„Nie mogę schudnąć. Co robię źle?” (WYJAŚNIAMY)

Katujesz się sałatą, kiełkami, chrupkim pieczywem, a waga ani drgnie? Sprawdź, gdzie popełniasz błąd.
„Nie mogę schudnąć. Co robię źle?” (WYJAŚNIAMY)
Fot. Thinkstock
01.06.2018

Odchudzanie trzeba przeprowadzić z głową. Jeśli zabierzesz się do tego nie tak, jak powinnaś, raczej nie zobaczysz oczekiwanych efektów – a nawet możesz sobie bardzo zaszkodzić. Dbaj o zdrowie! Jeżeli próbujesz schudnąć, a mimo to twoja dieta nie działa, gdzieś popełniasz błąd. Przekonaj się gdzie i dowiedz się, jak go naprawić.

8 kilogramów w 8 tygodni. Oto najnowsza dieta cud

Dieta jest zbyt restrykcyjna
Na początku kilogramy lecą jak szalone. A potem – nic, zero. Jak to możliwe? Z dużym prawdopodobieństwem przesadziłaś z ich redukcją. Zbyt rygorystyczna, niskokaloryczna dieta prowadzi do efektu innego niż zamierzony. Organizm pozbawiony paliwa przełącza się w tryb oszczędzania i zaczyna… magazynować tłuszcz na czarną godzinę. Nie buduje się też masa mięśniowa, a spalanie kalorii staje się nieefektywne. Jak widzisz, nie opłaca się przesadzać z ograniczaniem liczby spożywanych kalorii.

Nie zwracasz uwagi na drobne przekąski
Gdy analizujesz swój jadłospis, wydaje się, że wszystko gra: na śniadanie owsianka, na lunch lekka sałatka, na obiad ryba ugotowana na parze z warzywami… Co więc jest nie tak? Dobrze się zastanów, czy to na pewno jedyna żywność, jaką spożywasz w ciągu dnia. Często bowiem lekceważymy pozorne drobnostki: jednego wafelka, garść orzeszków, słodki napój, cukierka, piwo. A to wszystko przecież dodatkowe kalorie, które trafiają do twojego organizmu. Uważaj zwłaszcza na to, co pijesz – najlepsza jest woda i herbaty ziołowe.

Mocno ograniczyłaś tłuszcze
Kiedyś diety ubogie w tłuszcz robiły furorę. Dziś wiemy, że to nie tłuszcz tuczy, tylko nadmiar węglowodanów i złe połączenia. Ba, tłuszcz jest wręcz konieczny – w nim rozpuszczają się przecież niektóre witaminy (A, E, D, K). Dzięki tłuszczowi organizm funkcjonuje jak należy. Wiele badań wykazało, że szereg negatywnych efektów związanych z odchudzaniem może być skutkiem ograniczania tłuszczu w diecie. Sucha skóra, łamliwe paznokcie, zaparcia, zmęczenie, problemy z koncentracją, kiepska perystaltyka jelit to tylko niektóre skutki uboczne eliminacji tłuszczów z diety.

dieta odchudzająca

Fot. Thinkstock

Jesz nieuważnie
Jedzenie w pośpiechu to fatalny pomysł z kilku powodów. Bardzo szkodzi zdrowiu i oszukuje mózg, który nie otrzymuje sygnału, że właśnie dostarczono organizmowi pożywienia. Dlatego eksperci nawołują do tzw. uważnego spożywania posiłków. Oznacza to, że należy być skupionym na tym, co się je – i nigdy nie jeść w pośpiechu. Każdy kęs trzeba dokładnie przeżuwać, bo mózg potrzebuje czasu, by wysłać organizmowi sygnał o sytości. Poza tym gdy będziesz skupiona, raczej nie sięgniesz po dodatkową porcję. Bezmyślne jedzenie szkodzi zdrowiu i rujnuje figurę.

Zbyt często się ważysz
Bo może być tak, że twoja dieta działa, tylko że ty oczekujesz zbyt szybkich rezultatów. Dlatego dzień po dniu (kilka razy dziennie?) stajesz na wadze i wściekasz się, widząc, że wskaźnik ani drgnie. Drgnąłby, gdybyś uzbroiła się w cierpliwość. Nikt nie chudnie z dnia na dzień – to po pierwsze. Po drugie – waga poddawana jest różnym wahaniom, zwłaszcza u kobiet, u których kolosalne znaczenie ma moment cyklu menstruacyjnego. Poza tym jeśli ćwiczysz, pamiętaj, że mięśnie są cięższe od tkanki tłuszczowej.

Zbyt często zmieniasz diety
To prawda, że w gąszczu diet odchudzających można się pogubić. Dlatego gdy zdecydujesz się na jedną, trzymaj się jej i bądź konsekwentna. Najgorsze, co możesz zrobić, to przeskakiwać od diety do diety. Twój organizm wtedy oszaleje i nie schudniesz ani kilograma. To nie tylko nieskuteczne, ale przede wszystkim bardzo niezdrowe. Jeśli nie masz rozeznania, jaka dieta byłaby w twoim przypadku skuteczna, nie kieruj się wyborem celebrytki czy koleżanki ani tym bardziej modą, tylko idź do dietetyka, który dopasuje do ciebie optymalny jadłospis.

dieta odchudzająca

Fot. Thinkstock

Dużo ćwiczysz
Również w tym przypadku może być tak, że chudniesz, ale nie widzisz tego na wadze. Już wiesz, że tkanka mięśniowa jest cięższa od tkanki tłuszczowej. To prawda. Dlatego dziewczyny, które stosują dietę, ale dużo ćwiczą, często nie widzą efektów w postaci spadku masy ciała. Mało tego – jeśli intensywnie trenujesz, możesz nawet ważyć więcej niż przed rozpoczęciem odchudzania! Co więc zrobić? Wyrzucić wagę ;-). Zmierz obwody centymetrem, przyjrzyj się sobie w lustrze, zwróć uwagę, czy ubrania nie zrobiły się na tobie luźniejsze. Po tym poznasz, że twoja sylwetka się zmienia.

Pijesz zbyt mało wody
Korzyści z picia wody są wszechstronne, a jeśli chcesz schudnąć, tym bardziej powinnaś o niej pamiętać. To przeważający składnik naszego organizmu, wpływający na wszystkie funkcje życiowe. Gdy mało pijesz, metabolizm spowalnia – i z odchudzania nici. Poza tym dzięki wodzie na dłużej czujesz się nasycona. Kolejna rzecz. Woda to najlepszy płyn, po jaki możesz sięgnąć. Gdy natomiast zamiast niej wypijasz napoje czy słodkie soki, nic dziwnego, że twoja dieta odchudzająca nie działa. Z badań Uniwersytetu Illinois wynika, że ci, którzy zwiększyli dzienne spożycie wody z jednej do trzech szklanek, w ciągu dnia spożywali o 68–205 mniej kcal. W ich diecie znalazło się ponadto mniej nasyconych tłuszczów, cholesterolu, sodu i cukru.

EPN

Komentarze (4)

Ocena: 5 / 5
KatarzynkaK (Ocena: 5) 24.06.2018 08:50
Diety nie zawsze się sprawdzają, Trzeba połączyć zdrowe odżywianie i aktywność fizyczną. Ja byłąm pół roku temu na dukanie, schudłam10 kg, ale miałam zaparcia i czułam się ospała i bez energii. O ile na zaparcia miałam pomoc - czopki eva qu, o tyle na brak nie mogłam nic poradzić. W końcu zdecydowałam się rzucić tę dietę i czuję się teraz super, a efektu jojo brak
odpowiedz
stefan (Ocena: 5) 01.06.2018 12:18
NA SIŁOWNIE IDZCIE FLONDRY A NIE DIETY SRIETY. WYSIŁEK NIE BOLI.
zobacz odpowiedzi (1)
gość (Ocena: 5) 01.06.2018 01:52
W głównej mierze należy skupić się na podkręconym metabolizmie. Dlatego podczas kuracji odchudzającej warto stosować iqgreen, który zawiera tylko naturalne składniki. Ponadto hamuje apetyt i przyczynia się do efektywniejszego spalania tkanki tłuszczowej.
odpowiedz

Polecane dla Ciebie

Polecane wideo