Jak pozbyć się zakwasów?

Zakwasy skutecznie zniechęcają do kolejnych treningów. Jak pozbyć się ich w najprostszy sposób?
Jak pozbyć się zakwasów?
Fot. Thinkstock
25.05.2016

Lato już u progu. To moment, w którym wiele kobiet zaczyna panikować, ponieważ zdają sobie sprawę z dopuszczonych przez siebie zaniedbań. Brak ruchu oraz zimowe podjadanie smakołyków nie pomagają w uzyskaniu perfekcyjnej sylwetki, jednak dociera to do winowajców z pełną świadomością dopiero wraz z widokiem ciała okrytego skąpym, letnim strojem. Wtedy pojawia się panika i żarliwe postanowienie o rozpoczęciu intensywnych ćwiczeń. Ten sportowy boom kończy się jednak zazwyczaj już po pierwszym treningu. Powodem są zakwasy.

Bardzo łatwo o zniechęcenie i rezygnację ze sportu, kiedy organizm przeżyje szok. To zupełnie zrozumiała postawa, ale częściowo jest ona skutkiem wcześniejszego zaniedbania i niezbyt rozsądnego podejścia to odchudzania. Co można zrobić, żeby pozbyć się zakwasów? Na szczęście jest kilka bardzo skutecznych sposobów.

sposoby na zakwasy

Fot. Thinkstock

Zakwasy po treningu

Aby podejść do uprawiania sportu z większym rozsądkiem, trzeba mieć świadomość, jak dochodzi do zakwasów. Wtedy można będzie częściej im zapobiegać.

Zakwasy to zespół opóźnionego bólu mięśniowego, który pojawia się od 24 do 72 godzin po przebytym wysiłku fizycznym. Zakwasy mogą trwać nawet do siedmiu dni, dlatego warto nauczyć się radzić sobie z bólem. Do powstania zakwasów przyczyniają się urazy strukturalnych włókien mięśniowych. Są one skutkiem wzmożonych ćwiczeń. W wielu przypadkach chodzi o ćwiczenia z obciążeniem, które stanowią `nowość ` dla organizmu. Czasami powodem jest długa przerwa w uprawianiu sportu albo długotrwały wysiłek, podczas którego zostają wyczerpane zapasy energii. Zasada jest taka, że im regularniej ćwiczymy, tym mniej pojawia się zakwasów, ponieważ organizm zaczyna przyzwyczajać się do wysiłku.

sposoby na zakwasy

Fot. Thinkstock

Kisiel na zakwasy

Na zakwasy zbawienny jest także kisiel. To przyjemna alternatywa dla zrezygnowanych. Chociaż metoda może wydawać się dość kontrowersyjna, wiele osób poleca ją z doświadczenia. Zanim ją odrzucisz, zjedz porcję kisielu o ulubionym smaku. Pozwalaj sobie na tę przyjemność codziennie, dopóki zakwasy nie znikną. Ból powinien być dużo mniejszy już po jednym dniu.

sposoby na zakwasy

Fot. Thinkstock

Maść na zakwasy

Maść to jeden z najbardziej tradycyjnych sposobów. Najlepsze będą te rozgrzewające, które łagodzą objawy zewnętrzne i przynoszą upragnione ukojenie. Zaletą stosowania tej metody jest dodatkowy masaż, który wykonujemy, wcierając maść w obolałe partie ciała. Co do wyboru konkretnej maści, najlepiej poradzić się osoby pracującej w aptece.

Zobacz także: Piękne nogi latem: KROK PO KROKU

Źródło: teczka.pl, fitness.sport.pl

sposoby na zakwasy

Fot. Thinkstock

Masaż na zakwasy

Masaż jest jednym ze sposobów na pozbycie się zakwasów, ale zanim zdecydujesz się na tę metodę, dowiedz się, czy nie ma ku temu żadnych przeciwwskazań. Istnieje kilka technik, którym można się poddać, na przykład technika rozcierania i technika ugniatania. Dobrą wiadomością jest, że masaż można wykonać samodzielnie. Najpierw zaopatrz się w oliwkę, a potem wybierz jeden ze sposobów.

Technika rozcierania polega na wykonywaniu kulisto-posuwistych ruchów za pomocą nasady dłoni. Technika ugniatania jest trochę bardziej skomplikowana. Trzeba chwycić fragment tkanki miedzy kciukiem a palcem wskazującym i wykonywać ruch podobny do wyciskania.

Zobacz także: Ile lat ma właścicielka tego BOSKIEGO ciała? Strzelaj, ale i tak nie trafisz!

sposoby na zakwasy

Fot. Thinkstock

Aspiryna na zakwasy

Każdy ma w domu aspirynę. Dobrze być świadomym, że lek skutecznie zadziała na mikrourazy, które powstały w wyniku intensywnych ćwiczeń. Już po krótkim czasie można spodziewać się złagodzenia bólu. Niektórzy polecają także witaminę C. Wykazuje się ona działaniem regenerującym na obolałe mięśnie. Nie należy jednak zażywać obu preparatów naraz.

Komentarze (4)

Ocena: 3.5 / 5
gość (Ocena: 5) 14.07.2016 11:37
Widzę kilka sposobów na to, żeby pozbyć się zakwasów, u mnie na regenerację organizmu bardzo dobrze działają kąpiele solankowe.
odpowiedz
Anapolis (Ocena: 3) 05.07.2016 16:02
Odróżnijmy zakwasy od mikrourazów. Zakwasy to efekt gromadzenia sie kwasu mlekowego w mięśniach, ból pojawia sie zaraz po treningu i trwa do kilku godzin. Łatwo możemy się tego pozbyć "wypłukując" się dużą ilością wody. Z mikrourazami jest gorzej. Mięśnie muszą się zregenerować. Nalezy dostarczyć im wody i pełnowartościowego białka. Większe mięśnie np uda czy plecy regenerują sie 2-4 dni.
odpowiedz
Anonim (Ocena: 1) 25.05.2016 16:17
kisiel, hahaha, dobre! to teraz proszę o wyjaśnienie jak to niby działa. :D
odpowiedz
Anonim (Ocena: 5) 25.05.2016 10:25
PRZEDE WSZYSTKIM STRETCHING!
odpowiedz

Polecane dla Ciebie

Polecane wideo