Joga na lepszy sen? Zdecydowanie!

Te 4 pozycje jogi zagwarantują spokojny sen.
Joga na lepszy sen? Zdecydowanie!
fot. istock.com
02.03.2020

Moc jogi jest nie do opisania. Nie dość, że poprawia kondycję, usprawnia i modeluje ciało, to działa również kojąco i relaksująco. Wykorzystaj te 4, wskazane przez nas assany po to by, wyciszyć układ nerwowy i spokojnie zasnąć. Poświęć 30 minut przed snem na praktykę jogi. Włącz relaksującą muzykę, zapal świeczki i działaj. Pamiętaj o równym i miarowym oddechu.

#1 Bound Angle Pose

Usiądź na podłodze – złącz podeszwy stóp. Pozwól, żeby kolana opadły na boki. Plecy proste, postaraj się napiąć mięśnie, a ramiona swobodnie opuść. Weź głęboki wdech, unieś klatkę piersiową, a następnie spokojnie, miarowo wydychaj powietrze i jednocześnie wyciągnij ręce maksymalnie do przodu – jak najdalej dasz radę. Przytrzymaj ciało w takiej pozycji przez przynajmniej 2 minuty. Pamiętaj cały czas o prostych plecach.

fot. istock.com

fot. istock.com

#2 Happy Baby

Połóż się na podłodze – następnie ugnij nogi w kolanach i unieś je do góry – kolana umieść na wysokości pach. Chwyć jednocześnie palce u stóp, plecy mocno „przyklejone” do podłogi. Oddychaj głęboko. Wytrzymaj w tej pozycji przynajmniej 2 minuty. Ta pozycja świetnie rozluźnia mięśnie pleców, a szczególnie ich dolny odcinek.

fot. istock.com

fot. istock.com

Zobacz również: 10 najczęstszych błędów, przez które nie możesz schudnąć.

#3 Supine Bound Angle

Połóż się na plecach. Ręce ułożone wzdłuż tułowia – dłonie skierowane w kierunku sufitu. Nogi lekko zegnij i połącz podeszwy stóp, tak by kolana luźno opadły na bok. Rozluźnij się, ale równocześnie pamiętaj, żeby plecy przylegały do maty. Wytrzymaj w tej pozycji przynajmniej 3 minuty.

#4 Supine Twist

Połóż się na podłodze, nogi zegnij w kolana i unieś je w kierunku klatki piersiowej. Następnie delikatnie opuść oba kolana najpierw na prawą stronę – jednocześnie lewą, wyprostowaną rękę skieruj w przeciwnym kierunku. Wytrzymaj w tej pozycji przynajmniej 2 minuty. Następnie wróć do pozycji wyjściowej i zmień stronę. Takie skręty tułowia świetnie rozciągają, redukują całodzienne napięcie.

fot. istock.com

fot. istock.com

Polecane wideo

Horoskop tygodniowy 2.03.- 8.03.
Horoskop tygodniowy 2.03.- 8.03. - zdjęcie 1

Komentarze (1)

Ocena: 5 / 5
gość (Ocena: 5) 03.03.2020 09:35
ja przy stosowaniu figurena jak schudłam ponad 10kg bałam się że waga wróci po odstawieniu. Nic takiego nie miało miejsca. Po prostu nie wracajcie do starych nawyków żywieniowych i nie będzie problemu.
odpowiedz

Polecane dla Ciebie