Sekrety diety low carb

Jedz smacznie i chudnij dzięki skutecznej diecie low carb.
Sekrety diety low carb
01.04.2012

Odmawianie sobie jedzenia czy wręcz głodówki nie są dla ciebie? A może jesteś na diecie, a mimo to nie tracisz kilogramów? Spokojnie, nawet z wielkim apetytem możesz pozbyć się nadwagi. Rozwiązaniem twoich problemów jest dieta low carb, której podstawą są pyszne, wieloskładnikowe posiłki. Menu low carb, choć nie jest nafaszerowane kaloriami (dziennie to około 1300 kalorii), działa skutecznie. Zasadą low carb jest skomponowanie posiłków, które zapewnią ci ok. 40 proc. kalorii z węglowodanów, 25 proc. kalorii w postaci białka, a 35 proc. kalorii – jako tłuszcz. Naukowcy dowiedli bowiem, że osoby spożywające zbyt mało białka, przyjmują więcej tłuszczów i węglowodanów.

Zalety diety low carb

Naukowcy z Uniwersytetu Alabamy w Birmingham udowodnili, że gdy węglowodany zapewniały około 43 proc. energii w odchudzającym menu, odnotowano większą utratę tkanki tłuszczowej – szczególnie tej zlokalizowanej głęboko w jamie brzucha i powodującej przyrost centymetrów w talii niż przy zastosowaniu standardowej dawki węglowodanów, która wynosi 55 proc. kalorii. Gdy rozpatrzono efekty uzyskiwane przez pierwsze trzy miesiące kuracji, najszybszy i najlepszy efekt zapewniało właśnie „obcięcie” węglowodanów przy jednoczesnym zwiększeniu ilości białka. Taka dieta okazała się korzystna nawet po dłuższym stosowaniu. Wśród cukrzyków tak skomponowany jadłospis dodatkowo niesie za sobą regulację poziomu cukru we krwi. Osoby stosujące dietę low carb mają więcej energii oraz lepsze samopoczucie.

dunkin donut

Musli migdałowe z malinami: połącz 2 łyżki płatków migdałowych i 4 łyżki grubo ciętych płatków owsianych. Zalej szklanką ciepłego mleka (1,5 proc. tłuszczu), dodaj szklankę mrożonych malin (porcja: 350 kalorii).

Sycący koktajl orzechowy: zmiksuj gruszkę ze skórką z miąższem małego mango i 2 łyżkami soku z cytryny, dodając 2 łyżki mąki migdałowej lub z orzechów laskowych oraz 2 łyżki gęstego jogurtu naturalnego. Posyp łyżką posiekanych, podprażonych orzechów (porcja: 335 kalorii).

Lunch, obiad, kolacja (ok. 300 kalorii)

Kremowy szpinak: rozmroź 450 g liściastego szpinaku i podsmaż na dwóch łyżkach oliwy z 1/4 łyżeczki soli i pieprzem, po czym odciśnij wodę. Zmiksuj 200 g miękkiego tofu z 2 łyżkami majonezu, łyżką soku z cytryny, dwoma ząbkami czosnku, dodając tyle jogurtu (3 proc. tłuszczu), aby uzyskać kremowy sos. Dopraw go łyżką posiekanej natki pietruszki (może być suszona), solą i pieprzem, podgrzej i połącz ze szpinakiem (2 porcje po 280 kalorii).

Pita z kotletem rybnym: wypełnij połówkę pity mieszanką z pół szklanki poszatkowanej białej kapusty, małą marchewką (grubo startą) i 2 łyżkami posiekanego szczypiorku. Włóż kotlecik rybny, całość polej sosem z 3 łyżek jogurtu naturalnego z ząbkiem czosnku, solą, pieprzem i dowolnymi ziołami (porcja: 290 kalorii).

dunkin donut

Prostota i dyscyplina

Dieta low carb składa się z trzech posiłków głównych: śniadań (dostarczających ok. 350 kalorii), lunchów i obiadokolacji (po ok. 300 kalorii). W sytuacji kryzysowej można zjeść tylko jedną przekąskę w podwójnej porcji lub jako połączenie dwóch różnych propozycji, np. serek z owocami, a do tego orzechy. Najlepiej jest jednak rozdzielać przekąski. Sięgaj po produkty nieprzetworzone, czyli te, które nie są pozbawione błonnika, związków mineralnych i witamin z grupy B, jak np. kasze, brązowy ryż czy produkty z mąki razowej i pełnoziarnistej. Low carb łączy prostotę i dyscyplinę. Dieta odchudzająca bogatsza w białko, ale kładąca nacisk na produkty mleczne, zwiększa w organizmie poziom wapnia i witaminy D. Badania mówią również, że oparcie diety niskowęglowodanowej na roślinnych źródłach tłuszczu i białka obniża ryzyko śmierci z przyczyn medycznych o 20 procent.

Przepisy

Śniadanie (ok. 350 kalorii)

Jajecznica z łososiem i sałatką ogórkową: obierz długiego ogórka, potnij go w plasterki i wymieszaj z 50 g gęstego jogurtu, szczyptą soli czosnkowej i 2 łyżkami posiekanego koperku. Pokrój w paski 50 g surowego łososia, podsmaż go na łyżce oliwy, wbij jajko, posyp łyżką świeżej natki i pieprzem, wymieszaj. Smaż, aż jajko się zetnie, dopraw jasnym sosem sojowym. Podawaj z ogórkami i małą kromką chleba razowego (porcja: 350 kalorii).

dunkin donut

Sałatka z awokado i grejpfrutem: obierz i podziel na cząstki bez błonek 1 i 1/2 dużego czerwonego grejpfruta, zbierając wyciekający sok. Połącz z grejpfrutem i sokiem plastry awokado. Połącz 150 g rukoli z paskami średniej wielkości żółtej cykorii i średniej czerwonej cebuli, dodaj grejpfruta z awokado i 50 g fety light (rozkruszonej). Polej sałatkę sosem z łyżeczki oleju rzepakowego z 2 łyżkami octu balsamicznego, solą i pieprzem (2 porcje 305 kalorii).

Przekąski (ok. 150-200 kalorii)

Serek z owocami i bazylią: pokrój w kostkę małą brzoskwinię lub 2 mandarynki, posyp łyżką posiekanych liści bazylii i nałóż 125 g serka homogenizowanego; 0 proc. tłuszczu (porcja 160 kalorii).

Krakersy: 3 sztuki pełnoziarnistych krakersów z trzema plasterkami sera light i pomidorem (porcja: 170 kalorii).

Duży rolmops śledziowy: z zalewy octowej z ogórkiem kiszonym (porcja: 150 kalorii).

Źródło przepisów: magazyn Shape

Więcej porad dotyczących odchudzania znajdziesz tutaj.

Julia Wysocka

Zobacz także:

SZCZUPŁE & JĘDRNE RAMIONA NA WIOSNĘ: Ćwiczenia + dieta mogą zdziałać cuda!

Przyłóż się do diety i treningów, a będziesz miała piękne ramiona.

Proste ćwiczenia na smukłe uda

Dzięki tym ćwiczeniom wymodelujesz swoje uda.

Komentarze (18)

Ocena: 5 / 5
B0jG9qXm7 (Ocena: 5) 14.08.2013 16:22
This post has helped me think things thurogh
odpowiedz
DqKzeQC4 (Ocena: 5) 12.08.2013 18:11
Kudos! What a neat way of thikning about it.
odpowiedz
0LV78ocx (Ocena: 5) 11.08.2013 16:44
Articles like these put the consumer in the driver seat-very imratpont.
odpowiedz
B7al0Xmc0 (Ocena: 5) 11.08.2013 13:04
Niestety, wersja pod WinXP nie prtjeneuze się raczej wspaniale, ale to raczej ze względu na windowsowy motyw systemowy.Natomiast Firefox 3 w interfejsie Aero wygląda całkiem całkiem.
odpowiedz
ZkwoL6dlDqJ (Ocena: 5) 11.08.2013 06:44
pamiętam pisał tutaj kiedyś w czerwcu i lipcu kogela Koala_W i pisał o wzrostach i nasmiewano się z niego. Nieładnie bo dobrze pisał o zwyżce. Cf3ż jak u Stalina wycisza się piszących prawdę ale za to posłuch u mnie miał i dał zarobić. Pozdrawiam
odpowiedz

Polecane dla Ciebie

Polecane wideo