Rewolucyjny trening odchudzający: Ćwiczysz 2,5 minuty dziennie, a spalasz aż 200 kalorii!

Jeśli marzy Ci się zgrabna sylwetka, nie musisz spędzać kilku godzin na siłowni!
Rewolucyjny trening odchudzający: Ćwiczysz 2,5 minuty dziennie, a spalasz aż 200 kalorii!
16.10.2012

Przeglądasz kolorowe magazyny i z zazdrością spoglądasz na perfekcyjnie wyrzeźbione ciała gwiazd. Potem w sklepowej przymierzalni usiłujesz wbić się w wymarzone rurki, ale nie jesteś w stanie ich dopiąć w pasie. Brzmi jak koszmar? Niektóre z nas przechodzą takie katusze codziennie.

Na szczęście naukowcy z Colorado State University oraz University of Colorado opracowali rewolucyjny trening odchudzający, który w rekordowo krótkim czasie daje naprawdę fenomenalne efekty. – Wystarczy zaledwie 2,5 minuty dziennie by spalić 200 kalorii – tłumaczą specjaliści. – Cały sekret tkwi w tym, by intensywny ruch przedzielać łagodnymi ćwiczeniami.

Badacze przeprowadzili swój eksperyment na reprezentatywnej grupie mężczyzn w wieku od 25 do 31 lat, którzy przez trzy dni z rzędu spożywali identyczne posiłki i w ten sam sposób spędzali czas. Ostatniego dnia respondenci musieli wykonać krótki, lecz dość intensywny trening. Wykonali pięć serii sprintu po 30 sekund, a przerwy między nimi wypełnili spokojną jazdą na rowerze. Mimo że przez resztę dnia nie wykonywali juz żadnych ćwiczeń, wszyscy spalili dokładnie po 200 kalorii.

- Trening interwałowy to nie tylko ogromna oszczędność czasu, ale również świetna alternatywa dla długich, czasochłonnych spacerów oraz wyczerpującego joggingu – zachwalają eksperci.

Wypróbujecie taki rodzaj ruchu na sobie?

Maja Zielińska

Zobacz także:

Ile posiłków trzeba jeść w ciągu dnia, żeby nie tyć? (Obalono tezę mówiącą o pięciu daniach)

Zaleceniom nie będzie łatwo sprostać, szczególnie jeśli prowadzisz bardzo aktywny tryb życia.

12 wyszczuplających trików

12 pomysłów na to, jak zatuszować kilka nadprogramowych kilogramów.

Komentarze (20)

Ocena: 5 / 5
Anonim (Ocena: 5) 23.10.2012 15:28
haha 2,5 min i 200 kcal? nie bądźcie śmieszni ! ja właśnie interwałem robię na siłowni chociażby trening na bieżni i żeby spalić te 200 kcal to jest potrzebne ok 15-16min. i to wcale nie lekkim tempem. ściemy piszą i tyle.
odpowiedz
Anonim (Ocena: 5) 17.10.2012 19:43
To niezupełnie prawda. Aby faktycznie tak było, trzeba ćwiczyć prawie 25 minut, w tym 2,5 minuty bardzo intensywnie. Wprowadzacie czytelników w błąd.
odpowiedz
Anonim (Ocena: 5) 16.10.2012 21:16
Zapomnieli tylko dodać że interwały nadają się dla osób bardziej "zaawansowanych" a dla początkujących i tak najlepsze sa aeroby. Przy treningu interwałowym trzeba ciągle badać swoje tętno bo w przeciwnym razie wszystko pójdzie na marne. Nie ma tak łatwo że sobie 30sekund szybko pobiegasz, kolejne 30sekund pospacerujesz i już jest świetnie.
odpowiedz
Anonim (Ocena: 5) 16.10.2012 20:28
Zwłaszcza, że kwasy tłuszczowe spalane są dopiero po 20-30 minutach, bo wcześniej wykorzystywana jest energia z ATP, potem glukozy, Aminokwasów i tłuszczów.
odpowiedz
Anonim (Ocena: 5) 16.10.2012 20:00
Rewolucja! Piszecie o interwałach, eureka! -.- ;/
zobacz odpowiedzi (1)

Polecane dla Ciebie

Polecane wideo