Etapy zdrowego trybu życia

Zdrowy tryb życia jest ważny nie tylko ze względu na to, że korzystnie wpływa na samopoczucie, ale to także istotny element profilaktyki wielu chorób, takich jak otyłość, choroby układu sercowo-naczyniowego, cukrzyca typu 2, a także niektórych nowotworów.
Etapy zdrowego trybu życia
11.04.2022

Często poprawa sposobu odżywiania, czy wprowadzenie regularnej aktywności fizycznej wydają się trudne. Chcesz poprawić swój styl życia, ale nie wiesz, od czego zacząć? Poznaj trzy kluczowe elementy, od których warto zacząć przygodę ze zdrowym stylem życia. Przekonaj się, że stopniowe wprowadzanie zmian w dotychczasowym sposobie odżywiania, czy zwiększenie aktywności fizycznej nie muszą być skomplikowane.

Zbilansowana dieta

Zbilansowana dieta to podstawa zdrowego stylu życia. Wiele osób poszukuje odpowiedzi na pytanie ” co to jest zbilansowana dieta”. Dieta zbilansowana jest wtedy, kiedy każdy z posiłków dostarcza wszystkich składników odżywczych w odpowiednich dla konkretnej osoby ilościach. Każdy z nas jest inny, zatem zapotrzebowanie na poszczególne mikro i makroskładniki będę zależało od takich czynników jak płeć, wiek, stan zdrowia czy poziom aktywności fizycznej. Więcej informacji na temat doboru składników odżywczych w diecie można znaleźć na stronie: https://akopszostak.com/dieta-online/. Warto pamiętać, że podstawę zdrowej i zbilansowanej diety powinny stanowić naturalne, nieprzetworzone produkty. Poprawę sposobu odżywiania i naukę nowych nawyków żywieniowych warto zacząć od zwiększenia spożycia warzyw oraz owoców. To produkty szczególnie bogate w składniki odżywcze, takie jak witaminy, istotne dla zdrowia pierwiastki oraz błonnik pokarmowy. Są one także doskonałym źródłem przeciwutleniaczy i innych związków bioaktywnych. Oprócz warzyw i owoców w diecie powinny pojawiać się produkty zbożowe, zwłaszcza te pełnoziarniste, mleko i produkty mleczne, jaja, chude mięso, ryby, nasiona roślin strączkowych, orzechy i pestki oraz zdrowe tłuszcze. Ograniczyć należy żywność przetworzoną, czyli różnego rodzaju słodycze, słodkie napoje, dania typu fast-food, czy wędliny. Ważnym aspektem jest także zmniejszenie spożycia czerwonego mięsa i zastąpienie go mięsem chudym lub rybami. Dobrym rozwiązaniem jest także ograniczenie ilości mięsa w diecie i zastępowanie go nasionami roślin strączkowych. Kluczem do tego, by dieta była odpowiednio zbilansowana jest również dbałość o jej różnorodność, czyli spożywanie różnego rodzaju produktów i unikanie monotonnych diet, skupiających się jedynie na wybranej grupie żywności.

Dawka ruchu

Aktywność fizyczna to także bardzo ważny element zdrowego trybu życia. Zastanawiasz się, dlaczego aktywność fizyczna jest ważna? Dbałość o to, by różne formy ruchu pojawiały się w naszym życiu, wiąże się nie tylko z lepszą kondycją, samopoczuciem czy sprawnością, ale podobnie jak zdrowa dieta, aktywność fizyczna pomaga zapobiegać wielu schorzeniom, takich jak otyłość, cukrzyca typu 2, czy choroby układu sercowo-naczyniowego. Zależność ”aktywność fizyczna a zdrowie” wydaje się być oczywista — ruch powinien być codziennością. Temat ten często poruszany jest na stronie https://akopszostak.com.

Oczywiście nie oznacza to, że każdy musi wykonywać trudne i długotrwałe treningi. Każda forma aktywności fizycznej jest ważna, a kluczowe jest to, by była ona dostosowana do możliwości i stanu zdrowia konkretnej osoby. Dla tych, którzy do tej pory prowadzili wyłącznie siedzący tryb życia dobrym rozwiązaniem będą chociażby spacery. Sposobem na zwiększenie ilości ruchu w ciągu dnia, będzie także zmiana windy na schody czy samochodu na rower.

Regeneracja organizmu

Regeneracja organizmu to często pomijany, ale równie istotny element zdrowego trybu życia. Odpoczynek dobowy to czas, w którym organizm może się zregenerować i nabrać sił. Nieodpowiednia ilość snu, przerywany sen, czy życie w ciągłym w biegu nie są korzystne dla naszego zdrowia. Każdego dnia warto przeznaczyć czas na relaks, odpoczynek po pracy, a także wystarczająco długi sen. Często dużym utrudnieniem w zasypianiu jest zbyt długie przebywanie przed telewizorem czy telefonem. Warto przed pójściem spać, wyciszyć się i zrelaksować.

Komentarze (3)
Ocena: 4 / 5
gość (Ocena: 3) 13.04.2022 08:07
Jak to jest od kilkunastu lat wciaz haslo zdrowo zyj a ludzie w coraz gorszym stanie
odpowiedz
twoja stara (Ocena: 4) 12.04.2022 11:26
lubię placki
odpowiedz
Doris (Ocena: 5) 12.04.2022 10:12
Rzadko się mówi o regeneracji po ćwiczeniach a to też jest bardzo ważne. Zaczęłam się tym interesować dopiero jak mi organizm się zaczął buntować. Dużo się podratowałam w komorze normobarycznej w Osielsku, ale nauczyłam się też bardziej o siebie dbać.
odpowiedz

Polecane dla Ciebie