Powody, dla których warto robić przysiady (i wcale nie chodzi o jędrne pośladki)

Korzyści jest o wiele więcej!
Powody, dla których warto robić przysiady (i wcale nie chodzi o jędrne pośladki)
Fot. Instagram.com (https://www.instagram.com/sommerray/)
20.12.2019

Aktywność fizyczna to nie tylko ujędrnione i zgrabne ciało. Ćwiczenia fitness przynoszą o wiele więcej korzyści, o których nawet nie zdajemy sobie sprawy. Przysiady, choć z pozoru wydają się banalnie proste, kształtują nie tylko pośladki, ale dają o wiele więcej korzyści. Zobacz, dlaczego warto robić przysiady!

Zobacz też: Po przeczytaniu tego artykułu, już NIGDY nie pominiesz treningu

fot. Pinterest (https://pl.pinterest.com/pin/576390452309166049/)

Powody, dla których warto robić przysiady

1. Korygują postawę ciała

Zespół prostownika grzbietu to grupa mięśni, która utrzymuje nasze ciało w pionie i zabezpiecza kręgosłup. Przysiady oraz martwy ciąg to najlepsze ćwiczenia, które aktywują tę część ciała. Dzięki temu robiąc przysiady zyskujemy nie tylko ładną pupę, ale również pracujemy nad swoją postawą.

2. Spowalniają procesy starzenia

Tak, dobrze widzicie! Przysiady zwiększają przepływ krwi, dzięki czemu składniki odżywcze są dostarczane do komórek w skórze szybciej i efektywniej. Poza tym robiąc przysiad zwiększamy produkcję kolagenu, który odpowiedzialny jest za utrzymacie ścięgien i skóry w dobrej kondycji, eliminując drobne zmarszczki.

3. Spalają tłuszcz

Na pewno słyszeliście, że po treningu cardio nasz organizm spala tłuszcz do dwóch godzin. Robiąc przysiady z obciążeniem czas ten wydłuża się do nawet 18 godzin! Wszystko przez tzw. EPOC, czyli excessive post-excercise oxygen consumption - proces fizjologiczny, który zwiększa konsumpcję tlenu po wysiłku fizycznym. 

4. Wzmacniają kolana

Choć podczas wykonywania przysiadów mamy wrażenie, że nasze kolana na tym cierpią, w rzeczywistości przysiady budują mięśnie, które je stabilizują i chronią. Ważne jednak jest to, aby wykonywać je poprawnie, a więc nie przenosić ciężaru ciała na przód, tylko starać się schodzić w dół pośladkami.

5. Zwiększają elastyczność ciała

Przysiady są genialne, jeżeli chodzi o elastyczność ciała. Pozytywnie wpływają one na biodra, kręgosłup, ramiona, kolana, a także kostki. Dzięki temu jesteśmy mniej narażeni na różnego rodzaju kontuzje. 

Zobacz też: Najkrótszy trening, który daje spektakularne efekty: Na czym polega tabata?

Polecane wideo

Ta dziewczyna stosowała dietę ketogeniczną. Pokazała, co się z nią stało
Ta dziewczyna stosowała dietę ketogeniczną. Pokazała, co się z nią stało - zdjęcie 1

Komentarze (2)

Ocena: 5 / 5
gość (Ocena: 5) 09.01.2020 15:22
trzeba brać się do pracy
odpowiedz
gość (Ocena: 5) 09.01.2020 15:22
marzą mi się takie!
odpowiedz

Polecane dla Ciebie