Zacznij wreszcie ćwiczyć!

Oczami wyobraźni widzisz siebie szczupłą, wysportowaną, zdrową. Co stoi na przeszkodzie? Brak motywacji? Znajdziemy na to sposób.
Zacznij wreszcie ćwiczyć!
21.05.2015

Teoretycznie jesteś świetnie przygotowana: wiesz, że powinnaś regularnie ćwiczyć – i nawet mniej więcej wiesz jak. Zdajesz sobie sprawę, że nic samo się nie zrobi. Ale z praktyką jest dużo gorzej. Jak w tym dowcipie: „Dziś mija rok, od kiedy jutro idę biegać”. Jeśli znasz to z autopsji, czas wziąć się w garść i podnieść się z kanapy. Bo ruszać się po prostu trzeba – dla zdrowia, lepszego samopoczucia, spalenia kalorii. A jeżeli chciałabyś zrzucić niechciane kilogramy, dietę najlepiej połączyć z treningami. Jak się do nich zmotywować? Oto garść podpowiedzi.

Znajdź sobie partnera

Jeśli masz duże problemy z rozpoczęciem treningów albo kontynuowaniem ćwiczeń, powinnaś znaleźć osobę, która będzie trenować z tobą. We dwójkę będzie wam raźniej. To również dobry sposób na to, żeby się wzajemnie motywować. Gdy umówisz się z koleżanką, głupio będzie ci się wykręcić i pójdziesz na trening, nawet jeśli dopadnie cię lenistwo. Tak zrobiła Magda. „Nigdy nie lubiłam ćwiczyć. Ale dogadałam się z moim chłopakiem, że zaczniemy biegać. I to był bardzo dobry pomysł, bo wpływamy na siebie, dopingujemy się, wspieramy”.

Działaj w portalach społecznościowych

Ewa Chodakowska ma na Facebooku ponad 1,5 mln fanów. Warto dołączyć do tej grupy, bo każdego dnia trenerka dzieli się radami, proponuje zdrowe jadłospisy i zestawy ćwiczeń, wie także, jak zmotywować do ruchu. Również Anna Lewandowska publikuje w sieci filmiki zawierające wskazówki, jak ćwiczyć. Obie pokazują ponadto zdjęcia osób, które dzięki treningom zmieniły się nie do poznania. Codzienna porcja takich wpisów powinna skutecznie zachęcić cię do ruszenia się z kanapy – zwłaszcza że fanki najpopularniejszych trenerek same dla siebie są ogromną motywacją.

Przypomnij sobie, jak czujesz się po treningu

Ruch wpływa dobroczynnie na cały organizm, który zaczyna produkować endorfiny, czyli hormony szczęścia. U osób uprawiających biegi długodystansowe mówi się o tzw. euforii biegacza. Dlatego przypomnij sobie, jak czujesz się po treningu. Tak, na pewno jesteś zmęczona. Ale na pewno też szczęśliwa, dumna z siebie i zadowolona, że poćwiczyłaś. Miej to w głowie następnym razem, gdy będziesz się zastanawiać, czy chce ci się trenować.

fitness vogue

Wyznaczaj sobie realne cele

Zdaniem naukowców wyznaczanie sobie realnych celów i ich realizowanie jest niezbędnym składnikiem szczęścia. Musimy czuć, że się rozwijamy, że udaje nam się coś osiągnąć. Dlatego przed przystąpieniem do treningów powinnaś wyznaczyć sobie cel, do którego będziesz dążyć. Na przykład: trening trzy razy w tygodniu po 30 minut. Godzina na basenie. Przebiegnięcie 5 km. Przejechanie 10 km na rowerze. Możesz nawet założyć sobie dzienniczek, do którego będziesz wpisywać swoje postępy i osiągnięcia. Z czasem stawiaj sobie kolejne cele i dąż do ich realizacji. To wielka motywacja!

Obudź wyobraźnię

Po co? Żeby zobaczyć siebie w mniejszym rozmiarze, zdrową, wysportowaną, w nowych ubraniach, tryskającą optymizmem i dobrze czującą się w swojej skórze… Wyobrażenie sobie lepszej siebie może skutecznie zmotywować cię do ruchu. Pomyśl, jak będziesz wyglądała i czuła się na plaży po miesiącu regularnych treningów. Dużo lepiej, prawda? Taka wizualizacja będzie dla ciebie bodźcem do rozpoczęcia ćwiczeń i wytrwania w swoim postanowieniu.

fitness vogue

Wypełnij swoje życie sportem

Im więcej będzie w twoim życiu sportu i im więcej będziesz wiedziała na ten temat, tym bardziej zaangażujesz się w regularne treningi. Jest wiele prostych sposobów na to, by sportu było w twoim życiu coraz więcej. Wystarczy polubić na Facebooku profile trenerek, sportowców czy magazynów poświęconych zdrowemu życiu. Warto również dużo na ten temat czytać albo zaglądać do czasopism poświęconych aktywności fizycznej. Tak robi Agnieszka. „Odkąd zaczęłam dużo czytać na temat zdrowego stylu życiu, nie mogę się doczekać ćwiczeń. To naprawdę najlepsza motywacja. Ważne, żeby sport był z nami na co dzień” – podpowiada.

Uwzględnij trening w rozkładzie dnia

Gdy jesteś zabiegana i zapracowana, trudno się dziwić, że trening jest ostatnim, na co masz ochotę. Szczególnie gdy na wszystko brakuje czasu. Mówisz sobie wtedy, że poćwiczysz jutro. Ale jutro też ci coś wypada i okazuje się, że nie ćwiczyłaś od dobrych paru dni. Rozwiązanie? Rezerwuj sobie w rozkładzie dnia czas na trening. To ułatwi ci życie. Wpisz trening do kalendarza i postaraj się niczego w tym czasie nie planować. Z czasem wejdzie ci to w krew i aktywność fizyczna stanie się stałym elementem twojego dnia.

fitness vogue

Pamiętaj o powodach, dla których warto ćwiczyć

To nie tylko zdrowie, dobre samopoczucie i zgrabna figura. Jest cała masa powodów, dla których warto się ruszać. Podczas treningu masz czas tylko dla siebie. Możesz odciąć się od świata i pomyśleć o różnych sprawach albo po prostu skupić się na ćwiczeniach. Trening pomoże ci uporać się ze stresem. Sprawi, że złapiesz dystans do codzienności. Ruch ułatwia także naukę – zdaniem ekspertów warto podczas wkuwania wyjść pobiegać albo pospacerować. Kiedy wrócisz, szybciej zapamiętasz ważne informacje. A jeśli ćwiczysz w klubach fitness, pamiętaj, że możesz w nich poznać wiele ciekawych osób – w tym interesujących mężczyzn.

Oto, jak do ćwiczeń motywują się internautki:

„Ja chodzę na siłownię 4 x w tygodniu. Pracuję do 16.30 i na siłownie jadę od razu po pracy. Potem wracam, przygotowuję obiadokolację, sprzątam, wieszam pranie (nastawiam rano tak, żeby pranie kończyło się właśnie, jak wracam), sprzątam po kolacji i dopiero wtedy siadam. Gdybym wróciła po pracy do domu, zjadła, zrobiła całą resztę i, nie daj Boże, siadła, to już żadna siła by mnie nie wyciągnęła z domu”.

fitness vogue

„Jak zmotywować się do ćwiczeń? Każdy ma swój własny sposób. Jedne dziewczyny patrząc na zdjęcia z ubiegłych wakacji, sprzed ciąży czy z okresów, kiedy były szczupłe, dostają motywacji, aby wziąć się za siebie. Innym pomagają wszechobecne w ich otoczeniu hasła motywujące do działania. Na jeszcze inne wymiary znanych osób, które podziwiają – aktorki, modelki czy piosenkarki”.

„Mnie motywuje dość gruba kasa, jaką płacę za klub i nie chcę, żeby się marnowała. Po drugie, lubię zrobić coś dla siebie, wyjść z domu i to chyba też dla mnie duża motywacja”.

„Na początku zmuszałam się do ćwiczeń, a po dwóch tygodniach stwierdziłam, że sprawia mi to frajdę i bardziej działa na wyobraźnię… Cel staje się wtedy bliski, Powieś sobie na lodówce swoje najgrubsze zdjęcie, a obok np. plan diety i zestaw ćwiczeń. Na mnie to działa!”.

Ewa Podsiadły-Natorska

Komentarze (5)

Ocena: 5 / 5
Anonim (Ocena: 5) 21.05.2015 13:58
Nie masz życia pasztecie???
odpowiedz
Anonim (Ocena: 5) 21.05.2015 10:46
czy bieganie wysmukli moje nogi i uniesie posladki?
zobacz odpowiedzi (1)
Anonim (Ocena: 5) 21.05.2015 09:49
Znam to ;3 U mnie zajawkę na sport przekazał mi chłopak. Bardzo lubi ćwiczyć, siłownia i te sprawy. Stwierdziłam, że jak on może to ja też ! Odpowiednia dieta i ćwiczenia - albo wspólnie albo w tym samym czasie (telefon przed i po skończonym treningu), potem u mnie doszły jeszcze ćwiczenia na zumbie 2x w tygodniu. Z 58kg jest 51 i figurka na lato wyrobiona. Bardzo polecam ćwiczenia i zdrowy tryb życia, od momentu kiedy zaczęłam ćwiczyć czuje się o wiele lepiej i jestem duzo bardziej pewna siebie :D
odpowiedz
Anonim (Ocena: 5) 21.05.2015 08:16
A kogo to obchodzi?
odpowiedz

Polecane dla Ciebie

Polecane wideo