NHS, czyli brytyjska służba zdrowia, jest właśnie na cenzurowanym. Wszystko za sprawą kontrowersyjnego spotu, który dotyczy tabletek wczesnoporonnych. Hasło reklamowe antykoncepcji awaryjnej, o którym mowa, brzmi:
„Czy jesteś w stanie to porzucić dla dziecka?”
Zobacz także: LIST: „Wpadka to nie moja wina, ale rządu, który przywrócił recepty na pigułkę dzień po”
Grafiki przygotowano dwie – jedną z myślą o kobietach, drugą – o mężczyznach. Na tej pierwszej widać szminkę i wysokie obcasy, na drugiej konsolę do gier. Wychowanie dziecka jest zatem przedstawione jako przeszkoda w dbaniu o siebie i beztroskim spędzaniu czasu przed telewizorem.
Kirstie Jones, 29-letnia specjalistka social media, która zauważyła kontrowersyjne plakaty w jednym z autobusów z Birmingham, mówi wprost: - Nie mogłam uwierzyć w to, co widzę. Wpatrywałam się w te hasła i myślałam o tym, jakie są zakłamane. Wynika z nich, że jak kobieta zostaje matką, to automatycznie przestaje o siebie dbać. Pomysłodawcy tego spotu podeszli do sprawy w zły sposób. Ich sposób widzenia jest przestarzały”.
Kobieta dodaje także, że kampania tego typu przynosi odwrotny skutek od zamierzonego. Niechciana ciąża nie jest tematem żartów, a tabletki wczesnoporonne powinny być reklamowane we właściwy sposób.
Dyrektor Departamentu Położnictwa, Ginekologii i Zdrowia Seksualnego w Walsall Healthcare NHS Trust, Nicola Wenlock, tak tłumaczy kontrowersyjny spot: - Ciężko pracowaliśmy, aby upewnić się, że komunikacja jest właściwa, skuteczna i dobrze ukierunkowana. Przepraszamy, jeśli wzbudziła ona niepokój. Chodziło o podniesienie świadomości na temat antykoncepcji w nagłych wypadkach i porady dostępnej dla osób w tej grupie wiekowej, które chcą uniknąć niechcianych ciąż. Kampania odegrała ważną rolę w radzeniu sobie z ciążą nastoletnią i słabym zdrowiem seksualnym w naszym regionie. Będziemy nadal ściśle współpracować ze wszystkimi odbiorcami, aby zapewnić, że oferujemy im najlepsze usługi. Zamierzamy nadal dokładnie sprawdzać wszystkie materiały w przyszłych kampaniach.
A Wy co sądzicie o tym spocie?
Brytyjska reklama tabletek wczesnoporonnych. Ten świat musi upaść. A raczej już upadł. pic.twitter.com/NnImNkm4hR
— Karol Jałtuszewski (@kJaltuszewski) 14 września 2018