4 aktywności na świeżym powietrzu, które możesz uprawiać, nawet jeżeli nie jesteś wysportowana

Są lekkie i bardzo przyjemne. Od czegoś w końcu trzeba zacząć!
4 aktywności na świeżym powietrzu, które możesz uprawiać, nawet jeżeli nie jesteś wysportowana
fot. iStock
28.05.2020

Czujesz, że przez zimę trochę się zasiedziałaś, a spacery po okolicy już Ci nie wystarczają? Pogoda sprzyja, czas spróbować czegoś nowego! Podrzucamy kilka inspiracji na to, jak zbudować kondycję na lato.

Jazda na rowerze

Chcesz podreperować wydolność Twojego organizmu, wyrzeźbić łydki, a przy okazji przyczynić się do zmniejszenia ilości smogu w Twoim mieście? Przesiądź się na rower! Gwarantujemy, że jeżeli spróbujesz raz przejechać kilka przecznic, nie wrócisz ani do samochodu, ani do komunikacji miejskiej! Oczywiście w obliczu mnóstwa samochodów wokół koniecznie pomyśl o solidnej masce antysmogowej. Na początek idealnie sprawdzi się lekka miejska damka, na przykład ten model:

Damski rower miejski 26'' Shimano, 799 zł / fot. www.allegro.pl

Kiedy załapiesz rowerowego bakcyla, co jest bardzo prawdopodobne, z pewnością zamarzysz o jednośladzie, z którym z łatwością pokonasz leśne ścieżki, a może i nawet górskie szlaki? Wtedy warto rozejrzeć się za solidnym, a jednocześnie lekkim rowerze górskim, na przykład tym poniżej:

Rower górski Shimano 26'' MTB, 799 zł / fot. www.allegro.pl

Maska antysmogowa z węglem aktywnym, 49,97 zł

Podczas każdej wyprawy rowerowej przyda Ci się kilka niezbędnych akcesoriów. Dzięki nim będziesz bezpieczniejsza, zwłaszcza w mieście, i nie zaskoczą Cię niemiłe niespodzianki na trasie. Oto rzeczy, które zawsze warto zabrać ze sobą:

Pompka rowerowa BETO, 39 zł / fot. www.allegro.pl

Zestaw lampek rowerowych LED przód + tył MTR, 19,99 / fot. www.allegro.pl

Blokada rowerowa, 17,99 zł / www.allegro.pl

A może hulajnoga?

To rewelacyjna alternatywa dla roweru, jeżeli chcesz szybko i bez korków przemieścić się na przykład między domem a pracą. Jazda hulajnogą nie jest nadmiernie męcząca, ale z pewnością poczujesz wzmocnienie nóg. Dodatkowo wszystkie mięśnie ciała są zaangażowane w utrzymanie równowagi. Aby opanować ten niewielki wehikuł, wystarczy odrobina wprawy. Dodatkowe korzyści? Hulajnoga zajmuje mało miejsca w domu, a w miejskich warunkach przemieścisz się dzięki niej prawie tak szybko, jak rowerem.

fot. iStock

Lekki jogging

Nikt nie każe Ci od razu startować w maratonie! Forsowny bieg szybko Cię zniechęci, a może wręcz zaszkodzić. Aby początek przygody z bieganiem był jak najprzyjemniejszy, zacznij od 15-minutowego truchtu, maszeruj i biegnij na przemian, a potem sprawdź, jak się czujesz. I oczywiście spraw sobie jak najlepsze buty do biegania. W tej kwestii nie warto oszczędzać – Twoje stawy Ci za to podziękują. Zresztą nawet podczas prostego biegu łatwo o kontuzję. Tak jak w przypadku roweru i hulajnogi, decydując się na przebieżkę w mieście, koniecznie weź ze sobą maskę antysmogową.

Ev / Unsplash

Joga

Nie lubisz dyscyplin, które wywołują zadyszkę? Wobec tego joga będzie dla Ciebie idealnym rozwiązaniem! Wystarczy twoje ciało i niedroga mata. Zwykle jogę ćwiczymy w domu, ale zielone parki aż się proszą, aby wziąć ze sobą matę i poćwiczyć na świeżym powietrzu. Joga doskonale wzmacnia mięśnie i ścięgna, poprawia też wydolność oddechową. Podczas półgodzinnej praktyki nie tracisz ani kropli potu, a jednak doskonale czujesz, że Twoje ciało wykonało solidną pracę. Joga stanowi też doskonałe przygotowanie do bardziej intensywnych treningów. I może z czasem zapragniesz spróbować jakiejś bardziej dynamicznej aktywności?

fot. Dominik Wycisło / Unsplash

 

Powodzenia w powrocie do doskonałej kondycji!

 

Wszystkie sprzęty i akcesoria, które wymieniłyśmy w artykule, kupisz na www.allegro.pl. Warto skompletować zamówienie powyżej 100 zł u jednego sprzedawcy – dzięki temu w ramach Allegro Smart! zyskasz darmową dostawę. Wybór sposobu dostarczenia zakupów (Paczkomat, punkt odbioru lub kurier) należy do Ciebie.

 

Materiał promocyjny

Advertisement

Komentarze (2)

Ocena: 5 / 5
gość (Ocena: 5) 18.05.2020 09:44
Jestem bardzo zadowolona z tego co osiągnełam stosując suplement figurena. Schudłam, czuje się dużo lepiej. Nauczyłam się inaczej jeść, jeść zdrowo więc utrzymuje już wagę. Dzięki figurena schudłam ponad 10kg przez 3 miesiące czyli okres kuracji.
zobacz odpowiedzi (1)

Polecane dla Ciebie