10 sposobów na „podkręcenie” metabolizmu. Będziesz szczupła jak nigdy

Utrzymanie odpowiedniej wagi leży w twoich rękach.
10 sposobów na „podkręcenie” metabolizmu. Będziesz szczupła jak nigdy
Fot. iStock
08.10.2018

Od szybkości metabolizmu zależy waga, a od niej wygląd oraz samopoczucie. Każda z nas chciałaby mieć metabolizm jak u 12-letniej dziewczynki, ale nie wszystkim jest to dane. Na szczęście są metody, dzięki którym można go przyspieszyć.

„Tak, jestem gruba. Ale będę nosić to, na co mam ochotę!” - historia Agnieszki

1.   Na śniadanie jedz chude białko

W ten sposób spalisz dwa razy więcej kalorii w trakcie trawienia. Nie poczujesz głodu przez wiele godzin. Polecamy jajko po benedyktyńsku albo sadzone. Do tego zrób sałatkę warzywną. Unikaj dodatków w postaci tłustego mięsa.

2.   Jedz śniadanie w ciągu 30 minut od pobudki

To bardzo ważne, jeżeli chcesz zadbać o metabolizm. Unikniesz w ten sposób późniejszych spadków energii, rzucania się na jedzenie i picia ogromnych ilości kawy.

3.  Wysypiaj się

Czy wiedziałaś, że sen to podstawa? Dzięki odpowiedniej ilości snu zmniejsza się poziom hormonu stresu, który sprzyja odkładaniu się tłuszczu. W wyniku jego działania przemiana materii zostaje spowolniona.

4.   Nie stresuj się

Jak już wiesz, przez stres przemiana materii spowalnia. Dlatego zadbaj o relaks. Nie stroń zwłaszcza od aktywności fizycznej, która wyzwala endorfiny. Chodź na spacery, spotykaj się ze znajomymi, oglądaj komedie i rób to wszystko, co pozwala ci się odprężyć.

Ta dziewczyna schudła 30 kg, bo przestała jeść... JEDNĄ RZECZ!

5.   Pij dużo wody

Dobrze nawodniony organizm również przyspiesza przemianę materii. Dlatego postaraj się pić odpowiednią ilość wody. Jeśli się zastanawiasz, ile dokładnie, zważ się, a następnie 1/3 swojej wagi podziel przez 10. Na przykład dziewczyna, która waży 53 kilogramy, powinna spożywać dziennie niecałe 2 l wody.

6.   Zrezygnuj z produktów zawierających kofeinę

Ta źle działa na nadnercza, a one odpowiadają za proces przemiany materii. To zła wiadomość dla miłośników kawy. Jeżeli nie potrafisz zupełnie porzucić tego napoju, chociaż ogranicz picie kawy.

7.   Używaj przypraw...

... takich jak oregano, papryka, czarny pieprz, bazylia, kurkuma i chilli. Dzięki nim „podkręcisz” metabolizm.

8.   Jedz gorzką czekoladę

Gorzka czekolada jest znana ze swoich cech prozdrowotnych, a wspomożenie procesu przemiany materii uchodzi za jedną z nich. Jak donosi serwis ofeminin.pl stwierdzono to na podstawie badania przeprowadzonego przez niemieckich i szwajcarskich naukowców. Osoby, które wzięły w nim udział, przez 2 tygodnie jadły codziennie 50 g gorzkiej czekolady. Okazało się, że ich metabolizm poprawił się. Zmniejszył się poziom hormonu stresu.

9.   Zadbaj o odpowiednim poziom witaminy D

Wiele osób cierpi na jej niedobór, a witamina D pomaga w szybszym spalaniu tłuszczu. Możesz uzupełnić jej poziom poprzez spożywanie jaj, ryb morskich, mleka i produktach mlecznych, serów dojrzewających i olejów roślinnych. Jeżeli wolisz, zażywaj ją pod postacią tabletek.

10.  Używaj olejków eterycznych

Pozytywnie działają na zdrowie psychiczne oraz fizyczne. Na stronie szybkaprzemiana.pl czytamy, że najlepsze będą te czyste, czyli uzyskiwane w wyniku destylacji parowej. Wymienia się olejki z oregano, kardamonu czy gałki muszkatołowej. Możesz dodać kilka kropel do kąpieli. Kolejny sposób to masaż olejkiem tych części ciała, na których zbiera się tłuszcz.
 

Urodę jednak można sobie kupić. One jeszcze niedawno straszyły wyglądem
Urodę jednak można sobie kupić. One jeszcze niedawno straszyły wyglądem - zdjęcie 1

Polecane wideo

Komentarze (6)

Ocena: 5 / 5
gość (Ocena: 5) 06.11.2018 12:14
Stosuję się do tych wszystkich zasad w końcu się zmotywowałam, żeby przejść na dietę lightdiet i zacząć ćwiczyć. to nie takie łatwe jak ktoś wcześniej był przyzwyczajony do innego trybu życia, podjadania przed snem i ogólnie niezdrowego odżywiania.
odpowiedz
gość (Ocena: 5) 08.10.2018 15:57
Śniadanie jem 10 min - 1 g od pobudki, staram się wysypiać, może mam dużo stresu, ale się relaksuję codziennie, piję dużo płynów, nie piję kawy, ale tez nie używam prawie ogóle przypraw, skomplementuję witaminę D i całkiem lubię gorzka czekoladę... ale nie uważam by dzięki temu miała dobry metabolizm, bo kiedyś mało spałam, byłam uzależniona od kawy i żyłam w ciągłym stresie bez suplementowania wit. D i nie było żadnej różnicy. Od dziecka jestem szczupła i tyle, ale od dziecka dbam o to by się nie obżerać (najpierw rodzice, a potem ja, wiadomo ;) ) - wiele małych posiłków w ciągu dnia, dużo płynów (woda lub domowe soki), nigdy nie opuszczam śniadania - przeważnie najpóźniej godzinę po wstaniu je jem, nie jem dużo tłustych rzeczy i staram się mieć jakieś minimum ruchu. Reszta, wygląda na to, że nie ma większego znaczenia, chociaż polecam wit D - dobrze wpływa na cerę.
odpowiedz
gość (Ocena: 5) 08.10.2018 01:10
Nie wysypiam się, dużo się stresuje, śniadanie jem kilka h po przebudzeniu, wody nie pije prawie w ogóle, bo wolę kawe, nie dbam o wit.D i raczej mam jej niedobór, nienawidzę gorzkiej czekolady i nie używam olejków eterycznych. Mam bardzo szybką przemianę materii, jem dużo i jestem szczupła. Jeżeli te rady mają cokolwiek wspólnego z prawdą to stosując się do nich chyba stałabym się niewidzialna. 😂
zobacz odpowiedzi (3)

Polecane dla Ciebie