Jak schudnąć... bez diety?

Czy można schudnąć, nie stosując rygorystycznej diety? Można. Trzeba tylko znać triki, dzięki którym osiągniesz cel bez wyrzeczeń.
Jak schudnąć... bez diety?
25.04.2014

Wyliczono, że każda z nas w ciągu całego życia jest średnio przez… 17 lat na diecie odchudzającej. Ups! Z tych obliczeń wniosek nasuwa się sam: wiemy, że powinnyśmy dbać o linię, ale robimy to bardzo nieskutecznie. Stosowanie niskokalorycznej diety naprawdę może być udręką – a na dłuższą metę okazuje się bardzo trudne. Na szczęście są jeszcze inne sposoby, by chudnąć bez większych wyrzeczeń.

Gubienie kilogramów wbrew pozorom wcale nie jest takie trudne. Zazwyczaj większym wyzwaniem okazuje się utrzymanie efektów. Właściwie potrzebujesz dwóch rzeczy, by osiągnąć żywieniowy sukces: odpowiedniego myślenia i zdrowego rozsądku. Oczywiście przyda się również trochę cierpliwości i samodyscypliny, przekonasz się jednak, że odchudzanie bez diety jest możliwe.

Trik #1: nigdy nie pomijaj śniadania

Pierwszy posiłek powinien być królewski. To najważniejsze danie w ciągu dnia! Podkręca uśpiony po nocy metabolizm, zapewnia ci energię na cały dzień i sprawia, że na długo się zasycasz. Pominięcie śniadania zazwyczaj kończy się atakiem na jedzenie późnym wieczorem. Poza tym to, co zjesz na śniadanie, i tak spalisz w ciągu dnia. Z badań wynika, że w godzinach porannych warto przyrządzić sobie owsiankę, która pozwala na długo zaspokoić głód, znacznie skuteczniej od innych zbóż.

Trik #2: jedz z czerwonych talerzy

Zagraniczni badacze zaobserwowali, że osoby jedzące z czerwonej zastawy spożywają mniej jedzenia niż zwolennicy talerzy białych czy niebieskich. Zdaniem uczonych może mieć to związek z mimowolnym kojarzeniem przez nasz umysł koloru czerwonego z niebezpieczeństwem i koniecznością zachowania ostrożności. Jedzenie z czerwonego talerza podświadomie powstrzymuje nas zatem przed podjadaniem. Bardzo proste i skuteczne.

Trik #3: zawsze czytaj etykiety

Kochasz sajgonki i gdy robisz je w domu, zawsze podajesz je z tym przepysznym sosem słodko-pikantnym… Tyle że ten sos to prawie wyłącznie sam cukier! W wielu produktach ukryte są różne niezdrowe składniki – zwłaszcza wspomniany cukier i sól. Znajdują się one nawet w produktach, które powszechnie uważa się za zdrowe (np. sokach owocowych). Rozwiązanie? Zawsze czytaj etykiety, zanim jakiś produkt trafi do twojego koszyka.

gra w tenisa

Trik #9: jedz co trzy godziny

Być może jeszcze się do tego nie przekonałaś, ale każdy dietetyk potwierdzi, że aby schudnąć, trzeba jeść. Mało, ale często. Głodzenie się nie ma sensu – spowalnia metabolizm, okrada cię z ważnym związków, których twój organizm potrzebuje. Poza tym kto jest w stanie wytrzymać długo na takiej diecie? Rozwiązanie jest proste: jedz, jedz i jeszcze raz jedz. Regularnie, co trzy godziny, sięgaj po zdrową przekąskę. Może być to owoc, sałatka warzywna, pełnoziarnisty batonik, kubeczek owsianki, jajka na twardo itp. Dzięki temu naprawdę zaczniesz chudnąć.

gra w tenisa

Trik #6: znajdź czas na ruch

Nie potrzeba rewolucji w sposobie odżywiania, jeśli postawisz na aktywność fizyczną. Badania dowodzą, że regularny ruch w drodze po szczupłą sylwetkę daje lepsze efekty niż sama dieta. Nie chodzi o to, byś katowała się na siłowni. Możesz jednak chodzić na spacery, jeździć na rowerze, zrezygnować z samochodu, ćwiczyć w domu, by zacząć chudnąć i wyrzeźbić sylwetkę. Zwłaszcza ta ostatnia opcja jest dobrym wyborem, bo możesz ćwiczyć w swoim mieszkaniu, kiedy tylko zechcesz.

Trik #7: nie zarywaj nocy

Liczne badania pokazują związek między niedoborem snu a przybieraniem na wadze. Według naukowców z University of Chicago sen krótszy niż sześć godzin na dobę może rozregulować apetyt i sprawić, że przytyjemy. Zdaniem uczonych osoby niewyspane mają skłonność do nakładania sobie większych porcji, częściej również podjadają. Z badań wiemy, że osoby śpiące za krótko są w stanie zjeść w ciągu dnia o 20-30 proc. więcej kalorii niż te po normalnie przespanej nocy. Żeby zachować szczupłą sylwetkę, trzeba spać 7-9 godzin na dobę.

gra w tenisa

Trik #8: jedz kolorowo

Jeśli zapamiętasz tę podpowiedź, na twój talerz zacznie trafiać zdrowe jedzenie. Takie, które zapewni ci energię i dobrze przysłuży się sylwetce. Zadbaj o to, by na talerzu znalazło się jak najwięcej kolorów – chodzi głównie o różne warzywa, ale nie tylko. Przykładowo: ugotowana na parze ryba (biała), brązowy ryż, zielona sałata, czerwone pomidory, czarne oliwki, do tego sok pomarańczowy. Jest tęczowo, prawda? A do tego smacznie i bardzo zdrowo! Kolorowy talerz oznacza, że masz przed sobą dobrze skomponowany posiłek pełen witamin, pierwiastków i przeciwutleniaczy.

 

gra w tenisa

Trik #10: jak najwięcej pij

Woda to najlepszy napój na świecie. Tania, smaczna, cudownie gasi pragnienie, jest wszędzie dostępna, nie uczula. Usprawnia funkcjonowanie różnych narządów, korzystnie wpływa na metabolizm, hamuje głód, usprawnia trawienie, redukuje skórkę pomarańczową, pomaga zachować zdrowie. Jeśli chcesz schudnąć bez wyrzeczeń, zawsze miej przy sobie butelkę wody. Warto również pić własnoręcznie wyciskane soki owocowo-warzywne oraz zieloną herbatę. Płyny to dla naszego organizmu błogosławieństwo.

Ewa Podsiadły-Natorska

gra w tenisa

Trik #4: zastosuj jadłospis 80/20

Słyszałaś o Jillian Michaels? To jedna z najbardziej znanych amerykańskich trenerek. Michaels, autorka wielu planów treningowych i książek, poleca dietę 80/20, która oznacza, że 80 proc. to zdrowe jedzenie, a 20 proc. to produkty, do których mamy słabość i których nie umiemy sobie odmówić. W ten sposób w ciągu tygodnia zjadasz smaczne i zdrowe warzywa, owoce, ryby oraz chude mięso, by w weekend bez skrupułów sięgnąć po ukochany sernik. Ważne, by ostatni posiłek zjeść najpóźniej o godz. 21, bez węglowodanów.

Trik #5: jedzenie żuj powoli

Osoby, które jedzą szybko i nie przeżuwają zbyt dokładnie pożywienia, pochłaniają więcej kalorii. Z jedzeniem nie należy się śpieszyć – mózg potrzebuje ok. 20 minut, by odebrać informację wysłaną przez żołądek, że trafiło do niego pożywienie, a ty jesteś najedzona. A gdy do żołądka trafiają duże, nieprzeżute kawałki, organizm musi się bardzo natrudzić, by je przetworzyć. Powolne jedzenie odciążą żołądek i cały układ pokarmowy, co sprzyja szczupłej sylwetce.

Komentarze (23)

Ocena: 4.52 / 5
Anonim (Ocena: 5) 03.02.2015 16:20
Ja bez diety schudłam w miesiąc 5 kg - zamówiłam acetomale, o których tyle się ostatnio słyszy i własnie zaczynam drugie opakowanie, bo chcę zrzucić jeszcze drugie tyle. Jem raczej normalnie, nie mam czasu na ćwiczenia - a waga spada. Jestem mega zadowolona.
odpowiedz
minka (Ocena: 5) 13.05.2014 18:43
ja stosuję od 3 tygodni suplement 2be slim, który ma w swoim składzie m.in. chom dzięki czemu nie jem już tak dużo słodyczy, dodatkowo zaczęłam chodzić na basen i biegać z mężem wieczorami :)
odpowiedz
liliana (Ocena: 5) 12.05.2014 14:12
Moim trikiem jest to, że codziennie rano piję herbatkę figura detox. Jest nie tylko dobra na odchudzanie, ale także super oczyszcza organizm z toksyn. Sama jestem zadziwiona, jak się po niej lekko czuję.
odpowiedz
Wierka (Ocena: 5) 28.04.2014 21:55
U mnie okazało się skuteczne branie Foreverslimu do tego niewielka zmiana diety.Jadłam mniej a częściej.Na efekty nie musiałam długo czekać.
odpowiedz
Anonim (Ocena: 5) 26.04.2014 22:15
ajzedoeg12.geodezja.pl Zupełnie nowa jakość! Pyszne przepisy na najszybsze dania na świecie, a do tego wszystko to, co każda kobieta wiedzieć powinna... :)
odpowiedz

Polecane dla Ciebie

Polecane wideo