Bulwersująca reklama tabletek wczesnoporonnych. „Dziecko oznacza rezygnację ze szminki i obcasów”

Internet aż huczy od kontrowersyjnego spotu.
Bulwersująca reklama tabletek wczesnoporonnych. „Dziecko oznacza rezygnację ze szminki i obcasów”
17.09.2018

NHS, czyli brytyjska służba zdrowia, jest właśnie na cenzurowanym. Wszystko za sprawą kontrowersyjnego spotu, który dotyczy tabletek wczesnoporonnych. Hasło reklamowe antykoncepcji awaryjnej, o którym mowa, brzmi:

„Czy jesteś w stanie to porzucić dla dziecka?”

Zobacz także: LIST: „Wpadka to nie moja wina, ale rządu, który przywrócił recepty na pigułkę dzień po”

Grafiki przygotowano dwie – jedną z myślą o kobietach, drugą – o mężczyznach. Na tej pierwszej widać szminkę i wysokie obcasy, na drugiej konsolę do gier. Wychowanie dziecka jest zatem przedstawione jako przeszkoda w dbaniu o siebie i beztroskim spędzaniu czasu przed telewizorem.

Kirstie Jones, 29-letnia specjalistka social media, która zauważyła kontrowersyjne plakaty w jednym z autobusów z Birmingham, mówi wprost: - Nie mogłam uwierzyć w to, co widzę. Wpatrywałam się w te hasła i myślałam o tym, jakie są zakłamane. Wynika z nich, że jak kobieta zostaje matką, to automatycznie przestaje o siebie dbać. Pomysłodawcy tego spotu podeszli do sprawy w zły sposób. Ich sposób widzenia jest przestarzały”.

Kobieta dodaje także, że kampania tego typu przynosi odwrotny skutek od zamierzonego. Niechciana ciąża nie jest tematem żartów, a tabletki wczesnoporonne powinny być reklamowane we właściwy sposób.

Dyrektor Departamentu Położnictwa, Ginekologii i Zdrowia Seksualnego w Walsall Healthcare NHS Trust, Nicola Wenlock, tak tłumaczy kontrowersyjny spot: - Ciężko pracowaliśmy, aby upewnić się, że komunikacja jest właściwa, skuteczna i dobrze ukierunkowana. Przepraszamy, jeśli wzbudziła ona niepokój. Chodziło o podniesienie świadomości na temat antykoncepcji w nagłych wypadkach i porady dostępnej dla osób w tej grupie wiekowej, które chcą uniknąć niechcianych ciąż. Kampania odegrała ważną rolę w radzeniu sobie z ciążą nastoletnią i słabym zdrowiem seksualnym w naszym regionie. Będziemy nadal ściśle współpracować ze wszystkimi odbiorcami, aby zapewnić, że oferujemy im najlepsze usługi. Zamierzamy nadal dokładnie sprawdzać wszystkie materiały w przyszłych kampaniach.

A Wy co sądzicie o tym spocie?

Blogerka wmawia fankom, że jej piersi urosły z miseczki C do E... dzięki diecie
Blogerka wmawia fankom, że jej piersi urosły z miseczki C do E... dzięki diecie - zdjęcie 1

Polecane wideo

Komentarze (22)

Ocena: 4.18 / 5
gość (Ocena: 5) 06.10.2018 11:15
jest w tym sporo prawdy, dziecko to zmiana życia o 180 stopni.
odpowiedz
gość (Ocena: 5) 19.09.2018 21:00
Ja sie z tym zgadzam. Dziecko oznacza porzucenie całego dotychczasowego życia. Jeśli jest to planowane to super, ale nieplanowane potrafi zniszczyć życia i związki.
zobacz odpowiedzi (2)
gość (Ocena: 5) 19.09.2018 16:58
dużo lepsza i mądrzejsza taka reklama niż pieprzenie w stylu bog dal dzieci, da i na dzieci..
odpowiedz
gość (Ocena: 1) 18.09.2018 18:16
może to kampania skierowana do nastolatków? Mają tam dość spory odsetek nastoletnich ciąż jak na wysoko rozwinięty kraj więc wiadomość była skierowana do 14-15 latków? Dorosła kobieta czy meżczyzna są w stanie pogodzić dbanie o siebie, rozrywkę , pracę i wychowanie dziecka, dzieciom wychowywać własne dzieci jest zdecydowanie ciężej. Może taki zamysł kiełkował w głowie speców od reklamy zatrudnionych przez NHS. Słabe ale staram się zrozumieć ich zamysł. A po za tym jest błąd w artykule ale to zostało już wypomniane
odpowiedz
gość (Ocena: 2) 17.09.2018 21:17
Tracę wiarę w ludzi, ktoś kto pewnie ma celność nazywać siebie "redaktorem" rozprzestrzenia kłamstwa i bzdury porównując tabletki dzien po z wczesnoporonnymi. I to na portalu dla kobiet. Takie rzeczy powinny sie kończyć w sądzie, to moze wreszcie w naszym kraju byłoby normalnie.
odpowiedz

Polecane dla Ciebie