8 obrzydliwych nawyków, które są dobre dla naszego zdrowia

Wśród nich jest obgryzanie paznokci i bekanie.
8 obrzydliwych nawyków, które są dobre dla naszego zdrowia
Fot. Unsplash
25.06.2018

Są takie rzeczy, których kulturalni ludzie nie powinni robić. Przynajmniej w towarzystwie innych. Zdarza się, że staną się faktem, ale wbrew ich woli. Wstydzą się wówczas i przepraszają.

Domowe sposoby na sezonowe alergie. Nie potrzebujesz leków z apteki!

Nie brakuje jednak osobników, którzy nic sobie nie robią z dobrych obyczajów. Uważają, że wszystko jest dla ludzi i nie powinno się krępować. Puszczanie głośnych bąków, bekanie i dłubanie w nosie ich zdaniem jest naturalne i wymagają, aby inni ludzie to akceptowali. Czasami posuwają się nawet do stwierdzenia, że powstrzymywanie naturalnych odruchów to sztywniactwo. Pojęcie kultury i dobrego wychowania w ich słowniku nie istnieje.

Wymienione zachowania uchodzą w cywilizowanym społeczeństwie za nieeleganckie, ale okazuje się, że mogą mieć pewne zalety. Trudno w to uwierzyć, ale portal brightside.me odważył się je opisać. Które z obrzydliwych zachowań mogą przynieść nam korzyści i jakie? Można wyróżnić aż 8.

obrzydliwe nawyki

Fot. unsplash.com

Plucie

Chyba nie ma nic bardziej nieeleganckiego niż plucie. Mimo wszystko niektórzy ludzie – przeważnie mężczyźni – plują na ulicy. Na brightside.me zostało jednak napisane, że plucie po wysiłku fizycznym, np. treningu pozwala łatwiej oddychać. Kiedy ćwiczymy, zazwyczaj oddychamy przez nos. To sprawa, że produkcja śliny wzrasta, utrudniając tym samym oddychanie. Dlatego pozbycie się nadmiaru śliny uchodzi w takim przypadku za uzasadnione. Rzecz jasna wskazane jest robić to na osobności, bez narażania innych na niesmaczny widok.

Grzebanie w nosie i jedzenie kóz

To jeden z najbardziej obrzydliwych nawyków, jakie można sobie wyobrazić. Badania dowodzą jednak, że wspomaga on system odpornościowy. Jakkolwiek obrzydliwe i źle to zabrzmi, koza zawiera rodzaj białka ślinowego – mucynę. Pomaga ono zwalczać bakterie wywołujące ubytki w zębach. Organizm produkuje białe krwinki, które pomagają się ich pozbyć.

Pomijanie prysznica

Bycie czyściochem ma swoje minusy. Biorąc prysznic, pozbawiasz się olejków, dzięki którym skóra pozostaje odpowiednio nawilżona i chroniona. Nawet sama gorąca woda niszczy użyteczne bakterie, czytamy na brightside.me. Dlatego zaleca się, aby raz lub dwa razy w tygodniu pominąć prysznic.

obrzydliwe nawyki

Fot. unsplash.com

Siusianie pod prysznicem

Może nie wypada mówić o tym głośno, ale badacze odkryli, że prawie 75 proc. ludzi przynajmniej raz siusiało pod prysznicem. Poza tym kwas moczowy i amoniak zapobiegają grzybicy. W ten sposób twoje nogi zyskują ochronę, chociaż faktycznie jest ona obrzydliwa. Dla niektórych liczy się także oszczędność wody oraz mniejsze zużycie papieru toaletowego, czytamy na brightside.me.

Żucie gumy

Guma nie ma żadnych wartości odżywczych, ale zostało naukowo udowodnione, że dzięki przeżuwaniu gumy łatwiej przyswaja się wiedzę. Żucie gumy działa lepiej niż kofeina. Pomaga się skupić, zredukować stres, a nawet poprawić zdolność zapamiętywania.

Masz jasne półkola na paznokciach? Sprawdź, czy to może być powód do niepokoju

obrzydliwe nawyki

Fot. unsplash.com

Obgryzanie paznokci

Wiele osób obgryza paznokcie z nerwów i nie jest to dobry nawyk, nawet jeśli może mieć też pozytywny rezultat. Jest nim produkowanie białych krwinek w odpowiedzi na przedostanie się do organizmu bakterii z paznokci. Bakterie te zostaną „zarejestrowane” i w razie następnego przedostania się do organizmu, będzie on już uzbrojony do walki z nimi. Co ciekawe, niektóre badania pokazują, że dzieci, która ssą kciuk i obgryzają paznokcie rzadziej cierpią na alergie.

Bekanie

Beknięcie po posiłu jest dobre dla żołądka. Powstrzymywanie się może sprawić, że kwas żołądkowy przedostanie się do przełyku. To z kolei wywołuje ból w klatce piersiowej. Jeżeli jednak bekanie zdarza ci się często, skontaktuj się z lekarzem. Niewykluczone, że masz refluks kwasowy.

Puszczanie bąków

Możesz nie być tego świadoma – donosi brightside.me – ale robisz to aż 14 razy dziennie. Dodatkowo jakieś 3-5 razy podczas snu. Układ pokarmowy zaczyna wytwarzać metan i dwutlenek węgla około 6 godzin po jedzeniu. Gazy wspomagają proces pozbywania się ich. Powstrzymywanie wywołuje wzdęcia i ból brzucha. Oczywiście nie powinno to być dla ciebie zachętą, aby puszczać bąki na głos i nie krępować się przed innymi.

Polecane wideo

Komentarze (3)

Ocena: 5 / 5
gość (Ocena: 5) 26.06.2018 16:16
Jedzy kozy, smacznego! ;)
zobacz odpowiedzi (1)
gość (Ocena: 5) 25.06.2018 12:59
calej szanownej redakcji zyczymy BARDZO DOBREGO ZDROWIA w tym roku , codziennie !
odpowiedz

Polecane dla Ciebie