Bulwersująca reklama tabletek wczesnoporonnych. „Dziecko oznacza rezygnację ze szminki i obcasów”

Internet aż huczy od kontrowersyjnego spotu.
Bulwersująca reklama tabletek wczesnoporonnych. „Dziecko oznacza rezygnację ze szminki i obcasów”
17.09.2018

NHS, czyli brytyjska służba zdrowia, jest właśnie na cenzurowanym. Wszystko za sprawą kontrowersyjnego spotu, który dotyczy tabletek wczesnoporonnych. Hasło reklamowe antykoncepcji awaryjnej, o którym mowa, brzmi:

„Czy jesteś w stanie to porzucić dla dziecka?”

Zobacz także: LIST: „Wpadka to nie moja wina, ale rządu, który przywrócił recepty na pigułkę dzień po”

Grafiki przygotowano dwie – jedną z myślą o kobietach, drugą – o mężczyznach. Na tej pierwszej widać szminkę i wysokie obcasy, na drugiej konsolę do gier. Wychowanie dziecka jest zatem przedstawione jako przeszkoda w dbaniu o siebie i beztroskim spędzaniu czasu przed telewizorem.

Kirstie Jones, 29-letnia specjalistka social media, która zauważyła kontrowersyjne plakaty w jednym z autobusów z Birmingham, mówi wprost: - Nie mogłam uwierzyć w to, co widzę. Wpatrywałam się w te hasła i myślałam o tym, jakie są zakłamane. Wynika z nich, że jak kobieta zostaje matką, to automatycznie przestaje o siebie dbać. Pomysłodawcy tego spotu podeszli do sprawy w zły sposób. Ich sposób widzenia jest przestarzały”.

Kobieta dodaje także, że kampania tego typu przynosi odwrotny skutek od zamierzonego. Niechciana ciąża nie jest tematem żartów, a tabletki wczesnoporonne powinny być reklamowane we właściwy sposób.

Dyrektor Departamentu Położnictwa, Ginekologii i Zdrowia Seksualnego w Walsall Healthcare NHS Trust, Nicola Wenlock, tak tłumaczy kontrowersyjny spot: - Ciężko pracowaliśmy, aby upewnić się, że komunikacja jest właściwa, skuteczna i dobrze ukierunkowana. Przepraszamy, jeśli wzbudziła ona niepokój. Chodziło o podniesienie świadomości na temat antykoncepcji w nagłych wypadkach i porady dostępnej dla osób w tej grupie wiekowej, które chcą uniknąć niechcianych ciąż. Kampania odegrała ważną rolę w radzeniu sobie z ciążą nastoletnią i słabym zdrowiem seksualnym w naszym regionie. Będziemy nadal ściśle współpracować ze wszystkimi odbiorcami, aby zapewnić, że oferujemy im najlepsze usługi. Zamierzamy nadal dokładnie sprawdzać wszystkie materiały w przyszłych kampaniach.

A Wy co sądzicie o tym spocie?

Blogerka wmawia fankom, że jej piersi urosły z miseczki C do E... dzięki diecie
Blogerka wmawia fankom, że jej piersi urosły z miseczki C do E... dzięki diecie - zdjęcie 1

Polecane wideo

Komentarze (24)

Ocena: 4.25 / 5
gość (Ocena: 5) 12.02.2019 12:51
Dziewczyny, które uważają, że są już na tyle dorosłe uprawiają seks i później się dziwią, jak coś się stanie. Łykają tabletki po jak cukierki nie wiedząc że jest to bomba hormonalna z opóźnionym zapłonem. Ja swoją córkę już od najmłodszych lat uświadamiam i wiem, że nie popełni głupstwa. Ja dostała pierwszej miesiączki to kupiłam jej tester owulacji ze śliny afrodyta no i poleciłam stronę naturalnaplodnosc. Przynajmniej wiem, że ona wie dużo, a jak nie wie to się zapyta.
odpowiedz
laura (Ocena: 5) 12.11.2018 07:54
Na pewno to bardziej przemówi do młodych dziewczyn niż jakakolwiek inna argumentacja a o to w tym chodzi. Najważniejsza i tak jest edukacja seksualna. Ja gdybym wcześniej widziała o tabletkach vines też nie zaliczyłabym wpadki przy gumkach
odpowiedz
gość (Ocena: 5) 06.10.2018 11:15
jest w tym sporo prawdy, dziecko to zmiana życia o 180 stopni.
odpowiedz
gość (Ocena: 5) 19.09.2018 21:00
Ja sie z tym zgadzam. Dziecko oznacza porzucenie całego dotychczasowego życia. Jeśli jest to planowane to super, ale nieplanowane potrafi zniszczyć życia i związki.
zobacz odpowiedzi (2)
gość (Ocena: 5) 19.09.2018 16:58
dużo lepsza i mądrzejsza taka reklama niż pieprzenie w stylu bog dal dzieci, da i na dzieci..
odpowiedz

Polecane dla Ciebie