Jak dbać o formę, gdy za oknem mróz? Śnieg to nie jest wymówka!

Nie musisz rezygnować z ćwiczeń zimą. Trzymaj się kilku nawyków.
Jak dbać o formę, gdy za oknem mróz? Śnieg to nie jest wymówka!
fot. Pinterest (pl.pinterest.com/pin/667940188470983954, pl.pinterest.com/pin/594334482054740726)
16.12.2020
Zuzanna Niedzielska

To, że spadł śnieg, nie jest wystarczającą wymówką, abyś przestała dbać o kondycję fizyczną. Każdy z nas potrzebuje się poruszać, aby zatroszczyć się o swoje zdrowie i odporność (zwłaszcza, że większość obiektów sportowych zostało zamkniętych), chociaż warunki są nieco utrudnione

Zobacz również: Joga w domu: jak zaplanować treningi?

Warto zatem rozsądnie się do tego przygotować. O czym musisz pamiętać, aby zimowy trening był bezpieczny i przyniósł jak najlepsze efekty? Podpowiadamy razem z portalem allwomenstalk.com

Nadal możesz cieszyć się aktywnością na świeżym powietrzu, nawet, gdy temperatura spada. W tym trudnym czasie przyda się odrobina ruchu, która ma zbawienny wpływ nie tylko na ciało, ale i naszą psychikę.

Jak dbać o siebie zimą?

Pij dużo płynów

Brak upałów może być zwodniczy, bowiem to właśnie suche, zimowe powietrze powoduje znaczne odwodnienie organizmu. Bardzo ważne, aby regularnie nawadniać ciało wodą, ziołowymi herbatami, a w szczególności rozgrzewającymi naparami.

Najlepiej zabieraj ze sobą butelkę z filtrem lub termos, aby w każdej chwili móc sięgnąć po napój. 

Wybieraj bezpieczne drogi

Dni robią się coraz krótsze, a co za tym idzie, szybko robi się zupełnie ciemno. Jeśli planujesz trening na świeżym powietrzu, koniecznie weź pod uwagę, czy szlak jest dobrze oświetlony, abyś w razie czego nie zgubiła się na nim.

Bieganie w ciemności, zwłaszcza bez odblasków na ubraniach, jest bardzo niebezpieczne. To samo tyczy się oblodzonych dróg. Nie wybieraj też wysoko ośnieżonych miejsc.

Zakładaj strój "na cebulkę"

Owszem, zimą również możesz przegrzać swój organizm, dlatego tak ważne jest, aby ubierać się warstwowo. W każdej chwili możesz zdjąć element stroju, albo założyć ponownie bluzę czy kurtkę. 

Korzystaj z oddychających tkanin i pamiętaj o tym, aby stale regulować temperaturę

Unikaj mroźnego wiatru

Paraliżujący wiatr nie jest przyjemny nawet podczas spaceru. Dlatego unikaj go, wybierając na aktywność fizyczną miejsca ulokowane w otoczeniu drzew lub budynków. Tam będzie łatwiej się przed nim schować.

Nie zapominaj o czapce oraz szaliku, a także pamiętaj, że oddychanie mroźnym powietrzem stwarza zagrożenie dla płuc. Jeśli stan temperatury odczuwalnej jest niepokojący, może lepiej zrobić trening online w domu?

Ogrzej się od środka

Bardzo ważne, aby ogrzewać swoje ciało od środka, gdy na zewnątrz panuje mróz. Ta zasada tyczy się nie tylko morsowania. Przed wyjściem wykonaj energiczną rozgrzewkę, która rozgrzeje Twoje mięśnie i stawy. Stretching zrób dopiero po powrocie do domu, aby nie uszkodzić ścięgien.

Zaczynaj małymi kroczkami

Jeśli nie jesteś przyzwyczajona do zimowych treningów, nie rzucaj się od razu na głęboką wodę. Zacznij od małych kroków i sprawdzaj swoją wytrzymałość. Na początku to może być szok dla Twojego organizmu, więc uważnie go słuchaj i nie rób niczego ponad swoje siły. 

Wiedz, że robisz to dla samej siebie, w swoim rytmie i ma to stanowić dla Ciebie przyjemność!

Zobacz również: Pomysły na zimowe randki w czasie pandemii. Nadal może być romantycznie

Polecane wideo

Twierdzi, że ma idealne ciało. To najbardziej pożądana figura w 2020 roku
Twierdzi, że ma idealne ciało. To najbardziej pożądana figura w 2020 roku - zdjęcie 1
Komentarze (3)
Ocena: 3.67 / 5
Magdalenka (Ocena: 5) 23.12.2020 15:28
O tak, odpowiednie nawodnienie jest bardzo ważne :) Osobiście nie piję wody z butelek, bo dbam o ekologię, ale jest na to pare fajnych sposobów. Np. filtr montowany pod zlewem i butelka wielorazowa :) Dla aktywnych osób to super rozwiązanie, szczególnie, że jakość wody jest dużo lepsza. Ja używam filtra przepływowego Ecoperla Profine POU 3 - nie zajmuje dużo miejsca, a woda pychota :-) Pozdrawiam!
odpowiedz
Edytka (Ocena: 5) 23.12.2020 10:30
O odpowiednie nawodnienie dbam przez cały rok pijąc mineralną cisowianke i zieloną herbatę każdego dnia. A na ćwiczenia na zewnątrz bym się nie zdecydowała, bo moja odporność jest słaba i zaraz byłabym chora. Ale w domu ćwiczę przynajmniej trzy razy w tygodniu :)
odpowiedz
gość (Ocena: 1) 16.12.2020 20:54
Jaki śnieg?
odpowiedz

Polecane dla Ciebie