Ćwiczenia to nie zawsze dobry pomysł. Oto 4 sytuacje, w których zdecydowanie powinnaś odpuścić wysiłek fizyczny

Czasami mogą wyrządzić więcej szkody niż pożytku.
Ćwiczenia to nie zawsze dobry pomysł. Oto 4 sytuacje, w których zdecydowanie powinnaś odpuścić wysiłek fizyczny
fot. unsplash
17.09.2019

Mówi się, że sport to zdrowie, ale w niektórych sytuacjach wysiłek fizyczny może doprowadzić do poważnych konsekwencji zdrowotnych. Choć pominięcie treningu może powodować u Ciebie wyrzuty sumienia, odpoczynek i odzyskanie sił są istotną częścią dbania o formę i zdrowie. Są sytuacje, w których ciężki trening może być przyczyną urazów, a nawet zwiększać poziom stresu, dlatego ważne jest, aby wiedzieć, kiedy zwolnić i nie mieć przy tym wyrzutów sumienia.

Zobacz też: Właśnie o tej porze dnia powinnaś ćwiczyć, aby spalić jak najwięcej kalorii

Wysiłek fizycznie nie jest wskazany, jeżeli:

1. Miałaś stresujący dzień

Często wydaje nam się, że rozładowanie nerwów na siłowni to najlepszy sposób na odreagowanie. Nie jest to do końca prawda. 

Jeśli miałaś stresujący dzień, intensywny wysiłek fizyczny dodatkowo obciąża ciało, podnosi tętno, a nawet uwalnia więcej kortyzolu, czyli hormonu stresu. Podwyższony poziom kortyzolu przez długi czas może prowadzić do obniżenia funkcji układu immunologicznego, zwiększenia przyrostu masy ciała, wzrostu ciśnienia krwi, cholesterolu i chorób serca. Najlepszą formą wysiłku po stresującym dniu jest wieczorny spacer czy rozciąganie.

2. Masz kaca 

Po ciężkiej nocy Twój organizm potrzebuje regeneracji, a ćwiczenia fizyczne nie są wtedy skuteczne, i dodatkowo mogą zaszkodzić Twojemu zdrowiu. Przede wszystkim chodzi o odwodnienie organizmu, a kiedy ciało jest odwodnione łatwiej o urazy i skurcze. Poza tym alkohol negatywnie wpływa na proces budowy mięśni i ich regenerację.fot. unsplash

3. Miałaś ciężką i nieprzespaną noc

Zmęczenie podczas treningu szybko da Ci się we znaki, dlatego zamiast iść na siłownię skup się na wyciszeniu i odpoczynku. Jeżeli mimo to chcesz tego dnia trenować, postaw na lekkie ćwiczenia i pomiń ciężary. Pamiętaj, że zmęczenie organizmu odbija się również na Twoich mięśniach.

4. Zaliczyłaś ciężkie treningi w poprzednich dniach

Intensywne treningi obciążają centralny układ nerwowy, dlatego codzienne ćwiczenie nie są wskazane. Jeżeli naprawdę chcesz widzieć rezultaty i czuć się dobrze, pamiętaj o regeneracji, która składa się na Twój sukces.

Pominięcie treningu z jakiegokolwiek innego powodu nie powinno być przyczyną zmartwień i stresu. Wszyscy jesteśmy tylko ludźmi, a najlepsze rezultaty uzyskamy, kiedy naprawdę chcemy ćwiczyć. 

Zobacz też: Te sygnały świadczą o tym, że przesadzasz z ćwiczeniami. Lepiej uważaj, to niebezpieczne

Polecane wideo

Ile można schudnąć w 7 dni? Dziewczyny chwalą się w Sieci efektami ćwiczeń i diety
Ile można schudnąć w 7 dni? Dziewczyny chwalą się w Sieci efektami ćwiczeń i diety - zdjęcie 1

Komentarze (8)

Ocena: 4 / 5
gość (Ocena: 5) 22.09.2019 21:39
Mnie wysiłek odstresowuje. Jak mam zły humor robię izotonik z cisowianki, cytryny i soli himalajskiej, wskakuję w dres i pędzę zrobić wycisk na siłowni. Zmęczę się, że aż mnie łapie kolka i dopiero wtedy schodzi stres.
odpowiedz
gość (Ocena: 5) 19.09.2019 15:56
Organizm sam da Ci sygnały, że ma dość i potrzebuje regeneracji...
odpowiedz
Lysy (Ocena: 5) 19.09.2019 09:25
Nawet majac bol glowy i problemy z zatokami poranny 30 min trening pomaga przy odblokowaniu zatkanego nosa Ale to prawda ze musimy dawac odpoczynek cialu by miesnie mialy czas na rozrost
odpowiedz
gość (Ocena: 1) 17.09.2019 22:19
Ktoś kto pisał ten artykuł na mało wspólnego z siłownia
zobacz odpowiedzi (1)
gość (Ocena: 5) 17.09.2019 16:37
Akurat na stres bardzo takie treningi pomagają. Odkryłam, że na ból głowy też (przynajmniej w moim przypadku). A z biegania chyba nawet urwana noga by mnie nie zwolniła - pies nie zrozumie i wyjaśnienia nie przyjmie...
odpowiedz

Polecane dla Ciebie