9 sposobów na powrót do figury sprzed świątecznego obżarstwa. Zdążysz schudnąć przed sylwestrem!

3,2,1... start!
9 sposobów na powrót do figury sprzed świątecznego obżarstwa. Zdążysz schudnąć przed sylwestrem!
Fot. Thinkstock
29.12.2017

W święta Bożego Narodzenia większość z nas lekko popuściła cugle i poddała się świątecznemu obżarstwu. W końcu polegają one w dużej mierze na siedzeniu przy stole. Trudno odmówić sobie wtedy dodatkowej porcji pierogów z grzybami, kolejnego śledzia czy kawałka piernika. Po kilku dniach nie tylko mamy dość, ale często uświadamiamy sobie, że zjadłyśmy dużo więcej niż było w planach. Czujemy się ociężałe, a czasami jest nam nawet niedobrze. Dlatego w pierwsze dni po świętach dobrze jest postawić na aktywnośc fizyczną i lekkostrawną dietę. Dzięki temu szybko wrócimy do poprzedniego stanu.

Oprócz powyższego trzeba też wspomnieć o sylwestrze. Zostało kilka dni na to, żeby popracować nad figurą. W końcu musimy zmieścić się w sylwestrową kreację. Im szybciej rozpoczniesz przygotowania, tym lepiej. Chociaż na półkach w lodówce zapewne masz jeszcze resztki świątecznych przysmaków, zrezygnuj z nich i przeczytaj, co zrobić, aby jak najszybciej zrzucić nadprogramowe kilogramy.

Zobacz także: Dietetyczne łakomstwo: nowa dieta?

odchudzanie po świętach

Fot. Thinkstock

Jedz produkty oczyszczające

Są warzywa, które mają działanie oczyszczające. Dzięki nim wspomożesz proces pozbywania się z organizmu złogów. Jednym z tych produktów jest burak. Buraki zawierają przeciwutleniacze, które działają regenerująco na watrobę. Ta z kolei odpowiada na oczyszczanie. Guacamole również wpływa na nią dobrze. Jeżeli chcesz oczyścić organizm, postaw także na zieloną herbatę zamiast kawy i czarnej herbaty.

Jedz produkty przyspieszające metabolizm

Dbaj, aby twoja dieta była bogata w produkty przyspieszające metabolizm. To m. in. musztarda, warzywa strączkowe, cielęcina, czosnek, papryczka chili oraz owoce cytrusowe.

Zamiast jeżdzenia windą, zacznij chodzić po schodach

Jeżeli mieszkasz na 8. piętrze także. Im wyżej, tym lepiej dla ciebie. To dobra propozycja zwłaszcza dla osób, którym brakuje czasu na ćwiczenia. Oczywiście zasada tyczy się również schodów ruchomych.

odchudzanie po świętach

Fot. Thinkstock

Zastąp samochód rowerem

Dojeżdżasz do pracy samochodem albo komunikacją miejską? Jeżeli masz do niej bardzo daleko, wystarczy, że zaparkujesz samochód w odległości ok. kilometra od budynku albo wysiądziesz z tramwaju/autobusu przystanek wcześniej. Dobrą propozycją jest też zastąpienie samochodu rowerem. Jeżeli pogoda dopisuje, korzystaj z niej.

Pij dużo wody

Nawet jeżeli nie masz ochoty, pij. Należysz do osób zapominalskich? Ustaw sobie przypomnienie w telefonie. Po kilku dniach zorinetujesz się, że czujesz się lekko, a do tego jesz mniej. Zobaczysz też różnicę w wyglądzie skóry.

Zacznij pić ocet jabłkowy

Wlej łyżkę octu do szklanki wody, wymieszaj i wypij przed śniadaniem. Ocet jabłkowy hamuje apetyt, pomaga spalić tłuszcz oraz poprawia trawienie.

Zobacz także: Schudłam na diecie pudełkowej

odchudzanie po świętach

Fot. Thinkstock

Pij koktajle oczyszczające

Zastąp nimi przekąski, a szybko zauważysz różnicę w wyglądzie. Wykorzystaj do jego przygotowania takie produkty jak: ananas, sok z cytryny lub limonki, seler naciowy, świeży szpinak, ogórek i jabłka. Wystarczy, że wybierzesz kilka ulubionych produktów z tej listy. Taki koktajl nie tylko pomoże oczyścić organizm, ale także pozbyć się nadmiaru wody z organizmu.

Kupuj przede wszystkim warzywa i owoce

Wybierz się na zakupy i zamiast produktów, które zawsze wybierałaś, kupuj same warzywa i owoce. Jeżeli wydasz na nie sporą sumę pieniędzy i zapełnisz nimi lodówkę, będziesz zmuszona je zjeść. W końcu szkoda, żeby zmarnowało się tyle produktów.

Spaceruj

Jeżeli jesteś typem osoby, która nie lubi uprawiać sportu, wybierz spacer. To jedna z najprzyjemniejszych form aktywności. Dbaj o to, żeby codziennie przejść nie mniej niż 1 km. Nie odkładaj spaceru na koniec dnia. Dzięki temu nie odpuścisz. Nawet jeżeli masz ważniejsze sprawy do zrobienia, najpierw przespaceruj się.

Komentarze (6)

Ocena: 4.83 / 5
Martyna (Ocena: 5) 15.03.2018 14:39
Nie chcę nikogo tutaj dołować, ale w sumie już za jakieś 2 tygodnie będą kolejne święta i pewnie znowu przybędzie trochę kilogramów ;). Ja na szczęście mam sposób na zbędne kilogramy. Sporo daje mi korzystanie z cateringu dietetycznego Wygodna Dieta, który w naprawdę dużym stopniu ułatwia odchudzanie. Warto spróbować ;)
odpowiedz
Zuzka (Ocena: 4) 16.01.2018 10:54
Zgadzam się z Wami dziewczyny, ruch przede wszystkim, a taniec też bardzo lubię, chociaż ja moje odchudzanie dodatkowo wspomagam herbatką ziołową na nadwagę, kupiłam ją na stronie nowoczesneziola, a od kiedy ją piję czuję się lżejsza :)
odpowiedz
gosia (Ocena: 5) 09.01.2018 21:06
Ja raz dwa trace na wadze jak chodze na treningi taneczne ;p Tancze w royal dance center i wysilek jest tak duzy, ze dwa dni i całe swiateczne obzarstwo znika ;p
odpowiedz
Martyna (Ocena: 5) 09.01.2018 20:59
Ja super trace wagę podczas tanca ;p Od kiedy zaczelam chodzic do royal dance center schudlam juz z 7 kg ;)
odpowiedz
Dagmara (Ocena: 5) 09.01.2018 07:16
Kochani, taniec, taniec, taniec. Żadna forma aktywności mi nigdy nie odpowiadała, zapisałam się na zajęcia taneczne do Centrum Tańca Szczepan i proszę! Od 1,5 roku regularnie ćwiczę, choć sama tego nie czuję, a pozbyłam się spooorego balastu. Naprawdę polecam
odpowiedz

Polecane dla Ciebie

Polecane wideo