Body Ball, czyli chudnij z piłką!

Zamiast siłowni czy aerobiku, możesz ćwiczyć w domu, bez obawy o kontuzje i przeciążenie kręgosłupa.
Body Ball, czyli chudnij z piłką!
03.12.2008

Ćwiczenia na piłce sprawiają, że pracuje kilka partii mięśniowych naraz. Przez to, że jest ona niestabilna i znajduje się w ciągłym ruchu, nasz organizm próbuje zachować równowagę i nieustannie się wysila.

Wielkość piłki powinnyśmy dobrać do naszego wzrostu:

Wzrost 140 - 155 cm: rozmiar piłki 45 cm;

Wzrost 156 - 170 cm: rozmiar piłki 55 cm;

Wzrost 171 - 180 cm: rozmiar piłki 65 cm;

Wzrost 181 - 190 cm: rozmiar piłki 75 cm;

Wzrost > 190 cm: rozmiar piłki 85 cm.

Jeśli masz zawroty głowy, problemy z utrzymaniem równowagi, nudności, bóle, dzwonienie w uszach, nie zaczynaj ćwiczeń, aby nie pogorszyć swojego stanu.

Ćwiczenia poprzedź kilkuminutową rozgrzewką, przygotujesz w ten sposób mięśnie, ścięgna i więzadła do intensywnej pracy oraz unikniesz kontuzji. Do wyboru masz kilka ćwiczeń. Wykonuj je na przemian, ale łącznie w krótkich seriach, wszystkie w tej samej pozycji - usiądź na środku piłki, wyprostuj plecy i patrz przed siebie. Teraz połóż ręce na biodrach i wykonuj ruchy okrężne, kręć biodrami, najpierw w jedną, a potem w drugą stronę. Następnie maszeruj, siedząc. Rękami i nogami wykonuj ruchy, jakbyś szła.

Po rozgrzewce można przejść do właściwych ćwiczeń:

  • wstawanie z półprzysiadu – usiądź na środku piłki, kręgosłup wyprostowany, patrz przed siebie, stopy ustaw na szerokość bioder, napnij mięśnie brzucha, ręce trzymaj wzdłuż tułowia. Wydychając powietrze, unieś pośladki nad piłkę i pochyl się do przodu. Poruszaj się zgodnie z rytmem wydech (powstanie), wdech (powrót do pozycji wyjściowej);
  • brzuszki na piłce – połóż się swobodnie na piłce, nogi pozostaw na ziemi, na szerokości bioder (dla równowagi). Powinnaś przyjąć taką pozycję, aby kręgosłup ułożył się na piłce. Ręce trzymaj za głową, łokcie szeroko. Spinaj brzuch podczas wydechu i napnij mięśnie, podczas wdechu powróć do pozycji początkowej i rozluźnij mięśnie;
  • unoszenie bioder ze stopami na piłce – do wykonania ćwiczenia potrzebna jest dodatkowo mata (ewentualnie koc albo ręcznik). Połóż się, a ręce ułóż wzdłuż tułowia, nogi połóż na piłce, powinny być wyprostowane w kolanach. Podczas wydechu napnij pośladki i podnieś do góry biodra, tak aby nogi i tułów znalazły się w linii prostej. Podczas wdechu opadnij na dół;
  • wyprost tułowia z rękoma na głowie – połóż się na brzuchu na piłce, nogi zostaw szeroko, a stopy niech leżą swobodnie na ziemi, ręce ułóż za głową, łokcie trzymaj szeroko. Podczas wydechu podnieś klatkę piersiową do góry, napnij mięśnie grzbietu. Podczas wdechu wróć do pozycji wyjściowej. Wykonaj ruch w stylu foczki na piłce.

Piłki można kupić w większych sklepach sportowych, oraz na portalach aukcyjnych, ceny zaczynają się od kilkudziesięciu złotych.

(Na podstawie "Spa Houses")

Polecane wideo

Komentarze (23)

Ocena: 5 / 5
Anonim (Ocena: 5) 25.11.2010 08:10
Ja naprawde polecam te ćwiczenia. Sama myslałam ze takie sposoby bawienia sie z piłka sa dobre dla kobiet w ciązy.Ale widze po kilku zajeciach www.jestem.info.pl, ze cwiczenia naprawde swietnie sprawdzaja sie u osób z problemami kregoslupa.Po całym dniu w pracy zabawa z taka piłka to ulga dla plecków.
odpowiedz
Anonim (Ocena: 5) 03.04.2010 18:21
Ćwiczenia z piłka daja wiele dbrego pomagaja na kregsłup i rozijać wiele parti miesni :)
odpowiedz
Anonim (Ocena: 5) 02.01.2009 20:48
[quote="Gosc"]Naprawdę świetne sprawa, ale można zawsze być grubym i płakać, że nic się nie da, próbując tylko żałosnych diet. A żeby chudnąć trzeba się ruszać.[/quote]
odpowiedz
Anonim (Ocena: 5) 19.12.2008 15:18
Naprawdę świetne sprawa, ale można zawsze być grubym i płakać, że nic się nie da, próbując tylko żałosnych diet. A żeby chudnąć trzeba się ruszać.
odpowiedz
Anonim (Ocena: 5) 16.12.2008 14:24
chodza na fitness i cwicze z pika - swietna sprawa nie wiedziam ze tak to działa!!!
odpowiedz

Polecane dla Ciebie