10 najczęstszych błędów popełnianych podczas ćwiczeń

Chodząc na siłownię czy do fitness klubu, warto sobie stworzyć dekalog, który pomoże nam w pracy nad poprawą sylwetki. Mamy dla was kilka wskazówek.
10 najczęstszych błędów popełnianych podczas ćwiczeń
11.06.2008

Najlepsze efekty w osiągnięciu idealnej sylwetki przynosi połączenie diety z ćwiczeniami. Większość z nas kieruje się jednak złymi założeniami, przez które nie osiągamy pożądanego efektu. Zebraliśmy dla was 10 najczęstszych błędów, które niestety przytrafiają się każdej z nas:

1. Zapominanie o rozciąganiu mięśni przed i po treningu. Rozgrzewka jest konieczna przez co najmniej 5 minut. Jej brak może spowodować kontuzję albo bolesny uraz.

2. Unikanie sauny. Wizyta w saunie fińskiej lub parowej ma dobroczynny wpływ na nasze ciało, zwłaszcza po treningu - rozluźnia mięśnie i pozwala się zrelaksować.

3. Złudzenie, że im intensywniejszy trening, tym szybsze spalanie kalorii. Niestety efekty przynosi trening długotrwały i umiarkowanie intensywny.

4. Ćwiczenie z pełnym żołądkiem, za to na sucho. Ostatni posiłek należy spożyć minimum 2 godziny przed treningiem. W trakcie ćwiczeń trzeba pamiętać o uzupełnianiu płynów, najlepiej pić wodę albo napoje izotoniczne.

5. Brak systematyczności. Ćwiczenia bardzo intensywne, za to nieregularne, dają krótkotrwałe efekty. Następstwem niekonsekwencji jest efekt jo-jo.

6. Nieodpowiednie obuwie. Trzeba dobierać buty pod kątem wykonywanych ćwiczeń - inne na siłownię, fitness, a inne na jogging do parku.

7. Ćwiczenie wieczorami. Najlepiej spalamy tkankę tłuszczową rano. Przez noc nasz organizm magazynuje tłuszcz, który odkłada się bezpośrednio w niechcianych miejscach. Jeśli zaczniemy ćwiczyć od razu po przebudzeniu, szybciej go spalimy.

8. Samotne treningi. Podstawową zaletą fitness klubu są ćwiczenia grupowe. To motywuje. Zdrowa konkurencja i wzajemne nakręcanie się są potrzebne zwłaszcza w początkowej fazie cyklu ćwiczeń.

9. Ćwiczenia "odchudzające" trwające kilka minut. Proces spalania tkanki tłuszczowej uruchamia się dopiero po 20-30 minutach treningu. Żeby zacząć spalać wałki i oponki, trzeba ćwiczyć co najmniej 2 razy dłużej.

10. Jednostronność treningów. Nie ćwicz tylko jednej partii ciała lub grupy mięśni, kosztem ogólnorozwojowych ćwiczeń, chyba że robisz to pod okiem i na zalecenie trenera.

Polecane wideo

Komentarze (90)

Ocena: 5 / 5
Anonim (Ocena: 5) 22.12.2011 15:49
nie stac mnie na buty do biegania i jak tu trenowac?
odpowiedz
Anonim (Ocena: 5) 20.09.2008 16:58
W koncu konkretny artykul :P
odpowiedz
Anonim (Ocena: 5) 21.06.2008 19:11
Kiedyś ćwiczyłam przez miesiąc rezultaty są naprawde.Warto ćwiczyć
odpowiedz
Anonim (Ocena: 5) 21.06.2008 19:10
Ciekawy artykuł,ale ja nie mam czasu na ćwiczenia-chyba że dopiero wtedy gdy mój synek pójdzie do przeczkola:)
zobacz odpowiedzi (1)
Anonim (Ocena: 5) 17.06.2008 23:45
Nieprawda że aby spalać tłuszcz trzeba dłużej niż 25 czy 30 minut. Wlaśnie taki czas jest najbardziej optymalny. Liczy się częstość wykonywanych ćwiczeń. na początku najlepiej co dwa dni, a gdy znikną zakwasy i ból wszystkich mięśni i kości, to znak że można ćwiczyć codziennie. Warto poświęcić sobie te 30 minut ćwiczen.
odpowiedz

Polecane dla Ciebie