Fitness czy siłownia?

Nad sylwetką warto pracować cały rok, nawet w wakacje. Ćwiczenia nie tylko poprawiają figurę, ale wpływają na samopoczucie.
Fitness czy siłownia?
23.06.2008

Jeśli chcecie popracować nad swoją figurą albo dopilnować, aby nic złego się z nią nie stało, staniecie przed odwiecznym dylematem - zajęcia fitness czy siłownia? Co daje lepsze i szybsze efekty? Co jest zdrowsze? Odpowiedzi jest tyle, co trenerów i instruktorów.

Najpierw musicie wybrać, w jakich warunkach chcecie ćwiczyć. Wiadomo, że siłownie opanowane są w większości przez facetów, co prawda powstają kluby dla kobiet, ale są jak na razie rzadkością. Na zajęciach fitness w większości pojawiają się kobiety, a mężczyźni są rodzynkami, choć coraz częstszymi.

Każdy rodzaj treningu warto zacząć od rozmowy z trenerem\instruktorką i indywidualnego doboru ćwiczeń bądź zajęć pod kątem naszych potrzeb i oczekiwań.

Ćwiczenia na siłowni to zazwyczaj treningi siłowe, podczas których zajmujemy się konkretnymi partiami mięśni. Ważne, żeby wykonywać je poprawnie, w przypadku błędów możemy się nabawić bolesnych kontuzji bądź urazów. Zajęcia na siłowni pod względem ich intensywności mogą być mniej lub bardziej męczące. Długość czasu spędzanego na treningu zależy jedynie od nas, powinno to być minimum 1,5 godziny.

Alternatywą wobec ćwiczeń siłowych są treningi aerobowe - bieganie po bieżni, rowerek, steper, wiosła. Jeśli obawiacie się, że wykonujecie jakieś ćwiczenia źle, wykupcie jednorazowo zajęcia indywidualne. Pod okiem trenera nauczycie się, jak wykonywać ruchy i oddychać, by zoptymalizować trening.

Zajęcia fitness musicie zacząć od wyboru rodzaju ćwiczeń - zazwyczaj jest spory i poszczególne kluby różnią się ofertami. Ćwiczy się w grupach, co daje dodatkową motywację i gwarantuje dobrą zabawę. Zajęcia są prowadzone w szybkim tempie i najczęściej trwają około godziny. Pierwsze efekty zauważymy już po kilku wizytach. Dzięki ćwiczeniom fitness poprawimy naszą sylwetkę, wzrośnie nasza koordynacja ruchowa, a co najważniejsze - będziemy mieć lepsze samopoczucie. Minusem jest popularność zajęć fitness, często trzeba się na nie zapisywać z wcześniejszym wyprzedzeniem. Warto zmieniać rodzaje treningu, aby nie popaść w monotonię.

Idealnym rozwiązaniem jest połączenie zajęć w klubie fitness z treningami na siłowni. Można zamiennie chodzić 2 razy na fitness, raz na siłownię w tygodniu, a w kolejnym odwrotnie.

Polecane wideo

Komentarze (27)

Ocena: 5 / 5
gość (Ocena: 5) 19.03.2018 20:55
Mam 58 lat Aerobik był dla mnie bardzo ciężki wytrzymałam pół roku i przeszłam na siłownię Na siłowni ćwiczę 2 godziny co drugi dzień i muszę powiedzieć że efekty są a nie męczę się tak jak na aerobiku Jest to sprawa bardzo indywidualna ja lubię ćwiczenia siłowe i podoba mi się kobieca sylwetka wykuta w siłowni A jeśli ktoś chce schudnąć to dłużej chodzi na bieżni czy na orbitreku i chudnie Zajęcia grupowe fitness mnie stresowaly bo nie mogłam nadążyć za grupa a jak po pół roku już nadazalam to mi się znudzily Wolę siłownię a tym co zaczynają radzę od razu zmniejszyć węglowodany w diecie i zrezygnować z cukru bo żeby cuda wyczynial to efektów nie bedzie
odpowiedz
gość (Ocena: 5) 09.09.2017 21:52
Chcesz wyglądać seksownie i atrakcyjnie? Chcesz cieszyć się wspaniała sylwetką? Chcesz pokazać wszystkim, że możesz się zmienić? Wejdź na stronę najlepszego Trenera w Polsce: www.igortreneronline.pl Innowacyjne metody treningowe, nowoczesne plany żywieniowe, fachowa suplementacja. Podejście, które o lata świetlne wyprzedza konkurencje! Dzięki nim zmiany zachodzą ekstremalnie szybko! Wejdź na stronę najlepszego Trenera w Polsce: www.igortreneronline.pl który w ciągu tygodnia odmieni Twoje życie! Pozbądź się tłuszczu na zawsze, zbuduj piękna smukłą sylwetkę lub wspaniałe muskularne ciało! Pokaż na co Cię stać i wejdź na www.igortreneronline.pl !
odpowiedz
Anonim (Ocena: 5) 05.05.2012 03:38
" Długość czasu spędzanego na treningu zależy jedynie od nas, powinno to być minimum 1,5 godziny." co za debil to pisał??? jeżeli robie 2 grupy mięsniowe po 3 ćwiczenia , po 12 powtórzeń na serię, w tym 3 serie, to zajmuje mi to max godzinę!!!! a nie minimum 1,5godziny! do tego mogą być dołączone aeroby - po siłowym 30min w zupełności wystarczy
odpowiedz
Anonim (Ocena: 5) 04.08.2010 10:43
Mam pytanie??Jestem szczupłą osobą ale chcę mieć lekko umięśnione ciało a zwłaszcza brzuch!!! bo przez niego mam kompleksy.czy siłownia będzie odpowiednia??
odpowiedz
Anonim (Ocena: 5) 06.05.2010 06:57
?
odpowiedz

Polecane dla Ciebie