Po przeczytaniu tego artykułu, już NIGDY nie pominiesz treningu

Konsekwencja to podstawa.
Po przeczytaniu tego artykułu, już NIGDY nie pominiesz treningu
fot. Pinterest (https://pl.pinterest.com/pin/78179743517635233/)
16.12.2019

Aktywność fizyczna zajmuje ważną część w życiu każdego z nas. Doskonale zdajemy sobie sprawę, że konsekwencja odgrywa kluczową rolę w realizacji swoich postanowień. Mimo to, często mamy całe mnóstwo wymówek, żeby pominąć trening. Jesteśmy zmęczeni po pracy, mamy zbyt napięty grafik albo po prostu nam się nie chce. Musimy zdać sobie sprawę, co tracimy pomijając ćwiczenia, a oto najlepsze powody, dla których nie warto tego robić...

Zobacz też: Najlepsze konta fitness na Instagramie, które zmotywują Cię do ćwiczeń

fot. Pinterest (https://pl.pinterest.com/pin/524810162828846736/)

Powody, dla których nie warto pomijać treningu

1. Wyrabiamy zdrowe nawyki

Nasze codzienne działania, dieta czy spędzanie wolnego czasu w dużej mierze determinowane są przez nawyki. Regularne powtarzanie tych samych czynności przyczynia się do zmiany trybu życia. W pewnym momencie zaczynamy już impulsywnie dokonywać zdrowych wyborów, bo weszły nam w nawyk. Jeżeli ustaliliśmy sobie, że będziemy chodzić na siłownię 3 razy w tygodniu w określone dni, warto trzymać się tych terminów i być konsekwentnym, a z czasem zupełnie nie będziemy się nad tym zastanawiać i stanie się to naszym nawykiem.

2. Zyskujemy pewność siebie

Aktywność fizyczna uwalnia w nas endorfiny, serotoninę i dopaminę, czyli trzy hormony, które odpowiedzialne są na nasze samopoczucie. Rezultat? Szczęśliwsza Ty, za czym idzie większa produktywność i pewność siebie.

3. Poprawiamy swój wygląd

Nie oszukujmy się, że dla większości z nas zależy przede wszystkim na poprawie swojej sylwetki. Wygląd odgrywa w naszym życiu duże znaczenie i nikt nie może temu zaprzeczyć. Kiedy dobrze czujemy się w swoim ciele, jesteśmy szczęśliwsi, pełni energii i gotowi na nowe wyzwania.

4. Pozbywamy się stresu

Stres jest wszechobecny w naszym życiu. Jeżeli zatem Twoją wymówką opuszczenia treningu jest stresujący dzień w pracy, musisz wiedzieć, że wysiłek fizyczny pomaga zredukować stres i jest świetną formą uwolnienia się od niego. Poza tym prowadzenie aktywnego trybu życia zmniejsza napięcie i sprawia, że w przyszłości będziesz lepiej reagować na stresujące sytuacje. 

fot. Pinterest (https://pl.pinterest.com/pin/860961653746634393/)

5. Zyskujemy długoterminowe korzyści

Wiele osób traktuje aktywność fizyczną jako tymczasową poprawę swojej sylwetki. Jednak musimy nauczyć się myśleć długoterminowo, bo to co robimy dzisiaj ma ogromny wpływa na naszą przyszłość. Budowanie poczucia własnej wartości, osiąganie celów treningowych, radzenie sobie z wymówkami i motywowanie się do bycia silniejszym fizycznie może dać siłę do podejmowania nowych wyzwań, pokonywania przeszkód i zarządzania swoim życiem z większą pewnością siebie i samodzielnością. 

6. Poprawiamy jakość snu

Problemy ze snem ma coraz więcej osób, nie tylko starszych, ale również młodych. Brak snu odbija się nie tylko na naszym wyglądzie czy samopoczuciu. Nie potrafimy trzeźwo myśleć, podejmować racjonalnych decyzji, spada nasza koncentracja i nie jesteśmy wydajni. Wysiłek fizyczny jest w stanie poprawić jakość snu i uregulować nasz cykl dobowy. Warto o tym pamiętać, bo to jedna z lepszych i naturalnych metod na bezsenność.

7. Mamy czas dla siebie

My, kobiety, często poświęcamy całą uwagę naszym dzieciom, partnerom, rodzinie i nie mamy zbyt wiele czasu na złapanie oddechu, zatrzymanie się i zadbanie o siebie. Z wszystkich powodów, dla których nie powinniśmy pomijać treningu, znalezienie czasu dla siebie jest niezwykle cenne. Pamiętajmy, że w zdrowym ciele, zdrowy duch!

8. Każdy trening ma znaczenie

Każdy pojedynczy trening pozytywnie wpływa na Twoje życie i zdrowie. Jeżeli znajdziesz na ćwiczenia chociażby 10 minut, jest to dodatkowa motywacja i dodatkowa porcja energii. Nieważne ile ćwiczyć, ważne, że daje Ci to satysfakcję, lepsze samopoczucie i motywację.

fot. Pinterest (https://pl.pinterest.com/pin/815714551237810121/)

Zobacz też: Najkrótszy trening, który daje spektakularne efekty: Na czym polega tabata?

Polecane wideo

Ta dziewczyna stosowała dietę ketogeniczną. Pokazała, co się z nią stało
Ta dziewczyna stosowała dietę ketogeniczną. Pokazała, co się z nią stało - zdjęcie 1

Komentarze (1)

Ocena: 5 / 5
gość (Ocena: 5) 16.12.2019 10:19
najbardziej widoczny spadek wagi miałam podczas stosowania tabletek na odchudzanie figurena. Już na początku kuracji czułam szybszy metabolizm oraz blokowanie głodu. 2 tydzień izaczeła znacznie spadać waga, jak na mnie. Wcześniej był z tym problem. Schudłam 14kg przez 12 tygodni, czyli 3 miesiące stosowania.
odpowiedz

Polecane dla Ciebie