Te sygnały świadczą o tym, że przesadzasz z ćwiczeniami. Lepiej uważaj, to niebezpieczne

Nie lekceważ ich.
Te sygnały świadczą o tym, że przesadzasz z ćwiczeniami. Lepiej uważaj, to niebezpieczne
fot. unsplash
30.07.2019

Presja na bycie fit czasami może wyrządzić nam więcej szkody niż pożytku. Uwolnienie endorfin może być uzależniające, a 3% osób uprawiających sport uważa się za uzależnionych od ćwiczeń. Często wydaje nam się, że codzienne treningi to przecież samo zdrowie, okazuje się jednak, że nie do końca. Przetrenowanie może prowadzić do wyczerpania, uszkodzenia mięśni i odwodnienia. Zbyt częste treningi mogą być nieefektywne, a także bardzo niebezpieczne dla naszego zdrowia. Oto 7 sygnałów świadczących o tym, że przesadzasz z ćwiczeniami.

Zobacz też: Te błędy najczęściej popełniamy na siłowni. Nic dziwnego, że nie widzimy efektów

7 oznak przetrenowania:

fot. unsplash

1) Ciągle jesteś spragniona

Czujesz pragnienie nawet po wypiciu kilku litrów wody? Ćwiczenia obciążają ciało, co oznacza, że możesz wprowadzić je w stan kataboliczny. Jeżeli ćwiczysz codziennie, wówczas Twoje ciało nieustannie rozbija tkankę mięśniową, aby uwolnić energię. Proces ten powoduje zatem odwodnienie, dlatego organizm będzie ciągle domagał się dużych ilości wody. 

2) Masz wahania nastroju

Nie od dziś wiadomo, że wysiłek fizyczny poprawia nastrój i uwalnia endorfiny szczęścia. Przetrenowanie natomiast może, wręcz przeciwnie objawiać się rozdrażnieniem i wahaniami nastroju. 

3) Masz problem ze spaniem

Kłopoty ze snem mogą być wynikiem zbyt dużego wysiłku fizycznego. Może to powodować niepokój i niemożność skupienia się na czymkolwiek przez dłuższy czas.fot. unsplash

4) Nie czujesz głodu

Brak apetytu przy wysiłku fizycznym to bardzo zły znak. Nasze ciało potrzebuje "paliwa", aby budować mięśnie. Jeżeli nie jesz wystarczająco dużo, to ciało nie ma wystarczającej ilości składników odżywczych, aby się naprawić.

5) Jest Ci zimno

Nadmierne ćwiczenia mogą osłabić układ odpornościowy, ponieważ organizm jest w ciągłym stanie zmęczenia i nie ma kiedy wrócić do zdrowia po intensywnym wysiłku fizycznym. W związku z tym energia, która jest utrzymywana w celu zapewnienia najwyższego poziomu funkcjonowania układu odpornościowego jest wykorzystywana do naprawy przepracowanych mięśni. Stąd ciągłe uczucie zimna...

6) Nie widzisz efektów

Nasze ciało potrzebuje regeneracji, aby efekty były widoczne. Przetrenowanie przyczynia się do wypalenia oraz spadku kondycji, ponieważ ciało staje się coraz słabsze przez brak odpoczynku. Zamiast, więc czuć się i wyglądać coraz lepiej, będziesz niestety tracić siły.fot. unsplash

7) Tracisz motywację

Jeżeli doświadczysz spadku motywacji, może oznaczać to, że Twoje ciało domaga się odpoczynku. Słuchaj ciała i pozwól mu odpocząć. Włączenie odpoczynku do Twojej aktywności fizycznej jest kluczowe dla utrzymania się na właściwym torze.

Zobacz też: W ten prosty sposób zaczniesz wreszcie ćwiczyć. Nawet jeśli bardzo Ci się nie chce

Polecane wideo

Miała dosyć perfekcyjnego fałszu na Instagramie, więc założyła ruch „Kiss My Fat Ass”. Nigdy nie była szczęśliwsza
Miała dosyć perfekcyjnego fałszu na Instagramie, więc założyła ruch „Kiss My Fat Ass”. Nigdy nie była szczęśliwsza - zdjęcie 1

Komentarze

Ocena: 5 / 5

Polecane dla Ciebie