7 prostych trików, które pozwolą Ci odzyskać energię

Gotowa na wyzwanie?
7 prostych trików, które pozwolą Ci odzyskać energię
fot. unsplash
04.01.2020

Okres zimowy nie sprzyja naszemu samopoczuciu. Ciągle czujemy się ospali, rozleniwieni, bywają dni, kiedy nie dam rady wstać z łóżka. Brak słońca, krótkie dni i nieprzyjemne temperatury sprawiają, że czujemy się jak w letargu. Dodatkowo zła dieta, stres i brak snu przyczyniają się do załamania energetycznego. Zimą nie pijemy tyle wody, co latem i częściej sięgamy po niezdrowe jedzenie. Jak odzyskać energię o tej porze roku? Możesz zrobić to z pomocą kilku prostych trików.

Zobacz też: 7 powodów, dlaczego ciągle jesteś głodna. Nawet jeśli przed chwilą jadłaś

fot. unsplash

Sposoby na odzyskanie energii w okresie zimowym

1. Zacznij od zrobienia podstawowych badań

Być może ciągłe zmęczenie i brak energii spowodowane jest czymś poważniejszym i ma związek z jakąś chorobą. Dlatego koniecznie udaj się do lekarza pierwszego kontaktu i zrób podstawowe badania, aby wykluczyć chorobę. 

2. Zwróć uwagę na to, co jesz i pijesz

Najlepiej załóż zeszyt, w którym będziesz spisywać swoje posiłki. Dzięki temu będziesz miała jasny obraz tego co i kiedy jesz oraz pijesz. Następnie możesz zastanowić się jak dopasować dietę do swojego trybu życia oraz zdemaskować produkty, który mogą powodować zmęczenie i rozleniwienie. Pamiętaj, że dieta ma kluczowy wpływ na samopoczucie i nie jest to żaden mit.

3. Zbilansuj swoją dietę

Aby mieć energię przez cały dzień, powinniśmy trzymać się pięciu zbilansowanych posiłków dziennie. Porcja warzyw i owoców, węglowodany, białka i tłuszcze pomogą kontrolować uwalnianie energii i zapewnić Ci dobre samopoczucie.

4. Zaczynaj dzień od śniadania

Choć każdy doskonale wie, że śniadanie odgrywa kluczową rolę, nadal wielu ludzi je pomija. Ciągły pośpiech sprawia, że sięgamy jedynie po często niezdrową przekąskę zakupioną w sklepie. A nie ma nic lepszego niż posiłki przygotowywane w domu. Pożywne śniadanie dostarcza energii po całej nocy i pomaga ustabilizować poziom cukru we krwi. 

fot. unsplash

5. Zrób przerwę od alkoholu

Chociaż po długim i stresującym dniu wypicie drinka może być bardzo kuszące, zbyt duża ilość alkoholu wpływa na nasze samopoczucie oraz jakoś snu. Rozdarcie, zmęczenie i kłopoty z zaśnięciem to jedne z niewielu skutków nadużywania alkoholu.

6. Jedz więcej żywności zawierającej witaminy z grupy B

Witaminy z grupy B, takie jak B1, B2, B3, B6, biotyna i B12 wpływają na funkcjonowanie całego organizmu. Choć każda z nich ma nieco inne działanie, wszystkie znaczącą wpływają na nasze samopoczucie oraz poziom energii. Niedobór witamin może prowadzić do zmęczenia i rozleniwienia.

7. Unikaj pokarmów o wysokim indeksie glikemicznym

Węglowodany są ważnym źródłem energii, jednak ważne aby wybrać te odpowiednie. Unikaj jasnego pieczywa i białego makaronu. Sięgaj po pełnoziarnisty chleb, brązowy ryż czy makaron. Pokarmy o niskim indeksie glikemicznym powoli uwalniają energię i utrzymują zdrowe mikroorganizmy w jelitach.

Zobacz też: Trwa Dry January. Jak abstynencja od alkoholu wpływa na Twoje ciało już po tygodniu?

Polecane wideo

Komentarze

Ocena: 5 / 5

Polecane dla Ciebie