Tabletki antykoncepcyjne jednak nam szkodzą! Podobno wywołują... JASKRĘ!

Istnieją różne sposoby zabezpieczeń przed niechcianą ciążą. Najpopularniejszymi są tradycyjna prezerwatywa oraz tabletki hormonalne.
Tabletki antykoncepcyjne jednak nam szkodzą! Podobno wywołują... JASKRĘ!
23.11.2013

Każda świadoma i rozsądna kobieta, chcąc uniknąć niespodziewanej ciąży, wybiera najodpowiedniejszą dla siebie metodę antykoncepcyjną. Większość pań decyduje się zazwyczaj na tabletki hormonalne. Ale czy zdajemy sobie sprawę, jakie skutki ma długotrwałe zażywanie pigułek?

 

Przeciwnicy tego wynalazku na każdym kroku wytykają nieprawidłowości tej metody antykoncepcyjnej. Według nich taka antykoncepcja nie jest skuteczna (ze względu na konieczność systematycznego łykania pigułek, a z tym bywa różnie), a także niebezpieczna dla naszego zdrowia. Naukowcy z Uniwersytetu Kalifornijskiego dorzucili oliwy do ognia. Przypuszczają, że kobiety, które od kilku lat przyjmują tabletki, mają większą szansę zachorować na jaskrę, prowadzącą do utraty wzroku, niż kobiety, które nie stosują tej metody antykoncepcyjnej.

 

hormony

Portal jaskra.net wyjaśnia całe zamieszanie związane z doustną antykoncepcją. "Jaskra jest jedną z głównych przyczyn nieodwracalnej ślepoty w krajach rozwiniętych. Według statystyk WHO na świecie żyje obecnie około 7 milionów osób, które utraciły wzrok z powodu tego schorzenia. Co gorsza, pierwsze objawy pojawiają się dopiero wtedy, gdy zmiany w nerwie wzrokowym są już zaawansowane. Najpierw dochodzi do stopniowej utraty pola widzenia. A gdy dojdzie do zaniku nerwu, chorzy tracą wzrok. Nieodwracalnie."

 

Natomiast serwis ojaskrze.pl próbuje wyjaśnić genezę tej choroby: "Przyczyną dolegliwości jest zwiększenie ciśnienia płynu wypełniającego oko [...]. Duże ciśnienie wewnątrz gałki ocznej prowadzi do stopniowego uszkodzenia nerwu wzrokowego, co powoduje zaburzenia widzenia, a w skrajnych przypadkach nawet całkowitą utratę wzroku."

 

hormony

W badaniu wzięło udział 3500 amerykańskich respondentem. Badacze przedstawili swoje wyniki na licznych konferencjach okulistycznych, między innymi w Nowym Orleanie.  Aktualnie usiłują poinformować o swoim odkryciu jak najszerszą grupę ginekologów oraz okulistów, tak aby lekarze mogli uświadamiać pacjentki o ryzyku, jakie niesie zażywanie pigułek hormonalnych.

 

Dr Shan Lin na łamach pisma „Daily Mail” ostrzega przedstawicielki płci pięknej, by nie dały się zaskoczyć. „Kobiety stosujące antykoncepcję doustną powinny być badane pod kątem jaskry, natomiast okresowe kontrole okulistyczne muszą wejść im w krew” – mówi dr Lin.

 

hormony

Póki co możemy odetchnąć z ulgą. Badacze nie udowodnili bezpośredniego związku przyczynowo-skutkowego między jaskrą a stosowaniem hormonalnej antykoncepcji. Są jednak przekonani, że długoletnie (ponad trzy lata) zażywanie tabletek może stanowić pewne ryzyko. Prawda jest taka, że jeżeli specjalista w odpowiednim czasie zdiagnozuje jaskrę, to jest szansa na jej całkowite wyleczenie. Mimo wszystko nie warto ryzykować i kiedy jest taka możliwość - należy skonsultować się w tej sprawie ze specjalistą.

 

KK

 

Komentarze (31)

Ocena: 5 / 5
iza (Ocena: 5) 28.02.2014 22:18
i ja uważam że pigułki mają niekorzystny wpływ na nasze zdrowie, odkąd je biorę często dopadają mnie infekcje intymne, na szczęscie poprawio się odkąd zaczęłam brać provag doustny probiotyk ginekologiczny, pomaga mi na tyle że nie musze ciągle wystawac w kolejce do ginekologa
odpowiedz
tośka (Ocena: 5) 26.02.2014 21:17
sama się przekonałam że pigułki jednak mają niekorzystny wpływ na nasze zdrowie mianowicie to chyba przez nie ciągle łapałam infekcje intymne, poczytałam trochę i zdecydowałam spróbować probiotyki ginekologiczne, na szczęście pomogło, teraz też uzupełniam florę bakteryjną pochwy biorąc ją kiedy spada mi odporność bo wtedy najłatwiej złapać infekcję
odpowiedz
Anonim (Ocena: 5) 24.11.2013 01:40
Ja już dawno zrezygnowałam z tabletek hormonalnych, mimo że powinnam je łykać ze względu na PCOS. Za dużo objawów ubocznych powodowały, a brałam ich kilka rodzajów, wszystkie po kompleksowych badaniach. Coraz częściej bywa, że przyczyną zgonów jest nie choroba a leczenie.
odpowiedz
Anonim (Ocena: 5) 23.11.2013 17:23
Ja biore tabletki a do tego pale papierosy i nie wiem jak pozbyc sie nalogu bez uzycie roznych specyfikow znajdujacych sie na rynku
odpowiedz
Anonim (Ocena: 5) 23.11.2013 16:27
tabletki to shit, mam dzięki nim ładne rozstępy.
zobacz odpowiedzi (1)

Polecane dla Ciebie

Polecane wideo