7 najbardziej kalorycznych śniadań. Tych dań wystrzegaj się, gdy dbasz o linię!

Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Dlatego ważne jest, aby właśnie rano dostarczyć swojemu organizmowi dużą dawkę energii.
7 najbardziej kalorycznych śniadań. Tych dań wystrzegaj się, gdy dbasz o linię!
26.05.2014

Mówi się, że śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Dlatego ważne jest, aby właśnie rano dostarczyć swojemu organizmowi dużą dawkę energii. Czasami jednak ulegamy pokusom i decydujemy się na posiłki, które powszechnie uważane są za szybkie i smaczne. Nie zdajemy sobie przy tym do końca sprawy, co tak naprawdę jemy. Zamiast energii, pochłaniamy zbędne kalorie.

Oto pyszne, ale niezdrowe dania, których powinnaś unikać.

1. Bajgle

Bajgle zawierają bardzo małą ilość błonnika, przez co stanowią jeden z najgorszych śniadaniowych wyborów. Są bogate za to w węglowodany, które podlegają szybkiemu trawieniu i zaburzają przepływ krwi w organizmie. Zamiast bajgli, zjedz np. owsiankę z owocami. 

Jogurty

4. Jogurty

Nawet takie z dodatkiem owoców nie są twoją najlepszą przyjaciółką podczas odchudzania. Mogą zawierać nawet tyle samo cukru, co niejeden batonik. Zamiast gotowych jogurtów, kup grecki i dodaj do niego owoców i cynamonu. 

Smoothie

7. Smoothie

Nie zawsze jest to zdrowy i niskokaloryczny wybór. Szczególnie, gdy nie przyrządzasz swojego smoothie sama. Upewnij się, że twoje śniadanie zawiera dużo zielonych liści (np. szpinaku). Połącz go z jednym owocem, np. gruszką lub jabłkiem. I żadnego cukru!

bekon

5. Bekon

Obniża poziom insuliny w organiźmie. Jest niezdrowy, wysokokaloryczny i bogaty w tłuszcz. Nie ma absolutnie żadnego powodu, dla którego powinnaś go jeść. 

Batoniki proteinowe

6. Proteinowe batoniki

Nie wszystkie proteinowe batoniki są złe, ale, niestety, większość tak. Często zawierają one bardzo dużo cukru i tłuszczy trans. Zdrowsza wersja? Jogurt grecki, nasiona i orzechy. Postaraj się jednak, żeby twoje śniadanie nie zawierało więcej niż 250 kalorii. 

owsianka

2. Owsianka błyskawiczna

No właśnie, gotowa owsianka, którą możesz kupić w sklepie, na pewno zawiera dużo szkodliwego cukru. Takie śniadanie, lepiej przygotuj dla siebie sama, w domu. 

Płatki śniadaniowe

3. Płatki śniadaniowe

Wszyscy je uwielbiamy, ale niestety, płatki śniadaniowe to wysoko przetrworzony produkt. Nie zawiera praktycznie żadnych składników odżywczych i nie dodaje energii. Chwilę po ich zjedzeniu, znów będziesz głodna. 

Komentarze (50)

Ocena: 4.6 / 5
Anonim (Ocena: 5) 03.02.2015 15:33
Kiedy dbałam o linię to przede wszystkim pilnowałam tego, żeby brać codziennie acetomale - dzięki temu nie musiałam się obawiać o to, że to co zjem odłoży mi się w tkance tłuszczowej. Jadłam to samo co reszta rodziny (czyli pełnowartościowe jedzenie, bez głodzenia się) - schudłam 15 kg i teraz odstawiłam tabletki - generalnie nie stwierdziłam efektu jojo, więc jest super.
odpowiedz
Anonim (Ocena: 1) 27.05.2014 20:15
wszystko prawdziwe poza piramidalną bzdurą co do bekonu... jajka na bekonie to prawdziwe, pełnowartościowe śniadanie, które syci na 6-7 godzin. a fakt, że obniża poziom insuliny jest akurat zbawienny, bo z podwyższonym poziomem insuliny przez wszystkie owoce, płatki, bułeczki itp. szajs chudnięcie zawsze będzie udręką. nie ma zmiłuj, been there seen that ;)
odpowiedz
Anonim (Ocena: 5) 27.05.2014 17:39
kup grecki jogurt... ta, ten to na pewno pozwoli zrzucić wagę... Joruty greckie mają 10% tłuszczu...
zobacz odpowiedzi (1)
Anonim (Ocena: 5) 27.05.2014 15:47
250 kcal na sniadanie ? pisala to jakas pro ana redaktorka? sniadaie powinno byc najbardziej obfitym posiłkiem dnia bo jesteśmy w stanie je spalic w ciągu dnia, ale co ja tam wiem..
odpowiedz
dietująca (Ocena: 1) 27.05.2014 13:00
co za bezsensowny artykuł!!! niektóre ze śniadań w nim podanych są jednymi z najlepszych śniadań jakie możemy sobie zafundować!
odpowiedz

Polecane dla Ciebie

Polecane wideo