Rzuć palenie! Brzmi rewelacyjnie - ale to nie jest takie proste!

Wypróbuj sprawdzone sposoby i dowiedz się szczegółów dotyczących alternatyw palenia!
Rzuć palenie! Brzmi rewelacyjnie - ale to nie jest takie proste!
29.04.2022

Dlaczego chcesz rzucić palenie? To podstawowe pytanie, na które powinnaś odpowiedzieć. Czy głównie ze względów zdrowotnych, a może tylko i wyłącznie estetycznych? Niezależnie co przemawia za rzuceniem palenia - bezdyskusyjnie nie jest to proste! 

Palenie jest złe! Szkodzi zdrowiu, drastycznie zwiększa ryzyko zachorowań na niektóre nowotwory, choroby serca, udaru czy choroby płuc. Czy wiesz, że średnio palacze umierają 10 lat wcześniej niż osoby niepalące. Dodatkowo, w 2020 roku WHO (Światowa Organizacja Zdrowia) stwierdziła, że istnieje większe ryzyko wystąpienia ciężkich objawów i śmierci wśród osób z COVID-19, które paliły, w porównaniu z osobami niepalącymi. 

Dlaczego palimy? Bo tak radzimy sobie ze stresem, bo nikotyna uzależnia! Badania jasno pokazują, że przy odpowiednim podejściu można odstawić tę niezdrową rutynę i raz na zawsze rzucić palenie.

Najskuteczniejsze metody rzucenia palenia

#1 Nikotynowa terapia zastępcza

Nikotyna uzależnia, więc w przypadku rzucenia palenia doświadczasz nieprzyjemnych objawów odstawienia. Terapia zastępcza zapewnia niski poziom nikotyny bez innych, trujących substancji chemicznych zawartych w dymie papierosowym. Nikotynowa terapia zastępcza łagodzi niektóre objawy odstawienia nikotyny, które obejmują: intensywne pragnienia, mdłości, mrowienie rąk i stóp, bezsenność, wahania nastroju, czy trudności z koncentracją. Nikotynowa terapia zastępcza jest dostępna w postaci gum, plastrów, sprayi, inhalatorów, czy pastylek. 

Ta forma rzucenia palenia powoli uwalnia nikotynę, którą organizm wchłania. Dobrze przeprowadzona terapia ma na celu stopniowe zmniejszenie nikotyny, po to by ostatecznie całkowicie wyeliminować ją z codzienności. 

#2 E-papierosy

To urządzenia elektroniczne, które umożliwiają wdychanie nikotyny w postaci pary bez innych szkodliwych produktów ubocznych, takich jak smoła czy tlenek węgla. Korzystanie z e-papierosów, takich jak VUSE EPOD 2 pomagają w rzuceniu palenia, przez możliwość zmniejszenia zawartości nikotyny w e-liquidzie. Co więcej nikotyna w e-papierosie nie jest spalana tylko podgrzewana!

W przypadku sięgnięcia po VUSE EPOD 2 jest zapewnienie, że jest to produkt przebadany, i że inhalujemy się liquidem o formule poddanej wymaganym testom laboratoryjnym. VUSE ePOD działa w systemie zamkniętym, czy z fabrycznie napełnionym wkładem. Wygoda to jedno, ale również jakość zagwarantować testami i certyfikatami. 

#3 Terapia poznawczo - behawioralna

To metoda, która pomaga zrozumieć nawyki, które pchają cię w kierunku sięgnięcia po papierosa. Terapia ta ma na celu wyeliminowaniu zachowań, przez które palisz i zastąpienie ich zdrowymi nawykami. 

#4 Witamina B i C

Badania wskazują, że palacze mają niższe stężenie witamin z grupy B i niski poziom witaminy C w porównaniu z osobami palącymi. Palenie to sposób na radzenie sobie ze stresem, a jak wiadomo, witaminy z grupy B zwane są jako te "antystresowe", które pomagają równoważyć nastrój. Z kolei witamina C jest silnym przeciwutleniaczem, który pomaga chronić ciało przed stresem oksydacyjnym. Dlatego przyjmowanie tych witamin może wspierać przy rzuceniu palenia. 

#5 Używaj aplikacji do śledzenia nawyków

I takich aplikacji, dzięki którym zaczniesz kształtować zdrowe nawyki. Jeśli do tej pory sięgałaś po papierosa wraz z poranną kawą, zaznacz odpowiednio tę czynność w aplikacji i następnym razem zmień schemat. Śledź swoje postępy i nagradzaj się za drobne sukcesy. 

#6 Zrób listę "za i przeciw"

Bezsprzecznie rzucenie palenia korzystnie wpłynie na poprawę ogólnego stanu zdrowia. Dodatkowo oszczędzisz pieniądze, dasz dobry przykład dzieciom, będziesz ładnie wyglądać i pięknie pachnieć! Co najważniejsze - kiedy rzucisz palenie przejmiesz kontrole nad swoim życiem i uwolnisz się od uzależnienia rujnującego twoje zdrowie. Przygotowanie takiej listy i przyglądanie się jej w chwilach zwątpienia pomoże ci wytrenować umysł, tak by skupił się na pozytywnych aspektach celu jakim jest rzucenie palenia. 

Polecane wideo

Komentarze (2)
Ocena: 5 / 5
gość (Ocena: 5) 01.05.2022 19:23
Po pierwsze trzeba chcieć to zrobić.
odpowiedz
gość (Ocena: 5) 30.04.2022 02:13
A to ciekawe... to w końcu epapieros czy podgrzewacz tytoniu? I podgrzewana jest nikotyna czy tytoń, który ją zawiera? I od kiedy takie wynalazki służą do rzucania palenia? To raczej alternatywa dla tych, którzy nie chcą skończyć z używaniem wyrobów nikotynowych... no chyba, że wg kogoś przejście na aerozol = rzucenie palenia bo nie ma spalania tylko podgrzewanie :D Ogólnie konkurencja trochę inaczej ogarnia ten temat, dlatego trochę mnie śmieszy to co powyżej ;)
odpowiedz

Polecane dla Ciebie