Dlaczego warto już wiosną przerzucić się na rower?

Nie czekaj do lata!
Dlaczego warto już wiosną przerzucić się na rower?
fot. materiały prasowe
25.02.2021

Wraz ze zbliżającą się wiosną czujesz przypływ energii? To świetnie, bo coraz cieplejsze dni zachęcają do aktywności na świeżym powietrzu. Jednym z najbardziej lubianych sportów jest jazda na rowerze. Dlaczego warto rozpocząć ćwiczenia rowerowe? Co dają treningi? Odpowiedzi na wszystkie pytania znajdziesz w naszym artykule!

Redukcja zbędnych kilogramów

Pierwszą zaletą ćwiczeń rowerowych jest bez wątpienia możliwość spalenia nadprogramowych kilogramów. Zimą bardzo często przybieramy na wadze. Długie, mroźne wieczory najchętniej spędzamy pod kocem, najlepiej z kubkiem gorącego kakao lub szarlotką na ciepło. Zdecydowanie mniej się ruszamy, co prowadzi do szybszego odkładania się tkanki tłuszczowej.

Na wiosnę wiele osób decyduje się zadbać o swoją figurę, a jazda na rowerze jest skutecznym i przyjemnym sposobem spalanie kalorii. W czasie wysiłku nasz organizm traci wodę, którą trzeba uzupełnić. Dlatego na wycieczki rowerowe warto zabrać ze sobą bidon. To o wiele bardziej ekologiczne rozwiązanie niż zakup butelki wody. Zwłaszcza kiedy naprawdę polubimy ćwiczenia rowerowe i będziemy trenować kilka razy w tygodniu.

Bidony mają różne pojemności (nawet powyżej 1 litra). Mogą być wykonane z aluminium, stali nierdzewnej lub plastiku. Warto zwrócić uwagę, czy mają uchwyt, który przymocujemy do ramy roweru. Jeśli tak, będziemy mieć bidon zawsze pod ręką, zamiast trzymać go w plecaku.

Redukcja stresu i napięcia

Dziś bardzo wiele mówi się o destrukcyjnym wpływie stresu na nasze zdrowie. Długotrwały stres może prowadzić do:

  • kłopotów ze snem i poczucia permanentnego zmęczenia,
  • lęków i nerwicy, a ostatecznie do depresji,
  • rozregulowania przemiany materii,
  • podniesienia ciśnienia krwi i zaburzeń pracy układu krążenia,
  • zaburzeń procesów trawiennych,
  • pogorszenia kondycji fizycznej całego organizmu.

Dlatego nie należy odkładać decyzji o aktywności fizycznej na później. Im szybciej wsiądziemy na rower, tym szybciej odczujemy pozytywne efekty naszych treningów. Zanim ruszymy w dłuższe trasy, warto zaopatrzyć się w pompkę do roweru. W przeciwnym razie któregoś dnia możemy utknąć w środku lasu bez powietrza w dętce.

Fot. Ting Tse Wang / Unsplash

Ochrona przed chorobami

Jazda na rowerze redukuje ryzyko schorzeń sercowo-naczyniowych oraz chorób metabolicznych, ale nie tylko. Regularnie trenując:

  • poprawiamy odporność i sprawność organizmu,
  • zmniejszamy ryzyko cukrzycy, nowotworów i innych chorób cywilizacyjnych, będących skutkiem siedzącego trybu życia,
  • wzmacniamy mięśnie i stawy.

Chyba już nikogo nie musimy namawiać do ćwiczeń rowerowych. Zwłaszcza że to jeden z najlepszych sportów dla naszych stawów kolanowych!

Jaki rower kupić na wiosenne wycieczki?

Rodzaj roweru powinien być przede wszystkim dostosowany do naszych potrzeb i do terenu, po którym zamierzamy jeździć. W jeździe po mieście doskonale sprawdzają się rowery miejskie. Jeżeli chcemy wyruszyć poza miasto, warto kupić rower górski. Jest bardziej uniwersalny i nadaje się zarówno do jazdy po ulicach, jak i po górskich ścieżkach, gdzie na pewno nie sprawdzi nam się rower miejski.

Po pewnym czasie może się okazać, że polubiliśmy jazdę na rowerze i chcemy zainwestować w rower szosowy. To rower, który pozwala rozwijać bardzo szybkie prędkości i jest przeznaczony do najbardziej wyczerpujących treningów.  Bez wątpienia pozwoli odkrywać nowe, coraz dalsze tereny i pokonywać kolejne granice.

Zastanów się, jakiego roweru potrzebujesz i przygotuj się do ćwiczeń rowerowych na wiosnę. W ten sposób zadbasz o swoje samopoczucie i poprawisz swoje zdrowie – naprawdę warto zrobić coś dla siebie!

 

Artykuł sponsorowany

Komentarze (1)
Ocena: 5 / 5
gość (Ocena: 5) 25.02.2021 21:20
Ja już wczoraj zaczęłam, było super. Tylko trzeba się sensownie ubrać, żeby się nie zgrzać i nie wychłodzić potem.
odpowiedz

Polecane dla Ciebie