Jak wrócić do formy po ciąży?

Możesz to zrobić naprawdę szybko i bezboleśnie. Mamy sprawdzone sposoby!
Jak wrócić do formy po ciąży?
fot. iStock
27.11.2019

Po porodzie sto procent swojej uwagi poświęcamy nowo narodzonemu maluszkowi. Natomiast nasze własne potrzeby automatycznie spychamy na drugi plan. Pamiętaj jednak, że na dłuższą metę nie przyniesie to korzyści ani tobie, ani twojej rodzinie. Aby uporać się z bieżącymi i przyszłymi matczynymi obowiązkami, musisz być zdrowa i silna. Oto kilka najważniejszych rzeczy, o których warto pamiętać już od pierwszych dni połogu.

 

1. Zadbaj o zdrową dietę

Duża ilość cukru w diecie, gotowe dania, nieregularne posiłki. To wszystko może utrudniać powrót do dawnej wagi. Właśnie dlatego staraj się jeść jak najwięcej warzyw oraz zbóż, ale tylko tych na bazie węglowodanów złożonych, i ograniczać niezdrowe tłuszcze. W twojej diecie powinny też znaleźć się owoce, ale w niezbyt dużej ilości. Mają one sporo cukru, który może sprzyjać przybieraniu na wadze. Unikaj też wszelkich gotowych dań, np. sosów i jogurtów, bo zazwyczaj są w nich ukryte duże ilości cukru i tłuszczu. Staraj się też jeść regularnie. Nie muszą to być tylko trzy albo aż pięć posiłków dziennie. Ważne, aby ich ilość była taka sama każdego dnia i abyś jadła je mniej więcej o tej samej godzinie. Twój metabolizm wtedy się wyrówna i łatwiej będzie ci zrzucić zbędne kilogramy.

 

fot. Pablo Merchan-Montes / Unsplash

 

2. Nie odpuszczaj treningów

Jeśli zależy ci, aby przynajmniej do pewnego stopnia odzyskać sylwetkę sprzed porodu i ujędrnić ciało, włącz regularne treningi do codziennego planu dnia. Tak, to prawda, nie wszystkie ćwiczenia możesz robić od razu po urodzeniu dziecka, dlatego najlepiej jeśli skonsultujesz się z personalnym trenerem, który ułoży dla ciebie idealny program ćwiczeń. Możesz zapisać się też na zajęcia dla kobiet po ciąży, kupić videobooka albo poszukać odpowiednich ćwiczeń na Youtube. Nie masz czasu na codzienne treningi, bo nie masz z kim zostawić dziecka? Opiekunka dla dziecka nie musi kosztować fortuny. Są już specjalne portale, które pozwalają łatwo i szybko znaleźć odpowiednią nianię, nawet z zaledwie 24-godzinnym wyprzedzeniem.

 

fot. Materiały prasowe

 

3. Popraw napięcie skóry

O ile ćwiczenia i dieta są w stanie spektakularnie poprawić wygląd twojej sylwetki, nie zawsze są w stanie usunąć nadmiar skóry po ciąży, głównie na brzuchu czy w okolicach bioder. Z tym najlepiej poradzą sobie profesjonalne zabiegi. Skutecznie napinają skórę zabiegi z użyciem fal radiowych, jak Thermage, ultradźwięków lub podczerwieni, na przykład Zaffiro czy lasery, dzięki którym możesz też zmniejszyć blizny i rozstępy. Jeśli to dla ciebie zbyt kosztowne, zainwestuj w masaże. Rób je też sama po prysznicu, podczas wcierania balsamu. Zaczynaj zawsze od dołu i kieruj się ku górze ciała, nigdy odwrotnie, bo możesz doprowadzić do zastoju limfy i obrzęków.

 

4. Trenuj wszystkie mięśnie

Po ciąży możesz mieć osłabione mięśnie dna miednicy. Dlatego od razu, gdy twój ginekolog na to pozwoli, zacznij je wzmacniać. Trening mięśni Kegla jest tak samo ważny jak brzuszki czy trening nóg, aby twoje ciało wróciło do pełnej formy po ciąży. Możesz wykonywać go wszędzie - przygotowując kolację, w drodze do pracy, w kolejce w sklepie. Lepiej zacząć jednak na spokojnie, w domu, gdy jesteś zrelaksowana. Połóż się wygodnie, zaciśnij mięśnie dna miednicy na 3-5 sekund i rozluźnij na dwa razy dłużej. Powtórz ćwiczenie kilkanaście razy i wykonuj najlepiej codziennie.

 

 

fot. Jens Lindner / Unsplash

5. Zmień fryzurę

Zaskoczona? A jednak! Jeśli nie czujesz się dobrze sama ze sobą po ciąży, zmiana fryzury jest świetnym sposobem na poprawę samopoczucia. Brzmi banalnie, ale nowy kolor lub nowe cięcie najszybciej mogą przywrócić pewność siebie. Zdecyduj się na spektakularną zmianę, coś seksownego, kobiecego, czego być może nie zrobiłabyś normalnie. Działa jak magia!

 

 

Materiał partnera

 

Komentarze

Ocena: 5 / 5

Polecane dla Ciebie