Specjaliści ostrzegają przed fatalnym skutkiem pracy zdalnej. Sprawdź, czy masz te objawy

To teraz prawdziwa plaga. Wszystko przez nienaturalną pozycję.
Specjaliści ostrzegają przed fatalnym skutkiem pracy zdalnej. Sprawdź, czy masz te objawy
fot. pexels (Sharad Kachhi)
09.11.2020

Choć praca zdalna ma wiele zalet, może niestety odbić się na naszym zdrowiu, a konkretnie postawie. Domowe stanowiska tzw. home office nie spełniają norm BHP w kwestiach prawidłowego ułożenia ciała. Często wykonujemy obowiązki jeszcze długo po godzinach, bowiem przebywamy "w domu".

Zobacz również: Pracodawca powinien dopłacać za papier toaletowy. Holenderska instytucja obliczyła dzienne koszty home office

Siedząc przy własnym biurku nie kontrolujemy upływającego czasu, a jedna część ciała cierpi na tym szczególnie. Domyślasz się, jaka?

Czym jest tech-neck?

Techniczna szyja (ang. tech-neck) to określenie pozycji ciała, którą przyjmujemy, patrząc na ekran komputera, laptopa, smartfonu czy na klawiaturę.

Broda i ramiona są wówczas wysunięte do przodu (zwróć uwagę w jakiej pozycji przebywasz, kiedy czytasz ten fragment), a szyja jest zgięta i pochylona do przodu. Czym to skutkuje?

Zdrowotne skutki pracy zdalnej

Z czasem mogą pojawić się przez to dokuczliwe bóle głowy oraz barków, skurcze mięśni, a także sztywność i ból górnej części pleców. Co więcej, tech-neck przyczynia się do powstawania zmarszczek na szyi, utraty jędrności skóry oraz... tzw. drugiego podbródka.

Zobacz również: „Drugi podbródek”: 4 proste ćwiczenia, które pomogą Ci się go pozbyć

Nienaturalna pozycja, jaką przyjmujemy podczas zdalnej pracy przez długie godziny, może prowadzić nawet do mikrourazów, sztywności pleców i szyi, drętwienia i mrowienia, a także nieodwracalnych wad postawy.

Niewielu z nas wie o tym, że ciężar głowy, będącej obciążeniem dla kręgosłupa, zależy od poziomu jej nachylenia. Nawet 15 stopni różnicy sprawia, że staje się ona podwójnie ciężka. 

Sposoby na techniczną szyję:

  • Przygotuj właściwe stanowisko pracy i ekran na wysokości wzroku,
  • Kontroluj pozycję podczas korzystania z telefonu,
  • Co godzinę rozciągaj się, otwierając klatkę i unosząc brodę w górę,
  • Wykonuj pozycje przeciwne do tej, w której pracujesz np. skręty i skłony,
  • Gdy czujesz napięcie, zrób sobie przerwę.

Zobacz również: Genialny trik, który pozwoli Ci zasnąć w 10 minut. Chodzi o jedną część ciała

Polecane wideo

Gwiazdy, które przyznały się do aborcji
Gwiazdy, które przyznały się do aborcji - zdjęcie 1
Komentarze (1)
Ocena: 5 / 5
gość (Ocena: 5) 09.11.2020 07:54
Pracuję zdalnie leżąc na kanapie i szyja sobie odpoczywa, więc nawet lepiej niż w biurze
odpowiedz

Polecane dla Ciebie