Na diecie, na imprezie: Jak odmówić sobie kalorycznych przekąsek?

Jesteś na diecie, ale przecież nie musisz zamykać się w mieszkaniu i ograniczać kontaktów towarzyskich! Możesz dobrze się bawić, smacznie zjeść i… nadal dbać o sylwetkę!
Na diecie, na imprezie: Jak odmówić sobie kalorycznych przekąsek?
23.03.2011

Impreza, spotkanie biznesowe, uroczystość rodzinna, kolacja w restauracji… Ty też stresujesz się na myśl o jedzeniu poza domem, bo obawiasz się, że złamiesz dietetyczne postanowienia? Wiele kobiet na czas odchudzania rezygnuje z życia towarzyskiego i odpuszcza sobie bliską konfrontację z suto zastawionym stołem. To ogromny błąd, bo dieta nie oznacza ani głodowania, ani zamknięcia się w czterech ścianach!

Nie wierzysz? Wykorzystaj nasze dietetyczne triki, które sprawią, że spotkania z przyjaciółmi przestaną upływać pod znakiem nerwowego liczenia kalorii…

Nie głoduj przez cały dzień

Nie jesz śniadania, lunchu, ani obiadu, zostawiając sobie „wolną pulę kalorii” do wykorzystania wieczorem. Takie działanie jedynie wyostrz twój apetyt i rozluźni hamulce, a podczas popołudniowej uczty rzucisz się na jedzenie jak wygłodniały wilk. Dodatkowo, gdy emocje opadną i zaczniesz liczyć kalorie, które pochłonęłaś, dopadną cię bolesne wyrzuty sumienia. Na poprawę humoru zjesz (o zgrozo!) czekoladę albo chipsy i… skończysz dietę. A wystarczy, że w dniu planowanej imprezy będziesz jeść wcześniej zaplanowane posiłki, a w miejsce kolacji skosztujesz dań, które pojawią się na spotkaniu.

Usiądź do stołu

Chwytanie w biegu kawałka pieczywa czy podgryzanie paluszków miedzy kolejnymi muzycznymi hitami, niestety nie jest dobrym pomysłem. Najlepiej w ogóle nie umieszczaj w swoim imprezowym menu tego typu produktów, a jeśli już jesteś skazana na siedzenie przy stole zastawionym kalorycznymi przekąskami, postaraj się sięgać po nie świadomie, a nie podczas oglądania telewizji czy rozmowy ze znajomymi. Zajęta plotkowaniem, nawet nie zauważysz, ile pustych kalorii pochłonęłaś!

Jedz powoli

Sygnał o tym, że już jesteś syta, dociera do mózgu po około 20 minutach. Jeśli zatem jesz szybko, zanim zostaniesz poinformowana o tym, że zjadłaś wystarczającą dawkę pożywienia, wepchniesz w siebie jeszcze dwie takie porcje. Jak tego uniknąć? Delektuj się smakiem wszystkich potraw, powoli przeżuwaj każdy kawałek, a po nawet najmniejszym kęsie odkładaj widelec na talerz.

odchudzanie

Przygotowujesz imprezę w domu? Koniecznie wykorzystaj nasze przepisy na lekkie i zdrowe przystawki, dania główne oraz desery!

PRZYSTAWKI

Ruloniki z wędliny

Składniki: chuda wędlina (np. polędwica sopocka), szparagi konserwowe, pasta twarogowa

Wykonanie: Wędlinę posmarować cienko pastą twarogową opisaną wyżej. Na środku położyć szparaga i zawinąć.

Chipsy warzywne

Składniki: seler, marchewka, burak, rzodkiew

Wykonanie: Warzywa pokroić na cieniutkie plasterki i smażyć chwilę w gorącym głębokim tłuszczu aż staną się chrupkie.

DANIA GŁÓWNE

Pieczony filet z kurczaka

Składniki: pierś z kurczaka, cebula, marchew, zioła

Wykonanie: Pierś nasmarować ziołami, włożyć do woreczka do pieczenia wraz z cebulą i pokrojoną marchewką. Zapiekać około godziny w piekarniku. Podawać pokrojone na plastry np. z sosem tzaziki.

Ryba z grilla

Składniki: pstrąg, dorsz lub inna ryba, cytryna, czosnek, tymianek

Wykonanie: Rybę posmarować czosnkiem, obsypać tymiankiem piec na grillu tradycyjnym, elektrycznym bądź w piekarniku z funkcją grill. Podawać z kawałkami cytryny.

SAŁATKI

Kalafiorowa

Składniki: kalafior, rzodkiewka, jogurt naturalny, koper, gałka muszkatołowa, sól

Wykonanie: Kalafiora krótko obgotować (około 5 minut) i pokroić na kawałki. Rzodkiewkę rozdrobnić, koper poszatkować. Wszystkie składniki wymieszać.

Mix sałat

Składniki: mieszanka sałat, ser mozzarella, pomidory koktajlowe, jogurt naturalny , zioła prowansalskie, sól

Wykonanie: Ser pokroić w kostkę, pomidory poprzekrawać na pół, wszystkie składniki wymieszać.

DESER

Biszkopt z owocami

Składniki: ciasto biszkoptowe według dowolnej receptury, sezonowe owoce bądź dowolne mrożone, galaretka, serek homogenizowany waniliowy

Wykonanie: Biszkopt posmarować serkiem, ułożyć na nim owoce. Galaretkę rozpuścić w gorącej wodzie, gdy nieco przestygnie zalać nią owoce.

Więcej artykułów dotyczących diet i odchudzania znajdziesz w specjalnej sekcji.

odchudzanie

Unikaj pustych kalorii

Trzymaj się z daleka od słodyczy i alkoholu. Ciasta i ciasteczka zastąp porcją owoców, zamiast kolorowych drinków wypij lampkę czerwonego wina, które rewelacyjnie wspomaga trawienie, a dzięki zawartości polifenoli korzystnie działa (w ograniczonych ilościach!) na układ krążenia.

Jedz o połowę mniej

Gdy siadasz do stołu zastawionego według tradycyjnej polskiej gościnności, zamień duży talerz na mały. Dzięki temu odejdziesz od stołu z uczuciem sytości, a jednocześnie ograniczysz ilość spożytych kalorii.

Dokonuj mądrych wyborów

Jeśli udajesz się na spotkanie do restauracji, wybierając posiłki z menu czy sięgając po serwowane dania, staraj się pamiętać o zasadach prawidłowego żywienia. Zamiast więc zamówić golonkę pieczoną w piwie czy żeberka z miodem, lepiej skupić się na grillowaną rybę z surówką, porcję mięsa drobiowego z gotowanymi warzywami, pożywną zupę jarzynową czy zapiekankę z kaszy.

Polecane wideo

Komentarze (19)

Ocena: 5 / 5
Anonim (Ocena: 5) 30.11.2011 12:05
ja marze, żeby na imprezy można było dowozić desery mrożone takie jak ma yogen fruz te z uśmieszkiem
odpowiedz
Anonim (Ocena: 5) 20.09.2011 00:24
na imprezie "unikaj alkoholu" hahah ok :P albo będąc na jakiejś domówce gdzie leje się wódka, piwo albo w klubie poprosić o lampke wina i to spojrzenie znajomych - bezcenne :D ja po prostu kiedy pije to nic nie jem. żołądek zajmuje się trawieniem alko, a nie jedzenia no i koniecznie parkiet ;)
odpowiedz
Anonim (Ocena: 5) 19.09.2011 09:45
smażone warzywa na tłuszczu dietetyczne? wtf ? mozarella też ma dużo tłuszczu
odpowiedz
Anonim (Ocena: 5) 17.07.2011 13:17
Czasem bywa tak, że dieta nie pomaga i szukamy czegoś nowego co pomoże nam uzyskać zgrabną sylwetkę dlatego polecam zaglądnięcie na stronę beautiful&healthy gdzie przeczytałam artykuł o elektrostymulacji. Są to zabiegi pomagające nam w uzyskaniu zgrabnej figury. Można też zapisać się na tej stronie na darmowy Kurs Strategi Odchudzania co gorąco polecam :)
odpowiedz
Anonim (Ocena: 5) 07.04.2011 14:32
Ja podjadam suchymi waflami sonko i popijam wodą z ekstraktem zielonej herbaty firmy Nantes:)
odpowiedz

Polecane dla Ciebie