Boskie ciało od zaraz: Lista ćwiczeń, które pasują do Twojej osobowości

Dobierz ćwiczenia do swojego charakteru - dzięki temu osiągniesz lepsze rezultaty!
Boskie ciało od zaraz: Lista ćwiczeń, które pasują do Twojej osobowości
fot. unsplash
23.09.2019

Typ osobowości może wpływać na to, jak ćwiczysz. Jeżeli wykonywany dotychczas trening wydaje Ci się zbyt uciążliwy, być może nie odpowiada on Twojemu typowi charakteru, a to z kolei sprawia, że staje się on nieprzyjemny i mało efektywny. To, czy lubimy rodzaj wykonywanych przez nas ćwiczeń wcale nie pozostaje bez znaczenia. Trening powinien nas inspirować, dodawać energii i poprawiać humor, tylko wtedy będzie przynosił efekty. Wypróbuj treningi, które wpisują się w Twoją osobowość i ciesz się lepszymi rezultatami.

Zobacz też: Ćwiczenia to nie zawsze dobry pomysł. Oto 4 sytuacje, w których zdecydowanie powinnaś odpuścić wysiłek fizyczny

INTROWERTYK

To osoba, która żyje w swoim własnym świecie i skupia się wyłącznie na własnych przeżyciach wewnętrznych. Lubi rozmyślać w samotności, a wszystkie emocje tłamsi głęboko w sobie. Introwertyk nie lubi hucznych zabaw i zbyt wielu ludzi w jednym miejscu. Zdecydowanie wybiera miejsca kameralne, a jego grono znajomych jest mocno zawężone. Introwertyk odznacza się niezwykłą kreatywnością, a najczęściej wybierane zawody przez ten typ osobowości to muzyk, malarz czy pisarz. fot. unsplash

Najlepsze ćwiczenia dla introwertyków

1. HIIT

To trening interwałowy, który znany jest przede wszystkim z bardzo szybkiej redukcji tkanki tłuszczowej oraz krótkiego czasu ćwiczeń. Polega na przeplataniu krótkich okresów intensywnych ćwiczeń aerobowych z przerwami na bardziej umiarkowane ćwiczenia kardio. Cały trening nie powinien trwać dłużej niż 30 minut.

2. Joga/Pilates

Znaczna większość introwertyków (81%) twierdzi, że są zmęczeni po ćwiczeniach. Dlatego świetnym treningiem będzie dla nich joga oraz pilates. Zajęcia te nie są tak energiczne, ale mimo to poprawiają siłę i elastyczność ciała. Własna mata na których będziesz wykonywać ćwiczenia daje poczucie komfortu, na czym zależy introwertykom.

3. Barre Fitness

Ten rodzaj treningu cieszy się ogromną popularnością za granicą i jest jedną z najbardziej ulubionych form aktywności Aniołków Victoria's Secret. Barre fitness łączy w sobie balet, jogę i pilates. Zajęcia odbywają się w kameralnych grupach, a jego kwintesencją jest skupianie się na własnym ciele. Wysmuklenie ciała, poprawa równowagi, a także elastyczności mięśni, to tylko niektóre zalety tej formy ćwiczeń.

EKSTRAWERTYK 

Jest zupełnym przeciwieństwem introwertyka. Uwielbia towarzystwo i właśnie od ludzi czerpie energię. Jest szalony, spontaniczny i lubi dobrą zabawę. Ekstrawertyk nie kryje się ze swoimi poglądami, śmiało wyraża opinie i nie boi się poprosić o radę innej osoby. Zamiast książki, wybierze spotkanie z przyjaciółmi. Ekstrawertyk najlepiej sprawdzi się w zawodzie doradcy klienta, animatora dziecięcego, menadżera czy rekrutera.fot. unsplash

Najlepsze ćwiczenia dla ekstrawertyków

1. Boot Camp

To rodzaj treningu na świeżym powietrzu, który w dużej mierze opiera się na pracy w grupach oraz rywalizacji między zespołami. Ćwiczenia na świeżym powietrzu mają świetny wpływ na układ krwionośny człowieka, poprawiają krążenie, obniżają ciśnienie, redukują poziom złego cholesterolu. Boot Camp jest dla osób, które uwielbiają przygody i adrenalinę.

2. Taniec

Ekstrawertycy świetnie odnajdą się również podczas zajęć tanecznych, szczególnie w tańcach towarzyskich. Świetna tu będzie również zumba, która w dużej mierze nastawiona jest na zabawę. 

3. Nietypowe zajęcia

Z racji tego, że ekstrawertycy lubią podejmować wyzwania i nie boją się ryzyka są oni skłonni do eksperymentowania i próbowania nowych ćwiczeń. To zatem idealni kandydaci do przetestowania zajęć, które są kompletną nowością, np. joga powietrzna czy fitness w wodzie.

Zobacz też: Te błędy najczęściej popełniamy na siłowni. Nic dziwnego, że nie widzimy efektów

Polecane wideo

Świeżo upieczona mama zrzuciła 30 kg, zmieniając tylko jedną rzecz
Świeżo upieczona mama zrzuciła 30 kg, zmieniając tylko jedną rzecz - zdjęcie 1

Komentarze (5)

Ocena: 5 / 5
gość (Ocena: 5) 25.09.2019 09:11
tabletki figurena dawały mi fajne efekty na początku... tak myślałam, bo później efekt się jeszce bardziej rozkrecił. Niby schudłam 12kg ale wydaje mi się ze z 50 tak teraz szczupło wyglądam :)
odpowiedz
Aleks (Ocena: 5) 24.09.2019 11:41
Polecam interesujący test osobowości - https://lingroom.pl/blog/test-osobowosci-psychogeometria/
odpowiedz
gość (Ocena: 5) 24.09.2019 09:04
Ja zainwestowałam w tabletki na odchudzanie figurena. Nie żałuje żadnej złotówki ponieważ dołączone do diety te tabletki DOPIERO pozwoliły mi schudnąć. Suplementnacja jest również ważna a tak często zapominamy o niej i dziwimy się że efektów nie ma.
odpowiedz
gość (Ocena: 5) 23.09.2019 22:34
jeszcze jest ambiwertyk :D rozumiem, że do wyboru do koloru - ach, jakże piękny jest ten świat, tyle możliwości... a kołdun rośnie :<
odpowiedz
gość (Ocena: 5) 23.09.2019 08:51
byłam po 2 ciążach i myślałam że nigdy nie wróce do starej sylwetki. Pomogła mi figurena. Schudłam 12kg i odzyskałam starą figurę.
odpowiedz

Polecane dla Ciebie