#AkcjaDonacja. Always rozda 2 miliony podpasek uczennicom polskich szkół

Aż 1 na 6 dziewcząt opuszcza lekcje z powodu ubóstwa menstruacyjnego.
#AkcjaDonacja. Always rozda 2 miliony podpasek uczennicom polskich szkół
Fot. iStock
29.01.2020

Niemal 1 na 6 dziewcząt w Polsce opuściła zajęcia lekcyjne podczas miesiączki z powodu braku dostępu do artykułów higienicznych – tak wynika z najnowszych badań Procter & Gamble dotyczących ubóstwa menstruacyjnego. Razem z Polskim Czerwonym Krzyżem, marka Always prezentuje najnowszą kampanię #AkcjaDonacja, mającą na celu zmniejszenie skutków problemu ubóstwa menstruacyjnego w Polsce. Każdy może wesprzeć akcję kupując podpaski Always w okresie od 1 lutego do 15 marca 2020 roku. 

Zobacz również: Co by było, gdyby mężczyźni też mieli okres? Może wreszcie byłoby... normalnie

W wielu krajach miesiączka nadal jest tematem tabu, co niesie ze sobą wiele negatywnych konsekwencji. Nawet w najbardziej rozwiniętych aglomeracjach zdarza się, że uczennice tracą możliwość uczęszczania na lekcje z powodu braku dostępu do artykułów higienicznych. Problem ten najczęściej jest lekceważony, a społeczeństwo postrzega go jako wymówkę na szkolne nieobecności. Gdy brakuje podpasek czy tamponów, młode dziewczyny używają papieru toaletowego lub skrawków ubrań. Wpływa to jednak znacząco na ich komfort i samoocenę. Przez nieobecność w szkole, dziewczęta tracą kontakt z przyjaciółmi i możliwość uczestnictwa w aktywnościach, które są istotne dla budowania ich pewności siebie, a to z kolei jest niezwykle ważnym elementem dojrzewania. W Polsce problem ten dotknął niemalże 1 na 6 dziewcząt. 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by POWER:Period (@power_period) on

Miesiączka jest bardzo ważnym elementem kobiecości. To naturalne, że dziewczęta chcą czuć się pewnie ze swoim ciałem w każdej sytuacji. Gdy nie mają możliwości zakupu podpasek, dopadają je trudne stany emocjonalne: niepokój, zawstydzenie, niepewność, wręcz poczucie winy. Z powodu braku właściwych środków higienicznych nastolatki nie mogą uczestniczyć w zwykłych aktywnościach: opuszczają zajęcia szkolne, odwołują spotkania z przyjaciółmi, izolują się, a w rezultacie mają zaległości i muszą tłumaczyć się z nieobecności. W związku z tym spada ich pewność siebie, samoocena, poczucie własnej wartości. Brak dostępu do środków higienicznych wywołuje negatywne skutki w dobrostanie psychicznym młodych dziewcząt  

– mówi dr Monika Perkowska, psycholog dzieci i młodzieży. 

Marka Always od lat wspiera młode dziewczyny na całym świecie w budowaniu poczucia własnej wartości. Po sukcesie wieloletniej kampanii Always #JakDziewczyna, przyszła pora na nowy projekt. We współpracy z Polskim Czerwonym Krzyżem, producent kobiecych produktów higienicznych Procter & Gamble rozpoczyna program Always #AkcjaDonacja mający na celu wspieranie uczennic, które ze względów finansowych nie mogą sobie pozwolić na zakup artykułów menstruacyjnych. Akcję może wesprzeć każdy, kto kupi podpaski Always w dowolnym sklepie na terenie kraju, w okresie od 1 lutego do 15 marca 2020 roku. Akcję wspierać można także w mediach społecznościowych udostępniając w serwisie Facebook lub Instagram zdjęcie z hashtagami #Always #AkcjaDonacja. Za każde zakupione opakowanie podpasek Always lub udostępnione zdjęcie, Procter & Gamble przekaże donację potrzebującym dziewczynkom w wieku szkolnym, za pośrednictwem Polskiego Czerwonego Krzyża. 

Jako firma, która wspiera kobiety każdego dnia dzięki produktom z naszego portfolio, chcemy otwarcie rozmawiać o procesie dojrzewania, budowaniu pewności siebie w tym ważnym momencie rozwoju dziewczynek oraz wszystkich aspektach z tym związanych, np. o równym prawie do nauki. Miesiączka jest nieodłącznym elementem stawania się i bycia kobietą i nie powinna być powodem nieobecności w szkole czy utraty szansy na spędzanie czasu z rówieśnikamiDlatego szczególnie cieszymy się z naszej współpracy z Polskim Czerwonym Krzyżem, dzięki pomocy którego możemy dotrzeć do najbardziej potrzebujących uczennic i wesprzeć je naszymi produktami 

– mówi Adrianna Harasymowicz, Dyrektor Kategorii P&G. 

Fot. materiały prasowe

Celem programu Always #AkcjaDonacja jest nie tylko pomoc poprzez przekazywanie produktów, ale przede wszystkim wsparcie w procesie stawania się silnymi, pewnymi siebie kobietami, co jednocześnie jest misją marki Always. Jak ważna jest taka pomoc, doskonale wie Paulina Sykut-Jeżyna, która została ambasadorką akcji. 

Jako kobieta i matka czuję obowiązek pomocy młodym dziewczynom, które doświadczają niesprawiedliwości z powodu bycia kobietą. My, dojrzałe już kobiety, mamy wiedzę i doświadczenia zbierane przez lata i powinnyśmy się nimi dzielić. Wierzę głęboko, że jest możliwa otwarta, merytoryczna i kulturalna rozmowa na tematy związane z dojrzewaniem, w tym także ubóstwa menstruacyjnego. Program marki Always i Polskiego Czerwonego Krzyża Always #AkcjaDonacja jest pierwszym krokiem do realizacji tego celu. 

PCK planuje przekazanie produktów marki Always podczas drugiego semestru roku szkolnego 2019-2020, czyli od 1 marca w objętych programem szkołach. Szacuje się, że podczas trwania kampanii rozdane zostaną co najmniej 2 miliony podpasek Always. 

Procter & Gamble już od kilku lat wspiera działania Polskiego Czerwonego Krzyża. Tym razem jest to marka Always. Informacja, że niemal 1 na 6 dziewczynek opuściła zajęcia lekcyjne z powodu braku artykułów higienicznych, pokazuje jak ważna jest to kwestia. Potwierdza to również liczba zgłoszeń od szkół, które chcą wziąć udział w projekcie Always #AkcjaDonacja. Na chwilę obecną programem objętych jest prawie 500 placówek z 11 województw. Liczby te pokazują, jak ważne jest nagłośnienie problemu dostępu do kobiecych artykułów higienicznych, a tym samym zadbanie o to, aby nastoletnie Polki stawały się pewnymi siebie kobietami. Jesteśmy dumni, że możemy być częścią tego projektu  

– mówi Małgorzata Szukała, Kierownik Działu Promocji i Pozyskiwania Dochodów PCK. 

Zobacz również: Always usuwa symbol kobiety z opakowań podpasek. To gest w stronę osób transpłciowych

Materiały prasowe

Polecane wideo

Miesiączka bez cenzury. Krwawymi zdjęciami promują free bleeding
Miesiączka bez cenzury. Krwawymi zdjęciami promują free bleeding - zdjęcie 1

Komentarze (60)

Ocena: 4.87 / 5
gość (Ocena: 1) 14.03.2020 11:31
żenująca reklama, wymalowane, wypudrowane, sztuczne rzęsy to tak na to są pieniążki, ale na podpaskę już nie i teraz pół polski musi się składać na podpaskę dla nastolatki która ma inny system wydawania kieszonkowego. Smutne
odpowiedz
gość (Ocena: 1) 22.02.2020 20:39
Totalne, naciągane bzdury! Polskich nastolatek nie stać na podpaski??? Padłam ze śmiechu...
odpowiedz
izem (Ocena: 5) 21.02.2020 11:04
Jak dla mnie, to zwykła akcja marketingowa firmy. Jeśli Always chce przekazać podpaski potrzebującym, niech przekazuje, a nie zachęca mnie do zakupów ich produktów czy tagowania ich marki w moich postach. Równie dobrze każda z nas może kupić paczę jakichkolwiek podpasek i przekazać do Czerwonego Krzyża, skoro to za ich pośrednictwem Always ma przekazywać swoje produkty do szkół. Poza tym jestem w stanie uwierzyć, że kogoś może być nie stać na podpaski Always, ale nie wierzę już że komuś ciężko znaleźć 2-3 zł na paczkę tanich podpasek z Lidla czy Biedronki. Kiedyś spotkałam się z akcją zakupu wielorazowych podpasek i wysyłania ich do Afryki. To może zamiast bawić się w kupowanie Always żeby Always przekazał swoje jednorazowe produkty dziewczynkom, lepiej zorganizować zbiórkę na zakup podpasek wielorazowych i ogólnie edukować dziewczęta w szkole w temacie ochrony wielorazowej, na którą przerzuca się coraz więcej kobiet?
odpowiedz
gość (Ocena: 5) 20.02.2020 08:35
ginekologiczna dziw.. to osoba obnażająca się przed obcym facetem czerpiąca z tego korzyści
odpowiedz
gość (Ocena: 5) 11.02.2020 15:05
Czy ktoś wie co to jest ginekologiczna dziw..
odpowiedz

Polecane dla Ciebie