Rusza druga edycja #AkcjaDonacja! Always walczy z ubóstwem menstruacyjnym wśród polskich uczennic

Do dziewcząt trafiły już prawie 3 mln darmowych podpasek. Razem możemy sprawić, że będzie ich jeszcze więcej.
Rusza druga edycja #AkcjaDonacja! Always walczy z ubóstwem menstruacyjnym wśród polskich uczennic
Fot. iStock
15.09.2020

Artykuły szkolne to oczywisty element wyposażenia każdego ucznia rozpoczynającego nowy rok szkolny. Jednocześnie niezbędne produkty menstruacyjne, pozwalające uczennicom na uczestniczenie w zajęciach lekcyjnych i skupienie się na edukacji, są często pomijane. Należąca do Procter and Gamble marka Always, światowy lider kategorii produktów higienicznych dla kobiet, podjęła działania, aby to zmienić. 

Zobacz również: #AkcjaDonacja. Always rozda 2 miliony podpasek uczennicom polskich szkół

Na początku 2020 roku miała premierę kampania marki Always #AkcjaDonacja, której celem jest podniesienie świadomości ubóstwa menstruacyjnego wśród uczennic oraz zmniejszenie skutków tego problemu w Polsce. Dzięki wsparciu osób, które kupiły produkty Always między 1 lutego a 14 marca 2020 roku, Procter and Gamble za pośrednictwem Polskiego Czerwonego Krzyża przekazał ponad 2,7 mln podpasek potrzebującym uczennicom.

Właśnie wystartowała druga edycja kampanii, w ramach której każdy, kto kupi produkty Always do 29 września 2020 roku pomoże podarować więcej. 

#AkcjaDonacja: Always rozda darmowe podpaski polskim uczennicom

Dziewczęta na całym świecie opuszczają szkołę z powodu braku dostępu do artykułów higienicznych. W niektórych krajach także dziś tabu dotyczące menstruacji niesie bardzo negatywne skutki. Nawet w najbardziej rozwiniętych krajach często zdarza się, że nastolatki zostają w domu w czasie menstruacji, ponieważ nie mogą pozwolić sobie na zakup artykułów higienicznych.

Problem pozostaje w większości ukryty, a otoczenie dotkniętych nim dziewcząt jedyne co zauważa, to regularną nieobecność w szkole. W Polsce niemal 1 na 6 dziewcząt opuściła zajęcia lekcyjne podczas miesiączki z powodu braku dostępu do artykułów higienicznych – wynika z badań Procter and Gamble dotyczących ubóstwa menstruacyjnego. 

Zobacz również: Ubóstwo menstruacyjne to nie tylko Trzeci Świat. Jak wygląda w różnych krajach?  

Marka Always, po latach realizacji z dużym sukcesem programu Always #JakDziewczyna, postawiła sobie nowy cel. We współpracy z Polskim Czerwonym Krzyżem w lutym 2020 roku marka zainicjowała kampanię społeczną Always #AkcjaDonacja. Jej celem jest zmniejszenie skali ubóstwa menstruacyjnego w Polsce, które niesie za sobą szereg negatywnych skutków.

Gdy brakuje podpasek czy tamponów, młode dziewczyny używają papieru toaletowego lub skrawków ubrań. Wpływa to negatywnie na ich komfort i samoocenę. Przez nieobecność w szkole dziewczęta tracą kontakt z przyjaciółmi i możliwość uczestnictwa w aktywnościach, które są istotne dla budowania ich pewności siebie, a to z kolei jest niezwykle ważnym elementem dojrzewania.

Dlatego w ramach pierwszej edycji kampanii Always #AkcjaDonacja, Procter and Gamble przekazał polskim nastolatkom ponad 2,7 mln podpasek. Takie wsparcie pozwoli dziesiątkom tysięcy potrzebującym uczennicom pozostać w szkole podczas miesiączki przez cały semestr. 

 
 
 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez Hey Girls (@heygirlsuk)

Marka nie poprzestała na dotychczasowych działaniach. We wrześniu ruszyła druga edycja akcji, w ramach której za każde opakowanie podpasek Always zakupione w dowolnym sklepie na terenie całego kraju do 29 września przekazana zostanie donacja potrzebującym dziewczynkom w wieku szkolnym za pośrednictwem Polskiego Czerwonego Krzyża. 

Jesteśmy dumni, że możemy kontynuować naszą misję, której celem jest umożliwienie jak największej liczbie dziewcząt uczestniczenie w zajęciach szkolnych i życiu społecznym, dostarczając im niezbędne produkty higieniczne. Równie ważne jest zwiększenie świadomości problemu jakim jest ubóstwo menstruacyjne 

- powiedziała Adrianna Harasymowicz, Dyrektor Kategorii w Europie Środkowej w Procter and Gamble. 

Przez ostatnie niemal 30 lat marka Always była zaangażowana w budowanie pewności siebie dziewcząt, co pragniemy nadal kontynuować. Wraz z pomocą cenionych partnerów, takich jak Polski Czerwony Krzyż, nasi konsumenci wspierają program Always #AkcjaDonacja. Wspólnie możemy zniwelować skutki ubóstwa menstruacyjnego w Polsce i sprawić, że żadna dziewczyna nie opuści szkoły z powodu braku dostępu do produktów higienicznych. 

Zobacz również: „Chcemy zaróżowić całą Polskę”. Różowa skrzyneczka walczy z ubóstwem menstruacyjnym

#AkcjaDonacja: rusza druga edycja. Always rozda darmowe podpaski

Fot. materiały prasowe

Jak wesprzeć #AkcjaDonacja?

Always i Polski Czerwony Krzyż planują przekazanie kolejnych produktów uczennicom w roku szkolnym 2020-2021. 

Marka Always była pierwszym partnerem, który zgłosił się do nas w celu podjęcia wspólnych działań mających na celu przeciwdziałanie skutkom ubóstwa menstruacyjnego. Obecnie program obejmuje 471 szkół w całej Polsce. Liczby te pokazują, jak ważne jest uświadamianie problemu oraz zapewnianie dostępu do artykułów higienicznych dla uczennic, a co za tym idzie wspieranie nastoletnich Polek w stawaniu się pewnymi siebie kobietami. Jesteśmy dumni, że możemy być częścią tego projektu 

 - mówi Małgorzata Szukała, Kierownik ds. Promocji i Pozyskiwania Dochodów Polskiego Czerwonego Krzyża.  

W ramach drugiej edycji kampanii #AkcjaDonacja, Always podejmuje dodatkowe działania mające na celu walkę z ubóstwem menstruacyjnym. Swoimi produktami wesprze Fundację Akcja Menstruacja, która również walczy o szeroki dostęp kobiet do artykułów higienicznych. Partnerowi przekazanych zostanie dodatkowo ponad 50 tys. sztuk produktów menstruacyjnych. 

W Polsce temat ubóstwa menstruacyjnego nadal jest tematem tabu, dlatego cieszy nas fakt, że marka Always tak otwarcie o tym mówi i podejmuje realne działania, aby zmniejszyć skalę problemu. Wierzymy, że wspólnymi siłami możemy walczyć z ubóstwem menstruacyjnym w Polsce i pomóc potrzebującym dziewczynom 

- mówi Emilia Kaczmarek, CEO Fundacji Akcja Menstruacja. 

 
 
 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez Hey Girls (@heygirlsuk)

Gorąco zachęcamy was do tego, abyście również przyłączyli się do #AkcjaDonacja i wsparli polskie uczennice oraz walkę z ubóstwem menstruacyjnym w naszym kraju. Z waszą pomocą możemy znacznie przekroczyć liczbę 2,7 mln darmowych podpasek i dotrzeć do jeszcze większej liczby potrzebujących dziewcząt. 

Zobacz również: „Wiele dziewczynek nie wie, że miesiączka w ogóle istnieje”. Tak wygląda wiedza Polek o okresie

Materiały prasowe

Polecane wideo

Liczy się styl, a nie rozmiar. Przyjaciółki o skrajnie różnych sylwetkach pozują w takich samych stylizacjach
Liczy się styl, a nie rozmiar. Przyjaciółki o skrajnie różnych sylwetkach pozują w takich samych stylizacjach - zdjęcie 1
Komentarze (4)
Ocena: 5 / 5
gość (Ocena: 5) 15.09.2020 12:38
Zbudujcie po prostu maszyny w damskich łazienkach z podpaskami i tamponami.
zobacz odpowiedzi (3)

Polecane dla Ciebie