Nie możesz schudnąć? Być może zapominasz o tych kilku rzeczach

Ćwiczenia to nie wszystko!
Nie możesz schudnąć? Być może zapominasz o tych kilku rzeczach
fot. Christopher Campbell / Unsplash
11.03.2019

W nowym roku aż 17 proc. Polaków postanowiło częściej uprawiać sport. Niestety, jak podaje CBOS, już w połowie stycznia motywacja spada i tylko nieliczni zrealizują swój plan. Jeśli zniechęcenie już cię dopadło, szukaj wsparcia u ekspertów. Stawiaj na regularność i znajdź ulubione ćwiczenia. Wspomóż się zrównoważoną dietą i buduj swój powód do dumy.

Początek roku to moment, w którym większość z nas stara się wcielać w życie noworoczne postanowienia. W wielu wypadkach dotyczą one zmiany stylu życia na zdrowszy i poprawy kondycji. W pierwszych tygodniach nowego roku towarzyszy nam spora motywacja, która maleje z czasem. Jak wynika z badań CBOS opublikowanych w styczniu 2019 r., aż 90 proc. Polaków rezygnuje z noworocznych postanowień, co następuje już około 12. stycznia. Jak zachować zapał i wytrwać w walce o swoje zdrowie i dobrą kondycję?

Umiar kluczem do sukcesu

Przede wszystkim trzeba uzbroić się w cierpliwość i nie oczekiwać natychmiastowych rezultatów. „Skuteczny trening wymaga czasu, regularności i uważnego wykonywania ćwiczeń dostosowanych do naszych możliwości” – zwraca uwagę trenerka, Julita Kotecka-Nerek. „Jeśli trening jest zbyt forsowny łatwo o kontuzję, a to najprostsza droga z siłowni na kanapę” – dodaje trener, Paweł Nerek. Dlatego stawiając sobie ambitny cel, watro podzielić go na mniejsze etapy, stopniowo wprowadzać ćwiczenia i kontrolować postępy, tak by cieszyć się nawet małymi sukcesami. W tym procesie warto wesprzeć się zdrową dietą, która ułatwi powrót do formy. Pomogą w tym wysokobiałkowe przekąski rekomendowane przez ekspertów Akademii Dietetyki Sportowej.

Rola białka w diecie treningowej

Proteiny, jako podstawowy budulec mięśni, pełnią szczególną rolę w procesie dbania o linię. „Białko jest najważniejszym składnikiem diety biorącym udział w regeneracji mięśni po ćwiczeniach fizycznych” – mówi Bartłomiej Pomorski, ekspert z Akademii Dietetyki Sportowej. „Zdarza się, że po treningu odczuwamy bolesność mięśni. Dzieje się tak zwłaszcza w przypadku osób, które dopiero rozpoczynają przygodę na siłowni. Dodatkowa porcja pełnowartościowego białka po ćwiczeniach pomoże ograniczyć ten problem” – opowiada dietetyk sportowy. Dlatego warto, aby posiłki okołotreningowe zawierały np. chude mięso lub nabiał. W tej roli sprawdzą się wysokobiałkowe produkty Arla Protein. Jogurty w wygodnych saszetkach i milkshake’i w poręcznych butelkach zmieszczą się w sportowej torbie i zdadzą egzamin na siłowni. Również ze względu na rolę ich składu w diecie osób aktywnych. „W celu pobudzenia syntezy białek mięśniowych niezbędne jest spożycie przynajmniej 20 gramów pełnowartościowych protein. Tyle znajduje się w każdym opakowaniu Arla Protein, co czyni ją wygodną i odżywczą przekąską, która pomaga zadbać o zdrowie i figurę. – tłumaczy dietetyk ADS.Jednak najlepszy efekt dla regeneracji uzyskamy, łącząc białko z niewielką ilością węglowodanów” – dodaje. Smaczne jogurty słodzone stewią oraz milkshake’i z dodatkiem naturalnych koncentratów owocowych pozwalają zachować energię przez długi czas. Linię produktów Arla Protein charakteryzuje też niska zawartość cukru i tłuszczu oraz naturalny skład, dzięki czemu bez obaw można włączyć je do codziennej diety. Zawierają witaminy i składniki mineralne. Stanowią też bogate źródło wapnia – jedno opakowanie pokrywa aż 1/3 dziennego zapotrzebowania na ten pierwiastek. Dodatkowym atutem dla osób z nietolerancjami pokarmowymi jest też to, że nie zawierają laktozy.

Zbilansowany jadłospis

By motywacja do kontynowania noworocznych postanowień przetrwała dłużej niż podają statystyki, wspierajmy swój trening dietą. Prawidłowo skomponowane posiłki dodadzą energii w ciągu dnia, wzmocnią mięśnie i uchronią przed podjadaniem. W utrzymaniu poczucia sytości pomaga białko. Trawione dłużej, zapobiega odczuwaniu głodu, przez który łatwo ulegamy apetytowi na niezdrowe przekąski. „W zbilansowanym jadłospisie źródło pełnowartościowego białka powinno występować przynajmniej 3 razy dziennie. Równomierne rozłożenie protein we wszystkich posiłkach w ciągu dnia pozwala zoptymalizować przebudowę mięśni. Przerwy pomiędzy nimi powinny wynosić od 3 do 5 godzin” tłumaczy dietetyk sportowy. „Uzupełniając dietę o pozostałe składniki (m.in. błonnik, witaminy, składniki mineralne) zachowamy równowagę i zbudujemy dla naszego ciała odpowiednie zaplecze do ćwiczeń” – dodaje Pomorski.

 

Materiał partnera

Polecane wideo

Komentarze (7)

Ocena: 5 / 5
gość (Ocena: 5) 29.03.2019 12:39
Nie sądziłam że Slimunox jest taki skuteczny nie spodziewałam się takich efektów.Na żadnej diecie nie udało mi się schudnąć tyle ile przez niecały miesiąc na tych tabletkach.Dla mnie to efekt jest piorunujący.
odpowiedz
gość (Ocena: 5) 25.03.2019 08:49
środki na odchudzanie to zawsze był dla mnie temat do którego podchodziłam z niedowierzaniem, bardzo sceptycznie. W momencie jak z koleżanką rozmawiałam na temat jej diety oraz jej sposobów na zrzucenie wagi wspomniała mi o tabletkach figurena. Dopytałam ją dokładnie na jakiej zasadzie działają i czy faktycznie to one dają jej takie efekty. Potwierdziła więc zamówiłam i sama sprawdziłam. Faktycznie tabletki figurena powodują spory spadek wagi. Schudłam ponad 10kg w niespełna 3 miesieczną kurację.
zobacz odpowiedzi (1)
gość (Ocena: 5) 19.03.2019 09:43
Różne źródła polecały mi tabletki slimcea... same pozytywy.. zaryzykowałam ale nie obiecywałam sobie wiele. Muszę jednak przyznać, że byłam niedowiarkiem który powinien uwierzyć w pozytywne działanie. Odczuwałam po 2-3 dniach już pierwsze zmiany w przemianie materii. Głód zanikał wieczorami więc zaczełam ładnie chudnąć. Wynik zostawie dla siebie ale na prawdę to działa ;)
odpowiedz
gość (Ocena: 5) 18.03.2019 12:47
moja waga zaczęła się obniżać jak przeszłam na pudełka lightdiet i zaczęłam ćwiczyć. Z siedzenia w domu przed telewizorem efektów nie ma. Wszystkie słodycze z domu jakie miałam oddałam siostrze, jej nadwaga nie grozi.. Może jeść i jej się nic nie dzieje a ja zaraz tyję.
odpowiedz
gość (Ocena: 5) 13.03.2019 10:43
stosowałam kiedyś wiele diet, później dopiero zamówiłam slimcea i dołączyłam ten suplement diety. Pierwsze dni już miałam zauważalna zmiane w metabolizmie. Zahamował się mój apetyt. Zaczełam chudnąć. Schudłam łącznie 14kg przez 3 miesięczny okres kuracji. Czego chcieć więcej.
odpowiedz

Polecane dla Ciebie