wiele lepszy wybór niż tradycyjne słodycze w postaci czekolady czy ciasteczek. Wiele osób kieruje się myśleniem, że to przecież zdrowe owoce, tyle że w innej formie. Niestety suszone owoce to prawdziwa bomba kaloryczna. 100 g takiej mieszanki zawiera aż 359 kcal. Poza tym podczas procesu suszenia owoce tracą większość swoich wartości odżywczych i witamin. 

#8: Jogurty owocowe 

Spożywanie dużej ilości dietetycznych jogurtów owocowych paradoksalnie częściej prowadzi do wzrostu wagi niż do jej utraty. Te produkty najczęściej są wzbogacone sztucznymi substancjami słodzącymi, które powodują tycie. Lepiej zrezygnować ze sztucznie słodzonych jogurtów i przestawić się na jogurty naturalne z dodatkiem cukru pochodzącego ze świeżych owoców. 

Zobacz również: Nie możesz schudnąć? Być może zapominasz o tych kilku rzeczach

Nastolatka jadła tylko fast foody. Po zmianie diety już nie straszy, ale zachwyca
Nastolatka jadła tylko fast foody. Po zmianie diety już nie straszy, ale zachwyca - zdjęcie 1

Polecane wideo

Komentarze (6)

Ocena: 3.67 / 5
gość (Ocena: 5) 30.04.2019 10:10
zgadzam się np. awokado jest bardzo kaloryczne. Ja jem zdrowe posiłki przygotowywane na parze, pije duże ilości mineralnej cisowianki i dużo się ruszam... nie tyję tylko chudnę :)
odpowiedz
gość (Ocena: 1) 19.04.2019 12:59
Super foods nigdy nie były od tego, żeby odchudzać. Po prostu są zdrowe...
odpowiedz
gość (Ocena: 5) 18.04.2019 23:47
Kurde! Tyje się od nadmiaru kalorii, a nie od danego produktu, chociaż lepiej zjeść 1800 kcal z orzechów i warzyw niż z KFC i od kiedy jogurty owocowe były przedstawiane, jako super foods
odpowiedz
R2D2 (Ocena: 3) 18.04.2019 19:26
Do bani troche ten artykuł. Idąc tym tokiem myślenia pozostaje pić samą wodę i jeść powietrze. Wiadomo, że wszystkie te w/w produkty mają tych kalorii mniej lub więcej ale to nie powód, żeby przedstawiać je z tej złej strony. Przy ograniczeniu spożycia do małych ilosci i przy aktywnym trybie życia kalorie pójdą w komin a mikro I makro elementy zrobią konkretną dla nas robotę, wiem z własnego doświadczenia. Pozdrawiam
odpowiedz
R2D2 (Ocena: 3) 18.04.2019 19:21
Bez sensu. Dałem komentarz i wywalilo jako spam... 😕
odpowiedz

Polecane dla Ciebie