Nie możesz spać? 5 aktywności, które działają lepiej niż tabletki

Bądź aktywna i śpij w najlepsze!
Nie możesz spać? 5 aktywności, które działają lepiej niż tabletki
fot. unsplash
06.08.2019

Coraz więcej osób ma problemy ze snem. Każdy, kto doświadczył tego stanu, doskonale wie, jak frustrująca jest bezsenność i podejmowanie kolejnych prób zapadnięcia w głęboki sen. Zanim jednak sięgniesz po tabletki nasenne, warto spróbować naturalnych metod, które znacząco poprawią jakość twojego snu. Oto 5 najlepszych aktywności, które naprawdę regulują twój dobowy rytm i wspomagają zasypianie.

Zobacz też: Największe mity dotyczące snu, w które natychmiast powinnaś przestać wierzyć

Bądź aktywna i... śpij dobrze

Ogólnie rzecz biorąc prawie każdy rodzaj aktywności fizycznej ma pozytywny wpływ na sen. Kiedy podczas aktywności fizycznej temperatura ciała wzrasta, czujemy się pobudzeni, jednak po kilku godzinach temperatura spada i odczuwamy senność. Spróbuj wprowadzić w życie poniższe aktywności, a być może raz na zawsze uporasz się z bezsennością. Wykonuj je na kilka godzin przed snem, aby Twoje ciało mogło ochłonąć po wysiłku fizycznym.

#1 Burpees

Czyli tzw. padnij, powstań to jedno z najskuteczniejszych i najbardziej wyczerpujących ćwiczeń aerobowych. Angażuje wszystkie grupy mięśniowe i podnosi tętno do poziomu umożliwiającego szybkie spalanie tkanki tłuszczowej. Ćwiczenie to możesz zrobić w dowolnym miejscu, wystarczy nieco przestrzeni. Po nim będziesz czuła się wyczerpana i szybko zaśniesz.

#2 Pływanie

Jest kolejnym niesamowitym ćwiczeniem, które wyróżnia się pod wieloma względami. Angażuje pracę wszystkich mięśni, doskonale wpływa na postawę oraz pracę serca. Podnosi tętno, pomaga spalić kalorie i kształtować sylwetkę. Pływanie również odpręża, co skutkuje lepszym snem.fot. unsplash

#3 Przysiady

Spalają ogromną ilość kalorii, ponieważ wymagają pracy dużych grup mięśniowych taki jak: łydki, pośladki, ścięgna. Wzmacniają również mięśnie pleców, brzucha, poprawiają ruchomość stawów oraz równowagę. Przysiady nie tylko kształtują uda i pośladki, ale też poprawiają jakość naszego snu. Spróbujcie i przekonajcie się, czy to u Was działa.fot. unsplash

#4 Joga

Poprzez skupieniu się na oddechu, joga uspokaja i relaksuje. Wykonywanie poszczególnych ćwiczeń rozciągających mięśnie poprawia samopoczucie, odpręża i wpływa na lepszy sen. Joga to nie tylko wykonywanie pozy, ale skupienie się na stanie swojego umysłu i zajrzenie w głąb siebie. Jest również świetnym sposobem na zmniejszenie niepokoju i stresu. fot. unsplash

#5 Spacerowanie

Niesie ze sobą tak wiele korzyści, a mamy wrażenie, że wciąć jest niedoceniane. Spacer jest doskonałym przykładem treningu o niskiej intensywności. Co prawda, nie podnosi on tętna, jak inne intensywne ćwiczenia, ale doskonale odpręża i relaksuje. Skoncentruj się tylko i wyłącznie na ruchu swojego ciała, zapomnij o wszystkich problemach i skup się na swoim umyśle. 

fot. unsplash

Zobacz też: Co koniecznie powinnaś zrobić przed pójściem spać? 7 porad na dobranoc

Polecane wideo

Bogactwo, sukces i ekscytujące przygody. Kto może liczyć na bardzo udany sierpień?
Bogactwo, sukces i ekscytujące przygody. Kto może liczyć na bardzo udany sierpień? - zdjęcie 1

Komentarze (5)

Ocena: 5 / 5
gość (Ocena: 5) 07.08.2019 10:08
jak ktoś mnie pyta o tabletki na odchudzanie to polecam mu tylko figurena. stosowałam kilka dostepnych na rynku srodków i te sprawdzają się według mnie najlepiej. Waga spada dość szybko bo po około 10dniach czuć już efekt.
odpowiedz
gość (Ocena: 5) 06.08.2019 07:58
hmm a czy to nie jest tak ze przed snem wlasnie nie powinno sie cwiczyc? ze podnosi sie poziom endorfin i moze utrudnic zasypianie?
zobacz odpowiedzi (3)

Polecane dla Ciebie