Czy można ćwiczyć podczas okresu? Jasne, miesiączka to nie choroba! (Sprawdź, JAK)

Jeśli nie chcesz, aby te dni były naprawdę uciążliwe, postaw na ruch!
Czy można ćwiczyć podczas okresu? Jasne, miesiączka to nie choroba! (Sprawdź, JAK)
02.11.2012

Większość kobiet uważa, że jakikolwiek wysiłek podczas menstruacji jest niewskazany. Tymczasem okazuje się, że dzięki specjalnym ćwiczeniom można nie tylko poprawić swoje samopoczucie podczas okresu, ale także zniwelować przykre dolegliwości. Warunek jest jeden – trzeba się wsłuchać w swoje ciało i wybrać taki ruch, który najbardziej nam odpowiada.

Oto 5 rodzajów ćwiczeń, które są zalecane na czas trudnych dni:

Spacerowanie

Spokojne i wyważone maszerowanie dotleni twój organizm, a przy tym nie niesie za sobą ryzyka urazów, czy kontuzji. Spacer ma również działanie relaksujące.

Trening

Bieganie

Jeśli czujesz się na siłach, zdecyduj się na małą przebieżkę po okolicy. Endorfiny, które będą wydzielać się w twoim mózgu podczas biegania, spowodują, że pokonasz uczucie przygnębienia i zniwelujesz ból podbrzusza. Pamiętaj jednak, by przed wyjściem z domu odpowiednio nawodnić organizm.

Joga

Joga działa jak najlepszy środek przeciwbólowy. Zmniejsza skurcze, wycisza umysł, niweluje uczucie ciężkości, rozluźnia. Jeśli nigdy dotąd nie miałaś z jogą styczności, rozpocznij od ćwiczeń dla początkujących, które nie spowodują kontuzji.

Trening

Aerobik

Kobieta, która miesiączkuje, zazwyczaj ma wahania nastroju i nierzadko chciałaby wyładować swoją złość na otoczeniu. Zamiast jednak wdawać się w kłótnie ze znajomymi lub rodziną, warto wybrać się na zajęcia aerobiku. Podskoki w takt muzyki pozwolą zapomnieć o dolegliwościach i nieco ukoić nerwy.

Taniec

Jest świetnym rozwiązaniem dla tych wszystkich kobiet, które nie przepadają za tradycyjnymi ćwiczeniami. Aby w trudne dni wybrać się na przebieżkę po okolicy, czy zajęcia aerobiku trzeba bowiem nie lada motywacji. Tymczasem potańczyć możesz również w zaciszu własnego domu. Wystarczy włączyć ulubioną muzykę i oddać się tanecznemu szaleństwu.

Pamiętaj – nie traktuj miesiączki jako wymówki od wszelkiego ruchu. Postaraj się przezwyciężyć niechęć do ćwiczeń, a wtedy przekonasz się o ich dobroczynnym działaniu zdrowotnym.

Gabriela Mostowicz-Zamenhof

Zobacz także:

TAMPONY kontra PODPASKI ==> porównanie skuteczności + masa ciekawostek i porad

Odwieczny dylemat miesiączkujących kobiet. U nas zestawienie faktów i mitów.

Antykoncepcja awaryjna, czyli po stosunku - wszystko, co musisz o niej wiedzieć!

Jak często można stosować pigułki 72 godziny po? Czy antykoncepcja doraźna = wywoływanie poronienia?

 

Komentarze (34)

Ocena: 5 / 5
edyta (Ocena: 5) 31.05.2015 22:13
czy mozna cwiczyc
odpowiedz
Anonim (Ocena: 5) 15.07.2014 13:14
Moja siostra miała takie bóle że mama pogotowie wezwała i lekarz jej powiedział że córka właśnie urodziła dziecko bez dziecka takie bole brzucha miała też nic nie pomagało dopóki nie zaszła w ciążę i urodziła dziecko i minęły jej takie straszne bole podczas miesiączki
odpowiedz
anonim (Ocena: 5) 05.11.2013 09:38
Podczas okresu mam straszne rozwolnienia nie wiem dlaczego się tak dzieje ,mam bardzo obfite miesiączki. Używam tych największych podpasek Bella bo tak się zemnie leje 2 dnia ,a bóle mam straszne że nawet tabletki nie pomagają. W tych dniach wyglądam jak jakaś ćpunka nienawidzę okresu chyba sobie macice wytnę !
zobacz odpowiedzi (1)
Dominika (Ocena: 5) 19.06.2013 22:53
Mam 13 lat dostałam okresu 3 msc. temu i ćwiczę codziennie ( biegam , chodzę itp. ) Boli mnie brzuch ale nie w czsie np. biegania tylko godz. potem .. nie wiem co sie dzieje.. ( piję dużo wody , jem owoce i warzywa ale zawsze godz. lub dwie po zjedzeniu boli mnie brzuch ) czy mam to powiedzieć mamie ?
odpowiedz
kaska (Ocena: 5) 24.05.2013 10:55
a ja mam inny problem, od kilku dni ćwiczę dość intensywnie i świetnie się czuje problem tylko że dostaje wczesniej okres, i martwie się że będzie on wcześniej cały czas czy ktoś miał ten problem? dziękuje z góry za pomoc
odpowiedz

Polecane dla Ciebie

Polecane wideo