Jak nie przytyć na wakacjach?

Podrzucamy kilka wskazówek!
Jak nie przytyć na wakacjach?
fot. materiały prasowe
30.07.2021

Wakacje to czas błogiego odpoczynku. W tym okresie królują różnego rodzaju lody czy zimne napoje. Jedzenie bazuje na świeżych składnikach, ale nie brakuje również dań z dużą ilością kalorii. Istnieją jednak sposoby, dzięki którym można nie przytyć na wakacjach.

Zachowaj umiar podczas jedzenia

Podczas wyjazdów wiele osób próbuje lokalnych potraw. To bardzo dobry pomysł, ale w trakcie takich kulinarnych podróży warto zachować umiar. Jeśli chcesz spróbować konkretne danie, dobrym pomysłem jest podzielenie się nim z osobą towarzyszącą. Czasem istnieje także opcja zamówienia połowy porcji.

Dobrym nawykiem jest liczenie kalorii. Nie musisz robić tego dokładnie. Wystarczy orientować się w przybliżeniu, jaką kaloryczność ma konkretna potrawa lub składnik. Dzięki temu będziesz wiedzieć, kiedy należy powiedzieć „stop”. Pomocne okazują się też różne aplikacje, które pozwalają na liczenie kalorii i ich zapisywanie za pomocą zaledwie kilku kliknięć. Taki nawyk przyda się również na co dzień, szczególnie w sytuacji, gdy widzisz, że szybko przybierasz na wadze.

Postaw na catering dietetyczny

Dobrym pomysłem w sytuacji, gdy nie chcesz przytyć podczas wakacji, jest postawienie na catering dietetyczny. W tym przypadku możesz wybrać kaloryczność dopasowaną do Twojego zapotrzebowania. Jeśli nie będziesz wzbogacać jadłospisu dodatkowymi posiłkami, nie przekroczysz maksymalnej liczby kalorii. W ten sposób można również oszczędzić czas, co podczas wakacji jest na wagę złota. W trakcie upalnych dni wiele osób nie ma ochoty na samodzielne przygotowywanie posiłków.

Cateringi dietetyczne są dostępne w wielu wersjach, dlatego zarówno kobiety, jak i mężczyźni mogą dopasować odpowiedni produkt do swoich potrzeb. Czasem dobrym pomysłem jest również wybieranie tylko niektórych posiłków. Resztę można zjeść podczas wizyty na mieście. W ten sposób połączysz możliwość odkrywania lokalnych smaków z wygodą, jaką daje catering dietetyczny.

Wybieraj zbilansowane posiłki ze świeżych składników

W trakcie lata w sklepach i na bazarkach pojawiają się świeże warzywa i owoce. Podczas komponowania posiłków warto postawić na takie składniki, które nie są bardzo kaloryczne, ale pozwalają na dostarczenie organizmowi wszystkich niezbędnych substancji. W dobrze zbilansowanym posiłku powinno znaleźć się źródło tłuszczu, białka i węglowodanów. Lepiej więc rezygnować z kalorycznych, ale mało sycących posiłków, takich jak np. płatki z mlekiem. Sałatki z majonezem warto natomiast zastąpić świeżymi warzywami z dodatkiem sosu na bazie oliwy i przypraw.

Mniej wcale nie znaczy lepiej! Czasem lepiej zamówić bardziej skomplikowane danie z większą liczbą składników, ale o odpowiednim zbilansowaniu. W ten sposób dostarczysz organizmowi niezbędnych substancji zamiast pustych kalorii. Jeśli więc komponujesz kanapkę czy przyrządzasz jajecznicę, warto dołączyć do nich jak najwięcej świeżych warzyw. Nie są tuczące, a zawierają cenne składniki, w tym wiele witamin i minerałów.

 

Artykuł sponsorowany

Polecane wideo

Komentarze (1)
Ocena: 5 / 5
Kasia (Ocena: 5) 02.08.2021 15:16
Przed wyjazdem wakacyjnym, żeby schudnąć korzystałam z cateringu dietetycznego Foodbox blue. Z kolei będąc już za granicą jadłam z umiarem w miarę zdrowe posiłki. Tak czy siak przytyłam kilogram, ale tragedii nie ma. Teraz wracam do pudełek, żeby powrócić do poprzedniej wagi, albo i niższej :)
odpowiedz

Polecane dla Ciebie