Cel: SCHUDNIĘCIE (Analizujemy czas, jaki należy poświęcić na gotowanie i ćwiczenia fizyczne)

Najtrudniej zgubić zbędne kilogramy tym, którzy przygotowują ulubione potrawy z przyjemnością.
Cel: SCHUDNIĘCIE (Analizujemy czas, jaki należy poświęcić na gotowanie i ćwiczenia fizyczne)
24.04.2013

Gotowanie od jakiegoś czasu zrobiło się modne. Z pewnością przyczyniły się do tego liczne programy telewizyjne propagujące samodzielne przygotowywanie posiłków i podsuwające nam co raz to nowe przepisy. Ci podzielający tę zbiorową pasję z pewnością zauważyli u siebie przyrost tkanki tłuszczowej, której chętnie by się pozbyli. Przeważnie idzie im to opornie, czemu winna jest… miłość do gotowania.

Specjaliści z wydziału Zdrowia Publicznego Uniwersytetu Stanowego Ohio wykazali, że osoby zajmujące się gotowaniem przeznaczają mniej czasu na aktywność fizyczną niż ci, którzy stronią od garnków. Ich wyliczenia wskazują, że mężczyzna przeznacza na przygotowanie posiłku średnio 17 minut w ciągu dnia, podczas gdy kobieta aż 44 minuty, co naturalnie sprawia, że mężczyźni mają więcej czasu na aktywność fizyczną. Ma to przełożenie na inne badania, z których wynika, że kobiety ćwiczą średnio 9 minut dziennie, podczas gdy panowie przeznaczają na wysiłek fizyczny 19 minut.

- Uważam, że wyniki tych badań powinny posłużyć lekarzom i dietetykom jako wskazówka, do tego, w jaki sposób powinni instruować pacjentów. Mówiąc o zdrowym stylu życia należy podkreślić jak ważne jest zachowanie równowagi między czasem jaki poświęcamy na gotowanie i ćwiczenia. Idealny model powinien równoważyć te dwa elementy: powinny się one uzupełniać, a nie wykluczać - stwierdza Rachel Tumin z wydziału Zdrowia Publicznego Uniwersytetu Stanowego Ohio.

Co myślicie o wynikach tych badań? Zauważacie zależność między gotowaniem, a fizyczną aktywnością?

 

Komentarze (57)

Ocena: 5 / 5
Anonim (Ocena: 5) 27.04.2013 15:47
A ja zaczęłam Skalpel Ewy Chodakowskiej i jest spoko ;)
odpowiedz
hmmm (Ocena: 5) 26.04.2013 12:54
PO MAJOWCE ZACZYNAM MASTER CLEANSE ....DIETA Z KTORA BEYONCE SCHUDLA 10 KG W CIAGU 14 DNI.....DO TEGO JEST ZDROWA I WPLYWA KORZYSTNIE NA ORGANIZM-OCZYSZCZAJACO. KTO ZACZYNA ZE MNA??????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!PISAC;)
zobacz odpowiedzi (3)
mimi (Ocena: 5) 26.04.2013 00:26
Przez problemy z żołądkiem (wrzody ze stresu) przestawiłam się kompletnie na zdrową dietę. Bez cukru, soli, słodyczy, fast foodów, napojów. Dużo wody, zielonej herbaty. Tak żyję już od roku. Sama sobie gotuję od podstaw. I co? I nic. Zmiana nawyków żywieniowych nie ujęła mi nic z wagi.
zobacz odpowiedzi (1)
Anonim (Ocena: 5) 24.04.2013 22:28
Jestem w ostatniej klasie szkoły gastronomicznej,jak tak dużo czasu spędzam przy jedzeniu,to "najem się" zapachem, zanim je podam już nie mam w sumie na nie chęci. Zeszłam dwa rozmiary w dół :) Jak chcecie schudnąć polecam gastronomiki :D
odpowiedz
Anonim (Ocena: 5) 24.04.2013 22:12
Drogie Panie! Jako, iż z artykułu nie mogłyśmy się dowiedzieć ile faktycznie powinnyśmy przeznaczyć czasu na gotowanie i ćwiczenia, to może ja pomogę coś zdziałać ;) Słucham wiele ale to wiele zrzędliwych kobiet, mówiących tylko o tym że są w depresji z powodu swojej wagi, lecz nic nie robią ze swoim życiem dalej i dobijają właśnie tym kołek do trumny. Dieta, jezeli zaczynamy naszą przygodę ze zdrową i piękną sylwetką to naprawdę odstawy jakieś specjalne diety czy drogie wizyty u dietetyków. Podstawą jest ZDROWE jedzenie, oczywiście ograniczone w cukier, tłuszcz, napoje gazowane. w kuchni musimy dobrze łączyc potrawy, np( pierś z kurczaka + sałatka - zapominamy o ziemniakach i ryżu - mięso łaczmy tylko z warzywami) Nic nie smażymy, albo gotując dusimy, albo gotujemy na parze, prawie wcale nie solimy, dodajemy dużo ziół, typu bazylia, oregano, zioła prowansalskie itp. Jemy 5 posiłków dziennie! Jemy powoli! Jemy tak, aby odchodząć od stołu nie czuć się jak wielki słoń, lecz czuć mały niedosyt! Nie podjadamy. Eleminujemy wszelkie śmiecie, chipsy, cukiereczki i fast fudy. Duuuużo pijemy wody! Dodatkowo ćwiczymy najlepiej 3 razy w tygodniu, jeżeli możemy więcej to bardzo dobrze ;) Wcale nie trzeba stać długo przy garach aby zjeść zdrowo i smacznie! Ćwiczenia- najbardziej polecam insanity( trening interwałowy, bardzo ciężki ale przyjemny :) , ewentualnie bardzo teraz modne treningi z najpopularniejszą trenerką w PL. - w domowym zaciszu. Drogie Panie! Proszę, nie bądźmy takie jak większość naszego narodu, zrzędliwe, niezadowolone - ten smutek zależy tylko od nas! Wszystko w naszych rękach! już mam dosć słuchania swoich koleżanek... tragedia, nie mogę po prostu juz tego znieść ! Chesz się zmienić ? To zrób to ! Uwierz że nic nei stoi na przeszkodze, trzeba tylko dobrze rozplanować swoj czas i plan dnia! I do roboty! Oszczędźcie tych, którzy muszą słuchać waszych wywodów ;)
zobacz odpowiedzi (1)

Polecane dla Ciebie

Polecane wideo