Dziecinnie proste ćwiczenie, dzięki któremu będziesz smukła i zgrabna

Możesz je wykonać choćby teraz.
Dziecinnie proste ćwiczenie, dzięki któremu będziesz smukła i zgrabna
Fot. Unsplash
17.06.2020

Wszyscy chcemy być silni, zdrowi, a przy okazji także zgrabni. Wciąż poszukujemy najlepszego sposobu na zachowanie pięknej sylwetki, choć nie zawsze przynosi to oczekiwany efekt. Przechodzimy na kolejne diety, biegamy, ćwiczymy na siłowni, uprawiamy jogę, a w akcie desperacji trafiamy nawet do klinik chirurgii plastycznej.

Zobacz również: Zgrabne nogi w 6 krokach. Internautki pokochały ten prosty sposób

Zapominamy o najprostszym rozwiązaniu, które nie wymaga wielkich wyrzeczeń czy nakładów finansowych. Wystarczy założyć wygodny strój, komfortowe obuwie, wyjść z domu i zacząć po prostu spacerować. Chodzenie to bardzo niedoceniana, a jednocześnie bardzo skuteczna metoda dbania o siebie - przekonuje wprost.pl.

Pomaga spalić zbędne kalorie, wymodelować ciało i odbudować sprawność fizyczną.

chodzenie po schodach

Ile chodzić, żeby schudnąć?

Czasami pokonujemy długie dystanse przy okazji załatwiania różnych spraw na mieście i to jak najbardziej się chwali, bo dziś mamy raczej tendencję do jeżdżenia wszędzie samochodem. Kluczem do sukcesu jest jednak regularność, dlatego spacer warto potraktować jako pełnoprawny trening. Liczy się przede wszystkim odległość.

Naukowcy sugerują, by każdego dnia pokonywać przynajmniej 10 tysięcy kroków, co w zależności od budowy ciała odpowiada zazwyczaj 7-8 kilometrom. 

Jeśli idziesz energicznie pod górę w tempie 8 km/h, możesz spalić ponad 7 kalorii na minutę. Z drugiej strony, jeśli spacerujesz spokojnie w dół z prędkością 5-6 km/h, możesz spalać od 3,5 do 7 kalorii na minutę. Badanie przeprowadzone wśród młodych dorosłych wykazało, że przejście 10 000 kroków w tempie 6 km/h spaliłoby średnio o 153 kalorie więcej niż przejście tej samej odległości z prędkością 3 km/h

- informuje „Wprost”.

Zobacz również: „Wytapianie boczków”. Prosty trening, który pokochały użytkowniczki TikToka

fit

Chodzenie jako sport

Nie są to być może oszałamiające wartości porównywalne do wymagającego treningu na siłowni czy basenie, ale tu liczy się przede wszystkim systematyczność. Chodzenie poprawia zdrowie, samopoczucie i wygląd w bardzo bezpieczny sposób. Kontuzje zdarzają się oczywiście wszędzie, ale spacer po parku jest jednak mniej ryzykowny, niż podnoszenie ciężarów.

Wykazano, że nawet codzienne wykonywanie mniej niż 10 000 kroków przynosi korzyści. W jednym badaniu z udziałem kobiet stwierdzono, że 12-tygodniowy program chodzenia, w którym uczestnicy chodzili 50-70 minut przez 3 dni w tygodniu, może zmniejszyć otyłość brzuszną i poprawić wskaźniki krwi insulinooporności

- zachęca portal.

Spacerowanie 30 minut przez 5 dni w tygodniu to plan minimum. Ale wystarczy, by zauważyć efekty.

Zobacz również: Wykonuj codziennie to ćwiczenie, a będziesz miała jędrne pośladki i smukłe uda

Polecane wideo

Twierdzi, że ma idealne ciało. To najbardziej pożądana figura w 2020 roku
Twierdzi, że ma idealne ciało. To najbardziej pożądana figura w 2020 roku - zdjęcie 1
Komentarze (2)
Ocena: 5 / 5
gość (Ocena: 5) 17.06.2020 11:12
1 kaloria to ilość energii, potrzebna do podniesienia temperatury 1 cm sześć. wody o 1 st. Celsjusza. To bardzo mało! A to, co w artykule Autor nazywa "kalorią", to jest kilokaloria, czyli jednostka energii tysiąc razy większa od kalorii.
odpowiedz
gość (Ocena: 5) 17.06.2020 09:57
koleżanka stosuje takze figurena oraz ma diete. Ogranicza kolacje i slodycze, wiecej na parze i mniej smazonego. Takie proste polaczenie dal jej spadek wagi o 7kg w 2 miesiace. Bez figurena bylo by pewnie gorzej.
odpowiedz

Polecane dla Ciebie