Triki Ewy Chodakowskiej na szczupłą sylwetkę (Zacznij ćwiczyć już teraz!)

Od lat walczysz o szczupłą figurę, ale jak dotąd nie osiągnęłaś celu? Trenerka Ewa Chodakowska podpowiada, w jaki sposób wymodelować sylwetkę.
Triki Ewy Chodakowskiej na szczupłą sylwetkę (Zacznij ćwiczyć już teraz!)
Fot. feszyn.com
28.07.2013

Okrzyknięto ją trenerką wszystkich Polek, czy już raczej: Polaków. Ma na koncie książkę, płyty z treningami, portal internetowy, występuje w telewizji. Na Facebooku zgromadziła blisko 500 tys. fanów, których motywuje do zdrowego stylu życia, systematycznego ruchu i dbania o siebie. Mówi się nawet, że z fankami stworzyła swego rodzaju sektę. „To działa!” – pisze wiele z nich i chwali się efektami pracy nad swoją sylwetką, przekonując, że świetną figurę zawdzięczają sposobom Ewy Chodakowskiej. Na czym polega jej sekret?

Ciesz się treningiem

Ewa Chodakowska próbuje przekonać wszystkich, że wysiłek fizyczny to nie przykry obowiązek, tylko pasja, sposób na życie i po prostu czysta przyjemność. Dzieje się tak dzięki endorfinom – hormonom szczęścia, który uwalniają się pod wpływem aktywności. „Dzięki ćwiczeniom negatywne uczucia, emocje i stres są niwelowane. Otwieramy się na ludzi, przestajemy skupiać się na błahostkach. Poszerza się horyzont naszych perspektyw, odkrywamy w sobie potencjał do realizowania marzeń. Koncentrujemy się na sobie i nie tracimy energii na rzeczy nieistotne” – pisze Ewa w swojej książce. I powołuje się na badania, z których wynika, że regularne energiczne ćwiczenia moją odjąć nam nawet… 12 lat. Zdaniem trenerki wszystkich Polaków sport naprawdę może odmienić nasze życie.

Odżywiaj się z głową

Ewa jest przeciwniczką rygorystycznych diet czy, tym bardziej, głodzenia się. „Śmiem twierdzić, że można sobie pozwolić na wszystko, ale z umiarem. Każda dieta musi być dopasowana do indywidualnych potrzeb człowieka. Trzeba jeść zdrowo i dostarczać sobie wszystkich potrzebnych składników, aby nasz jadłospis był w pełni wartościowy, różnorodny i zapewniał nam wszystko, co jest niezbędne, aby zachować zdrowie i chęć do życia” – przekonuje. Należy jeść 4-5 posiłków w ciągu dnia, bez pomijania śniadania czy kolacji. Dlatego wśród przepisów, które znalazły się w książce trenerki, są m.in. pyszne sałatki, koktajle owocowe, pożywne makarony, pieczone szaszłyki, gotowane warzywa, smaczne zupy itp.

Najważniejsze są mięśnie brzucha

Zdaniem Ewy mięśnie brzucha to centrum naszego ciała, dlatego należy napinać je przy każdym wydechu, bez względu na pozycję: leżąc, stojąc, skacząc, siedząc. Musimy nauczyć się kontrolować i napinać mięśnie – najlepiej robić to przez cały dzień. Ważne, aby napinanie brzucha weszło nam w nawyk. „Dziewięćdziesiąt procent kobiet, które do mnie piszą, ma problemy właśnie z brzuchem. Pytanie brzmi, co zrobić, żeby spalić tak zwaną oponkę” – opowiada Ewa w „Pytaniu na śniadanie” na antenie telewizyjnej dwójki. Same brzuszki jednak nie wystarczą: trening to tylko 30 proc. sukcesu, natomiast 70 proc. to właściwe odżywianie. Nigdy nie rezygnuj z trenowania mięśni brzucha – to podstawa silnej, wysportowanej sylwetki.

Najlepiej ćwiczyć przez 30 minut dziennie

Taki trening proponuje Ewa w swojej książce. „Wszyscy pragniemy osiągnąć najlepszy rezultat w jak najkrótszym czasie. 30 to magiczna liczba! Ten półgodzinny trening jest bardzo intensywny i w zupełności wystarcza, aby osiągnąć wymarzony cel. Co więcej, trening cykliczny spala 30 proc. więcej kalorii niż przeciętny trening w klubie fitness. Kombinacja treningu kardio z siłowym zniweluje twoją tkankę tłuszczową i wyprofiluje piękne, smukłe ciało” – zapewnia trenerka. Oczywiście każdy trening należy poprzedzić pięciominutową rozgrzewką. Jeśli nie masz czasu na trening, znajdź chwilę na szybki spacer, przejażdżkę rowerową czy zajęcia na basenie. Poza tym nie korzystaj z windy i zrezygnuj z samochodu.

Spalaj tłuszcz w naturalny sposób

Ewa jest przeciwniczką wszelkich wspomagaczy. „Trzymaj się z daleka od spalaczy tłuszczu, dopalaczy, od różnych magicznych pigułek, które mają zapewnić szybsze efekty. Nie tylko sprawią one, że twój organizm będzie się odwadniał, przyśpieszą akcję serca (co może okazać się bardzo niebezpieczne), ale i przyczynią się do tracenia tkanki mięśniowej, przez co spowolnią twój metabolizm i naturalną zdolność twojego organizmu do spalania tłuszczu” – zaznacza Ewa Chodakowska w swojej książce. Dlatego zapomnij o wszelkich suplementach, których stosowanie może ci wręcz zaszkodzić. Ruszaj się i zdrowo odżywiaj, a to w zupełności wystarczy.

Stosuj zasadę Zdrowego Oświeconego Egoizmu

Chodzi o to, abyś wreszcie zatroszczyła się o samą siebie i traktowała to jako swój sposób na życie. „Nie załamuj rąk i nie poddawaj się porażkom. Nie czekaj, aż coś samo się wydarzy i odmieni twój los! Weź się w garść i wykreuj swój dzień. Wykreuj siebie! Wyznacz sobie cel i nie marnuj bezcennego czasu, a ludzi rzucających ci kłody pod nogi odsuń na bok!” – zachęca Ewa Chodakowska. Sięgnij po czystą kartkę – ta kartka to właśnie ty. Napisz na niej, kim chcesz być, jaka chcesz być, z kim chcesz być i dokąd zmierzasz. Teraz zacznij realizować swój cel. Stosując zasadę Zdrowego Oświeconego Egoizmu, zdobędziesz to, do czego dążysz.

Po prostu się gimnastykuj

Nie cierpisz wyciskać z siebie siódmych potów na siłowni? Kluby fitness cię odstraszają? Nie możesz zmobilizować się do biegania? Dobrze się składa, bo Ewa Chodakowska stawia na gimnastykę, którą możesz uprawiać sama, kiedy chcesz, we własnym domu. Ćwiczenia w klubie mogą szybko się znudzić, tymczasem trening możesz układać sama według zaleceń Ewy Chodakowskiej, dowolnie dobierając ćwiczenia – tak, aby były różnorodne i by ci się nie znudziły. Gimnastykować możesz się również na łące czy razem z koleżankami… A gdy zabraknie ci np. ciężarków, sięgnij po butelki z wodą. Ważne, aby za każdym razem dawać z siebie wszystko i ćwiczyć z pełnym zaangażowaniem, a efekty pojawią się bardzo szybko.

Ewa Podsiadły-Natorska

Cytaty pochodzą z książki: „Zmień swoje życie z Ewą Chodakowską”, Ewa Chodakowska, Lefteris Kavoukis, wyd. K.E. Liber, Warszawa 2013

Komentarze (59)

Ocena: 5 / 5
Nina (Ocena: 5) 14.11.2016 01:46
Dla mnie numerem jeden jest Naturhouse w Toruniu przy ul. Kościuszki. Bez nich z pewnością nie osągnęlabym takiego efektu jak osiągnęłam.
odpowiedz
Ania (Ocena: 5) 11.07.2016 23:29
Tak na prawdę to Ewa Chodakowska nie ma żadnych tricków tylko układa sobie odpowiednią dietę i regularnie trenuje. Nie umiem układać diety ani planować treningów dlatego trenuję z trenerem personalnym z Saturn Fitness i mam progres jak trenerka Fitness.
odpowiedz
Wika (Ocena: 5) 30.07.2015 23:59
Ewka jest świetna, ćwiczę z nią od lutego i są cudowne efekty! Zero kontuzji a kondycja się poprawiła. Dzięki niej mam chęć do działania, wspiera. Jej ćwiczenia nie są łatwe. A jak komuś wydaje sie nudne to zawsze można mieszac np dziś secret a jutro killer a po jutrze skalpel a kiedy idziej turbo. Do tego można dołączyć Nikodema z Jasnej Góry też ma świetne ćwiczenia i Mel.B są także inni trenerzy. Warto też ćwiczyć tabate. Można? Pewnie! A ocenianie negatywne Ewy nie jest na miejscu. Każdy jest inny i powinno się to zaakceptować.
odpowiedz
ja (Ocena: 5) 06.08.2013 14:05
jak mam jeść 4-5 posiłków kiedy pracuję 8 godzin dziennie i mam tylko jedną 15 minutową przerwę gdzie i tak jem w pośpiechu żeby zdążyć?? a nogi po pracy w dupę wchodzą po całym dniu stania
zobacz odpowiedzi (2)
Anonim (Ocena: 5) 06.08.2013 13:51
to prawda, że skalpel działa...podchodziłam do tego sceptycznie, bo nie lubię rzeczy zachwalanych przez wszystkich ;p ale od razu ciało się ujędrnia, zarysowują się mięśnie. ja dodaję do tego jeszcze różne work outy znalezione na yt i od kwietnia, jedząc po prostu zdrowo, schudłam 8 kg i nigdy nie wyglądałam lepiej.
odpowiedz

Polecane dla Ciebie

Polecane wideo