Odchudzający trening na skakance

Znudziły ci się klasyczne ćwiczenia takie jak bieganie, aerobik czy pływanie? A może znów chciałabyś się poczuć jak mała dziewczynka? Koniecznie wypróbuj trening na skakance – odchudzający, odprężający i poprawiający humor!
Odchudzający trening na skakance
12.01.2009

Trening na skakance to doskonały sposób na wzmocnienie i umięśnienie nóg oraz spalenie zbędnych kalorii – pół godziny intensywnych skoków to ubytek aż 250 kcal! Oprócz tego, wzmocnisz stawy, poprawisz krążenie oraz koordynację ruchową. Co ważne, nie musisz się obawiać, że, tak jak przy jeździe na rowerze czy bieganiu, nadmiernie rozbudujesz mięśnie. Trening na skakance doda ci jedynie lekkości, gracji i wdzięku oraz ładnie wymodeluje ciało.

Jak ćwiczyć ze skakanką?

Na początku, ćwicz trzy razy w tygodniu, najlepiej w godzinach popołudniowych, gdyż trening ze skakanką jest bardzo intensywny. Nigdy nie zapominaj o 15-minutowej rozgrzewce, która pozwoli ci porządnie rozciągnąć mięśnie oraz przygotować organizm do zwiększonego wysiłku. Możesz na przykład zafundować sobie kwadrans wolnych, niskich skoków na palcach, po czym przejść do właściwej części ćwiczeń. Zacznij od trzech 3-minutowych serii skoków przeplatanych z 3-minutowymi przerwami. Po jakimś czasie zwiększ tempo, a przystanki rób co 15, 20, 25 i wreszcie 30 minut dziennie. Zawsze pamiętaj o zachowaniu odpowiedniej postawy ciała – plecy wyprostowane, brzuch wciągnięty, barki cofnięte, łokcie jak najbliżej tułowia. W czasie skoków nie ruszaj barkami, a pozwól intensywnie pracować dłoniom i nadgarstkom. Po zakończeniu treningu zrób krótką serię ćwiczeń rozciągających.

Jaką skakankę wybrać?

Na rynku można znaleźć wiele rodzajów skakanek z różnych przedziałów cenowych. Jeśli traktujesz swój trening poważnie i ma się on stać codzienną przyjemnością, zainwestuj w porządną skakankę z ergonomicznymi chwytakami i regulacją długości. Jeśli chcesz kontrolować liczbę podskoków, skuś się na skakankę z podręcznym licznikiem.

Przeciwwskazania do treningu na skakance

Otyłość, zwyrodnienie stawów, ostra niewydolność serca/układu krążenia.

Polecane wideo

Komentarze (137)

Ocena: 5 / 5
Iwona (Ocena: 5) 22.05.2015 10:56
Tak czytam te wasze komentarze i zastanawiam się czy to był artykuł o reklamie skakanki czy o efektach po skakance.może by ktoś napisał jakie są efekty a nie za ile kupił skakanke!?
odpowiedz
12347 (Ocena: 5) 06.01.2015 22:40
Czyli jak mam otyłość to nie powinnam skakac ???...
odpowiedz
Dola (Ocena: 5) 05.01.2015 14:43
Pamietajcie o odpowiednim jedzeniu. Nie chodzi o diete cud nie jeść tylko poczytajcie o pH krwi. Musi byc 7,36 takze jedzcie takie produkty by pH bylo mniej wiecej 7,3. Dlatego tyjemy bo za duzo zakwaszajacych produktow jemy. Nie pomoga zadne tabletki. Jestem szczupla i nie mam w koncu problemow z tradzikiem od czasu kiedy jem wiecej produktow alkalizujacych. Zycze wytrwalosci i radosci z cwiczen :)
odpowiedz
Fab (Ocena: 5) 18.07.2013 17:20
niezapominajce o diecie. proponuje takze 2 razy dziennie biegać rano 5km i wieczorkiem 5km + skakanka rezultat bankowy:)
zobacz odpowiedzi (1)
natalia (Ocena: 5) 23.05.2013 12:41
czytam te komentarze i jestem pelna nadziei po porodzie nie czuje sie dobrze,ze,swoim cialem zawsze,bylam szczupla i mialam jedrne cialo a teraz brzuszek odstaje no i klogramow wiecej mam zamiar zaczac skakac chociaz,nie mam silnej woli i tym sie martwie ale po komentarzach widze ze to dziala takze,kolej na,mnie:)dam znac po jakims czasie jak mi idzie...pozdrawiam i trzymajcie kciuki :)
odpowiedz

Polecane dla Ciebie