8 sposobów na znalezienie choć chwili na trening nawet w najbardziej zajęte dni

Wystarczy dosłownie 5 minut dziennie
8 sposobów na znalezienie choć chwili na trening nawet w najbardziej zajęte dni
fot. istock.com
06.02.2020

Jednym z twoich postanowień noworocznych jest rozpoczęcie regularnych, intensywnych treningów? Chcesz schudnąć, pragniesz wyrzeźbić mięśnie i marzysz o tym, żeby twoje ciało nabrało idealnych kształtów? Brzmi pięknie i brawa za to, że tak bardzo chcesz… Tylko, rzeczywistość jest zgoła inna. Często ilość obowiązkowych zajęć w ciągu dnia, rujnuje plany i oddala myśl o idealnej sylwetce w bliżej nieznaną przyszłość. Ty poddajesz się i rezygnujesz. To błąd!

Pierwsze w co musisz się uzbroić to cierpliwość, a drugie to świadomość, że siedzeniem na kanapie nic nie zdziałasz, i że naprawdę, 5 minut dziennie poświęcone na konkretną aktywność fizyczną wystarczy. Oczywiście, zamierzony cel zapewne osiągniesz później niż planowałaś, ale przecież lepiej robić coś co zbliży cię do wymarzonych pośladków niż polec już na samym starcie.

To co, zaczynamy? Zmień swój sposób myślenia, nastrój się pozytywnie i zacznij działać.

#1 Jogging

Ile to razy obiecywałaś sobie wstawać wcześniej i zanim zaczniesz szykować się do pracy, przebiegniesz przynajmniej 3 km? No właśnie. Największym błędem jest narzucanie sobie na samym początku zbyt wysokiej intensywności. Zacznij od dosłownie 5 minut joggingu wokół… bloku. Dzień wcześniej, w polu widzenia naszykuj buty i strój do biegania – kiedy następnego dnia rano, skoro świt otworzysz oczy i zobaczysz ten strój nie będziesz mieć wyjścia i pójdziesz pobiegać. Bieganie pobudza do działania, poprawia krążenie, usprawnia działanie całego organizmu i przede wszystkim cudownie relaksuje.

#2 Plank

Zacznij od 30s deski i w miarę możliwości powtórz przynajmniej 5 razy. To ćwiczenie rewelacyjnie wzmacnia mięśnie głębokie. Deskę możesz wykonać dosłownie wszędzie. Istnieje wiele różnych odmian deski, ale której nie wybierzesz pamiętaj o prawidłowej postawie: proste plecy, napięte mięśnie całego ciała.

#3 Rób kroki

Kiedy tylko to możliwe… W pracy, podczas telefonicznych rozmów służbowych chodź. Zrezygnuj z windy, na korzyść schodów. Jeździsz do pracy komunikacją miejską? Wysiądź dwa przystanki. A kiedy zrobi się już ciepło może uda ci się komunikację, czy własny samochód zamienić na rower. Czas zmienić bierny tryb życia na ten bardziej aktywny. Taka aktywność wbrew pozorom dużo daje, podnosi tętno, poprawia kondycję i przede wszystkim daje poczucie, że jednak „coś” dla siebie robisz.

Zobacz również: Kilka dowodów na to, że odchudzanie może być przyjemne.

#4 Rozciąganie też jest ważne

Masz siedzący tryb pracy? To może być szkodliwe dla twojego zdrowia, a przede wszystkim dla kręgosłupa. Co mniej więcej 30 minut rób przerwy w pracy. Wstań sprzed komputera, spróbuj się porozciągać. Jeśli to możliwe, wykonaj kilka skłonów.

#5 Przysiady i pompki

Jesteśmy pewne, że dasz radę. 30 sekund przysiadów, następnie 30 sekund pompek – na początek wykonaj tę damską wersję. Później odpocznij i całość powtórz przynajmniej w 3 seriach. Spociłaś się, czujesz każdy centymetr ciała? Brawo, tak ma być. Gwarantujemy, że po regularnym robieniu tych dwóch, z pozoru prostych ćwiczeń zobaczysz pożądane efekty.

#6 Taniec

I nie, nie chodzi nam o kurs tańca – wiadomo, po pierwsze brak czasu, a poza tym to kosztuje – często nie małe pieniądze. A przecież każda z nas potrafi się ruszać. Po powrocie z pracy, dla rozluźnienia, włącz ulubioną muzykę i tańcz. 5 minut intensywnych pląsów naprawdę poprawia kondycję, dodaje energii i sprawia, że częściej się uśmiechasz.

#7 Ekspresowe cardio

Wykonaj ten trening inspirowany kickboxingiem: 1 minuta pajacyków, 1 minuta biegu bokserskiego, 1 minuta skip A, 1 minuta skip C i 1 minuta przysiadu z wyskokiem. Wypieki, pot i palące mięśnie gwarantowane.

#8 Zabawa z dzieckiem

Wszędzie gdzie tylko to możliwe. I nie chodzi o bierne obserwowanie, czy pilnowanie pociechy. Tylko wspólną zabawę: berek, skoki, szukanie skarbów w parku. A jeśli pogoda za oknem nie dopisuje wybierzcie się do paku trampolin i oddaj się beztroskiej zabawie.

Osiągnięcie celów fitnessowych możliwe jest tylko przy regularnych treningach. Jeśli nie możesz pozwolić sobie na wizytę w klubie fitness, czy treningi personalne postaw na choć jedną z wyżej wymienionych aktywności. Sukces gwarantowany!             

Polecane wideo

Na jej widok ludzie zostają weganami. Pokazała, co zrobiła z nią dieta roślinna
Na jej widok ludzie zostają weganami. Pokazała, co zrobiła z nią dieta roślinna - zdjęcie 1

Komentarze

Ocena: 5 / 5

Polecane dla Ciebie