10 (banalnie prostych!) sposobów, by codziennie spalać więcej kalorii

Każdego dnia pochłaniamy sporo zbędnych kalorii, które później odkładają się w postaci tkanki tłuszczowej. Jak pozbyć się tego nadmiaru?
10 (banalnie prostych!) sposobów, by codziennie spalać więcej kalorii
Fot. Thinkstock
22.09.2016

Spacer z psem

Zwierzę potrzebuje ruchu, a my – chcąc nie chcąc – musimy mu zapewnić aktywność, co na pewno okaże się bardzo korzystne dla obu stron. Nawet spokojny, półgodzinny spacer pozwoli nam spalić sporo zbędnych kalorii – szacuje się, że zwykle około 100. Jeśli postanowimy pobiegać z psem, liczba utraconych kalorii zwiększy się nawet trzykrotnie. Jakby tego było mało,  regularne spacery chronią także mózg, znacząco zmniejszają ryzyko chorób serca i obniżają prawdopodobieństwo wystąpienia cukrzycy typu 2. Czy potrzeba więcej argumentów?

Może mała kawka?

Filiżanka czarnej kawy może pomóc nam w przyspieszeniu spalania kalorii. Dlaczego? Badania wykazują, że zawarta w napoju kofeina skutecznie pobudza krążenie i metabolizm oraz stymuluje komórki do spalania tłuszczu. Pamiętajmy jednak, że bezpieczna dzienna dawka tego organicznego związku chemicznego to ok. 1,5 grama, co oznacza, że nie powinno się pić więcej niż 2-3 filiżanki kawy w ciągu doby.

Czas na sen

Problemy ze snem doskwierają średnio co trzeciej Polce, stając się przyczyną permanentnego zmęczenia czy braku koncentracji. I nie tylko. Zdaniem amerykańskich naukowców osoby, które śpią średnio około ośmiu godzin na dobę gubią kilogramy dwa razy szybciej, niż te spędzające w objęciach Morfeusza 4-5 godziny. Dlaczego? Po pierwsze, śpiąc dłużej mamy mniej szans na podjadanie i kumulowanie nadprogramowych kalorii. Po drugie, niedobór snu powoduje spowolnienie metabolizmu i wzrost poziomu kortyzolu, który odpowiada za zwiększone uczucie głodu.

Kilka cennych wskazówek dla tych z Was, które nie chcą przytyć jesienią

 

spalanie kalorii

Fot. Thinkstock

Wsiądźmy na rower

Już po godzinnej przejażdżce spalimy 300-500 kalorii, dotlenimy krew, obniżymy poziom złego cholesterolu, a dzięki wytworzonym endorfinom poprawimy samopoczucie. Zmuszone do pracy mięśnie brzucha, pośladków i ud zaczną pobierać zapasy energii z komórek tłuszczowych, które nasz organizm na co dzień magazynuje). Ciało stanie się jędrne, a dzięki naprężaniu mięśni ud i pośladków pozbędziemy się cellulitu.

Siła pocałunku

Zwyczajny, delikatny pocałunek zmusza do pracy 12 mięśni twarzy, powodując w ten sposób spalanie 12 kalorii. Przy namiętnym pracować musi aż 30 mięśni! Poza tym w czasie całowania mózg zaczyna sprawniej pracować dzięki większemu wydzielaniu naturalnej amfetaminy PEA, natomiast przyspieszony oddech zapewnia lepsze dotlenienie organizmu. Wzrost ciśnienia krwi powoduje, że skóra staje się cieplejsza i nabiera żywszej barwy, zmniejsza się też liczba zmarszczek.

spalanie kalorii

Fot. Thinkstock

Zabawa z hula hop

W czasie półgodzinnych ćwiczeń z kolorowym kołem możemy stracić nawet 400 kalorii. Długo można wyliczać także inne zalety zabawy z hula hop, która znakomicie zastępuję trening aerobowy, ponieważ bardzo szybko zwiększa puls serca i wymusza wzmożoną pracę płuc. Kręcąc obręczą możemy wyszczuplić talię, brzuch czy pośladki bez obciążania stawów. Tego typu ćwiczenia poprawiają ogólną kondycję ciała, przepływ krwi, poziom energii i koordynację ruchową.

Gry interaktywne

Zbędnych kalorii pozbędziemy się nawet przed… telewizorem. Dzięki interaktywnym grom komputerowym bez wychodzenia z domu zagramy w tenisa, potańczymy albo odkryjemy tajniki jogi. Gra w kręgle na konsoli może pomóc spalić ok. 190 kalorii na godzinę,  a boks czy wirtualny tenis – nawet około 200.
Zadanie jest bardzo proste. Wystarczy podłączyć sprzęt do telewizora i wykonywać polecenia wirtualnego trenera. Dbasz o sylwetkę? Zapisz się na kurs fitness, a indywidualny trening przed ekranem pomoże ci spalić zbędne kalorie.

Zobacz także: Cellulit, odrastające włosy, rozstępy - Internautki pokazują swoje BRZYDKIE UDA (Twoje też tak strasznie wyglądają?)

spalanie kalorii

Fot. Thinkstock

Domowa bieżnia

Dzięki niej wzmocnimy serce, wyszczuplimy sylwetkę i spalimy zbędne kalorie. Nikogo chyba nie trzeba przekonywać, że bieganie to doskonała forma aktywności fizycznej. Pomaga zapobiegać chorobom serca, osteoporozie, cukrzycy, nowotworom, nerwicom, depresji i wielu innym cywilizacyjnym zmorom.

Najnowsze badania naukowe wykazały nawet korzystny wpływ joggingu na inteligencję. Kształtujemy również sylwetkę – przez godzinę truchtania jesteśmy w stanie spalić około 900 kalorii.

spalanie kalorii

Fot. Thinkstock

Jedzmy warzywa i owoce

Tego typu produkty powinny być stale obecne w naszym jadłospisie. Warzywa i owoce są nie tylko potrafią przyspieszyć metabolizm, ale są także małokaloryczne, zawierają również mnóstwo wartościowych substancji, np. błonnik, który reguluje pracę jelit i zmniejsza uczucie głodu. Jabłko czy marchewkę bez obaw możemy podjadać, kiedy tylko najdzie nas ochota. Po warzywa warto sięgnąć szczególnie przed głównym posiłkiem, ponieważ wypełnią żołądek, zapobiegając obiadowemu obżarstwu i przyjmowaniu nadprogramowych kalorii.

 

 

spalanie kalorii

Fot. Thinkstock

Żujmy gumę

Ta czynność zmniejsza uczucie głodu, pomaga kontrolować apetyt na słodycze i eliminuje podjadanie. Guma jest bowiem niskokaloryczna (zawiera od 5 do 10 kcal), a już samo przeżuwanie to sygnał dla mózgu, by poczuł sytość. W ciągu godziny żucia spalamy też około 12 kalorii. Guma jest także zalecana jako uzupełnienie profilaktyki i higieny jamy ustnej. Neutralizuje kwasy, które największą aktywność osiągają po około 20 minutach od posiłku i w tym czasie następuje największa demineralizacja szkliwa.

Żucie gumy bezpośrednio po jedzeniu podwyższa pH śliny i zapobiega wystąpieniu fazy kwaśnej, co hamuje demineralizację oraz procesy próchnicze. Większy przepływ śliny powoduje także korzystne dla higieny jamy ustnej wypłukiwanie resztek pokarmów.

Zobacz także: Jak sprawić, żeby twój organizm miał apetyt na zdrowe przekąski?

RAF

Polecane wideo

Komentarze (5)

Ocena: 5 / 5
kawusia (Ocena: 5) 06.10.2016 11:25
Zgadzam się z tą kawą, jednak ja wybrałam lepszą alternatywę, wodę z naturalną kofeiną. Niestety kawa wypłukuje z naszego organizmu magnez i odwadnia. Oczywiście ja kawę uwielbiam i nie wyobrażam sobie, zeby rano jej nie wypić, ale w ciągu dnia to już raczej sięgam po veroni energy.
odpowiedz
Sylwia (Ocena: 5) 04.10.2016 15:48
Ja czytałam, że spalanie kalorii zależy od nawodnienia organizmu. Czyli prosta zasada im więcej wody się pije tym więcej kalorii się spala. Bo spragnione wody komórki magazynują tłuszcz ... Ważne jest też to jaką wodę się wybiera. Ja staram się pić o pH zbliżonym do pH krwi człowieka, czyli 7,4, np. Veroni Hydration.
odpowiedz
anna (Ocena: 5) 22.09.2016 12:49
ja polecam Piperine Burner. Suplement, który pomógł mi schudnąć 16kg.
odpowiedz
Ula (Ocena: 5) 22.09.2016 11:29
A ja rozwiązanie znalazłam na... blogu:) Polecam, bo autor ciekawie pisze jak się odchudzać, a czego unikać: zbijamywag.pl
odpowiedz
Jola (Ocena: 5) 22.09.2016 08:45
Odchudzać się to trzeba wiedzieć jak to zrobić. Ja stosowałam dietę 1000 kalorii, Dukana, Kwaśniewskiego. Efekty na krótko straszne jojo i do tego pojawiły się problemy z nerkami i wyniszczenie organizmu. Teraz wiem, ze sama dieta i do tego nieumiejętna niczego nie załatwi. To musi być cały system oparty na wiedzy. Zapoznajcie sie z ksiazką Odchudzanie z elementamii fizjologii i biochemii, tam pisza jak działa naprawdę nasz organizm obalaja mity na których żerują inni. Od 7 miesięcy odchudzam sie systemem fizjologiczny zgodnie z tą ksiazką. Mam 15 kg mniej bez jojo i czuję sie świetnie. Wyniki wróciły do normy i chce mi sie żyć. Naprawde lepiej wiedzieć co i jak robic bo mozna zrobić sobie krzywdę...
odpowiedz

Polecane dla Ciebie