Detoks po Świętach

Zastosuj się do tych rad, jeśli marzysz o figurze modelki.
Detoks po Świętach
Fot. Thinkstock
27.12.2015

Myśl, zanim zaczniesz jeść - to pierwsza z wielu banalnie prostych zasad, które ułatwiają osiągnięcie zdrowej i szczupłej sylwetki. Chcesz poznać kolejne? W tym artykule prezentujemy sposoby, dzięki którym łatwo pozbędziesz się niechcianych kalorii ze swojej codziennej diety.

Rady przydadzą się zwłaszcza tym z Was, które w Święta pozwoliły sobie na podjadanie!

Pij tylko wodę

Inne napoje mogą być bardzo kuszące. Jeśli jednak zależy ci na zdrowej i smukłej sylwetce - powinnaś ograniczyć się do wody. Unikniesz tym samym cukrów i zbędnych kalorii, zawartych w słodkich napojach. Woda utrzymuje prawidłowy poziom płynów w organiźmie, sprawia, że mamy uczucie sytości, a także wpływa pozytywnie na organy, mięśnie i skórę.

Detoks po świętach

Fot. Thinkstock

2. Jeden talerz, mała porcja

Mniejszy talerz oznacza także mniej jedzenia. Dlatego zawsze wybieraj małe naczynia i odpowiednio mniejsze porcje. Technika ta pomoże ci jeść nawet o 25% mniej kalorii niż zwykle. Jest tylko jedna zasada - żadnych dokładek!

Detoks po świętach

Fot. Thinkstock

3. Unikaj kalorycznych dodatków

Czasami danie, które na pierwszy rzut oka wydaje się być zdrowe, tak naprawdę jest bardzo kaloryczne. To dotyczy szczególnie sałatek. Warzywa i zielone liście są bardzo zdrowe, ale jeśli dodasz do nich dużo sera, dressingu, mięsa i owoców, stają się one daniem równie kalorycznym jak miska tłustego makaronu. Postaraj się ograniczyć do dwóch dodatków i koniecznie zamień smażone mięso na gotowane na parze. Jeśli chodzi o sosy, trzymaj się zasady - mniej znaczy więcej lub postaraj się w ogóle z nich zrezygnować.

Detoks po świętach

Fot. Thinkstock

4. Grilluj zamiast smażyć

Do smażenia zawsze potrzebujemy dużo oleju. Smażone jedzenie może smakuje pysznie, ale równocześnie zawiera mnóstwo szkodliwych dla organizmu tłuszczów. Natomiast grillowane mięso, warzywa lub ryby są znacznie zdrowsze. Grillowanie zabija także potencjalne bakterie, które mogą znajdować się na jedzeniu.

Detoks po świętach

Fot. Thinkstock

5. Nie jedz przed telewizorem prosto z torebki

Mnóstwo ludzi uwielbia spędzać wieczory, leżąc na kanapie przed telewizorem, z paczką chipsów lub z talerzem frytek. Skupiając się na oglądaniu naszego ulubionego programu, przestajemy kontrolować ilość tego, co jemy. Mamy więc dla ciebie dwie zasady. Po pierwsze - nigdy nie jedz prosto z paczki, bo zwyczajnie dojdzie do tego, że zjesz wszystko. Zamiast tego nałóż sobie część chipsów do miski. Po drugie - najlepiej w ogóle zrezygnuj z kalorycznych przekąsek i zamień je na owoce lub warzywa.

Detoks po świętach

Fot. Thinkstock

6. Ciemna czekolada

Jest bogata w wiele witamin, minerałów i antyoksydantów. Jeśli więc masz ochotę na coś słodkiego, wybierz właśnie ciemną czekoladę, która pomoże ci w pozbyciu się toksyn z organizmu, a także wpływa pozytywnie na serce i mózg.

Detoks po świętach

Fot. Thinkstock

7. Unikaj orzechów

Orzechy są bogate w zdrowe dla organizmu tłuszcze, ale zawierają także bardzo dużo kalorii. Gdy już zaczniesz je jeść, bardzo trudno będzie ci przestać. Staraj się więc unikać orzechów lub jeść je tylko raz na jakiś czas, jako dodatek do dania, nie zaś w formie przekąski.

Komentarze (2)

Ocena: 1 / 5
Anonim (Ocena: 1) 30.12.2015 09:29
Ocena 1 - Tylko I wylacznie przez natretna reklame maskary
odpowiedz
Obiektywnie (Ocena: 1) 27.12.2015 18:09
Chyba autorka nie do końca wie, co to jest detoks. Nawet nie do początku.
odpowiedz

Polecane dla Ciebie

Polecane wideo