Ciągle NIEWYSPANA? Oto 10 grzechów, które popełniasz przed snem!

Jeśli nie chcesz mieć problemów z bezsennością, mamy dla ciebie kilka porad na dobranoc.
Ciągle NIEWYSPANA? Oto 10 grzechów, które popełniasz przed snem!
18.11.2014

Na jakość snu, a tym samym na to, jak wyglądamy i czujemy się zaraz po przebudzeniu, bardzo duży wpływ mają czynności, które wykonujemy tuż przed zaśnięciem.

Oto lista 10 najgorszych rzeczy, które mogą na dobre zrujnować Ci noc...

1. Surfowanie po sieci

Promienie emitowane przez komputer hamuje wydzielanie melatoniny – organicznego związku chemicznego odpowiedzialnego między innymi za zasypianie.

2. Obfity posiłek

Jeśli kładziemy się spać z pełnym żołądkiem możemy obudzić się zmęczeni nawet jeśli prześpimy jedenaście godzin lub więcej. Obfity posiłek zakłóca sen. Przede wszystkim utrudnia trawienie oraz wpływa niekorzystnie na pracę serca.

 

sen

8. Długa rozmowa przez komórkę

Promieniowanie wydzielane przez komórkę sprawia, że nasz organizm potrzebuje dużo więcej czasu, by wejść w głęboką fazę snu, zwykle również trwa ona znacznie krócej.

 

budzik

9. Zdradliwy alkohol

Niektórzy twierdzą, że delikatny drink wypity późnym wieczorem to idealne lekarstwo na bezsenność. Nie warto jednak ufać tej metodzie. Dzięki lampce czerwonego wina może i zaśniemy szybciej, jednak wypoczynek nie będzie zbyt wartościowy.

budzik

10. Niebieskie światło w sypialni

Czasem bezsenność wynika z kilku drobnych szczegółów. Zdrowy, głęboki sen może zakłócić chociażby delikatna, niebieska poświata telefonu komórkowego, zegara cyfrowego czy komputera. Warto więc już godzinę przed snem wyłączyć bądź zakryć wszystkie urządzenia emitujące niekorzystne światło.

sen

7. Sprawdzane czasu

Ciągłe spoglądanie na budzik i sprawdzanie, ile czasu zostało nam na wypoczynek, to najgorsza czynność, jaką możemy wykonywać wieczorem. Postępując tak, nie możemy liczyć na to, że uda nam się w pełni wyciszyć.

 

sen

3. Kawa, czekolada i coca-cola

Produkty zawierające kofeinę i cukier mogą zniszczyć naturalny biorytm naszego organizmu. Sprawdzą się, jeśli planujemy zarwać noc, ale są kompletnie niewskazane, gdy chcemy solidnie przespać noc.

4. Oglądanie TV

Emocjonujący film pobudza umysł i przyspiesza tętno. W takich warunkach nasz organizm na pewno nie będzie miał ochoty na długi, spokojny sen.

sen

5. Praca w łóżku

Wszelkie zajęcia wymagające dużego wysiłku umysłowego należy bezwzględnie przerwać minimum dwie godziny przed snem. Inaczej noc może być bardzo męcząca.

6. Rozmowy na poważne tematy

Późnym wieczorem lepiej unikać emocjonujących rozmów dotyczących spraw zawodowych, związkowych lub finansowych. Takie konwersacje mogą doprowadzić do nadmiernego pobudzenia ośrodka nerwowego.

Komentarze (13)

Ocena: 4.69 / 5
Anonim (Ocena: 5) 18.11.2014 20:46
To co robić przed snem?
odpowiedz
rere (Ocena: 1) 18.11.2014 15:33
co to jest OŚRODEK nerwowy??? ;/
zobacz odpowiedzi (2)
Anonim (Ocena: 5) 18.11.2014 15:12
czy ktos wie gdzie moge znalezc budzik ze zdjęcia? szukałam ostatnio ladnego i nic nie znalazlam
zobacz odpowiedzi (1)
Anonim (Ocena: 5) 18.11.2014 11:34
14. Uwierzcie, starczy i jeden kot
zobacz odpowiedzi (1)
Anonim (Ocena: 5) 18.11.2014 10:58
13. Beznadziejne życie i rozmyślanie o nim przed pójściem spać :)
zobacz odpowiedzi (1)

Polecane dla Ciebie

Polecane wideo