Jak rzucić papierosy i nie przytyć? Da się? TAK!

Wielokrotnie zastanawiałyście się nad rzuceniem palenia, ale boicie się przybrać na wadze?
Jak rzucić papierosy i nie przytyć? Da się? TAK!
fot. istock.com
25.11.2021

W końcu z tym problemem miały do czynienia wasze znajome i przyjaciółki? Czy naprawdę nie da się rozstać z papierosem i utrzymać upragnionej masy ciała? Da się! A korzyści z porzucenia nałogu będą widoczne również na twoim ciele. Zatem podejmij wyzwanie, zwłaszcza, że akurat w listopadzie obchodzimy Światowy Dzień Rzucania Palenia!

Jak rzucić palenie i nie przytyć?

Związek pomiędzy paleniem a przybieraniem na wadze jest złożoną kwestią. Nikotyna może hamować uczucie głodu, co prawdopodobnie wyjaśnia, dlaczego palacze mogą mieć niższą masę ciała niż niepalący i dlaczego zerwanie z papierosami może (choć nie zawsze musi) wiązać się z dodatkowymi kilogramami. Co więcej panuje błędne i negatywne w skutkach przekonanie, że palenie jest skutecznym sposobem kontrolowania wagi.

Palenie zwiększa ryzyko wystąpienia zespołu metabolicznego i cukrzycy, a te czynniki z kolei zwiększają ryzyko chorób układu krążenia. W kontekście ogólnoświatowej epidemii otyłości i wysokiego rozpowszechnienia palenia (które utrzymuje się lub wzrasta w wielu częściach świata), związek między paleniem, otyłością oraz powiązanymi schorzeniami ma duże znaczenie dla zdrowia publicznego.

Badania wykazują, że osoby, które rzuciły papierosy, mają większe ryzyko przybrania na wadze. Niestety ta perspektywa może zniechęcać palaczy do zerwania z papierosem (niesłusznie!). Oczywiście o ile wskazówka na wadze pokaże wyższą wartość po rzuceniu palenia zależne jest od metabolizmu każdego człowieka. Przyjmuje się jednak, że statystyczny palacz po rzuceniu „dymka” przybiera na wadze średnio 4,4 kg, a w przypadku kobiet nawet 5 kg. Można jednak nad tym zapanować. Jak? Bardzo ważne jest, aby pamiętać o odpowiednich sposobach zmiany tego szkodliwego nawyku. Często chcąc zająć ręce, w których zazwyczaj trzymałyśmy papierosa, zajadamy się batonikami, słonymi przekąskami czy fast foodami, nie wliczając tych kalorii do naszego dziennego bilansu energetycznego. Niby jemy jak dotychczas, a tyjemy? W momencie walki z nałogiem, dobrze jest wypracować inne, zdrowe nawyki, które będą służyły naszemu ciału i figurze. Zamiast paczki papierosów, kup karnet na basen, siłownię albo po prostu ćwicz w domu z ulubioną trenerką lub wychodź na spacer. Jak masz potrzebę zajęcia rąk albo podjadania, wcześniej przygotuj sobie zdrowe, niskokaloryczne przegryzki, np. świeżą marchewkę (z hummusem) czy rzodkiewki.

Pamiętaj, że rzucenie papierosów wpłynie pozytywnie na twój wygląd

Cera nabierze koloru, włosy blasku, nie mówiąc już o pozbyciu się tego cuchnącego zapachu dymu papierosowego. Rozstanie z nałogiem może być pierwszym krokiem do twojej ogólnej metamorfozy życia. Stąd zawsze warto walczyć o całkowite zerwanie z papierosem, bo twoje ciało tylko na tym zyska, zarówno pod względem zdrowotnym, jak i wyglądu!

Co jednak począć, jeśli już tyle razy starałaś się rozstać z nałogiem, a zawsze kończyło się kolejnym papierosem? Nie poddawaj się. Zawsze jest jakieś wyjście, a na pewno lepsza opcja niż pozostanie na stałe z paczką fajek. Znajdź alternatywy, które są mniej szkodliwe, bo… nie dochodzi w nich do spalania tytoniu, jak to się dzieje w tradycyjnych papierosach. Dlaczego to jest ważne? Kiedy palisz, a dokładniej – spalasz papierosa, powstaje szkodliwy dym i bardzo groźne substancje smoliste, takie jak tlenek węgla nazywany często „cichym zabójcą”. Ponadto w papierosowym dymie znajdują się również wolne rodniki, które są wrogiem twojej urody powodując szybsze starzenie się. Natomiast korzystając z tzw. urządzeń bezdymnych, takich jak podgrzewacze tytoniu (np. IQOS) czy e-papierosów – wkłady tytoniowe w podgrzewaczach a płyn w e-papierosach – są jedynie podgrzewane, a nie spalane. Zatem nie ma tego śmierdzącego dymu i substancji smolistych, a poziom wolnych rodników jest znacząco ograniczony. Używając ich wydziela się niemal niewyczuwalny dla nosa aerozol z nikotyną. Pamiętaj jednak, że: po pierwsze produkty bezdymne również wywierają wpływ na twoje zdrowie, a po drugie: nawet ci zatwardziali palacze, którzy nie mogą rzucić papierosów i tym samym zamienią je na takie urządzenia – wciąż powinni równolegle dbać o zbilansowaną dietę oraz aktywność fizyczną. No i oczywiście starać się rzucić ten nałóg za wszelką cenę.

Wizja potencjalnego przybrania na wadze nie powinna was zniechęcać do rzucenia palenia. Postaw sobie za cel metamorfozę swojego życia, której kluczowym etapem jest całkowite rozstanie się z nałogiem – wsparte sportem i odpowiednim jadłospisem. Zyska na tym twoje zdrowie, wygląd i samopoczucie!

Polecane wideo

Komentarze (1)
Ocena: 5 / 5
gość (Ocena: 5) 26.11.2021 09:36
ciotka mi mówiła o tabletkach figurena ale nie wierzyłam ze schudła, a jaki jest efekt tego ? że teraz ona jest chuda a ja zamówiłam aby rozpocząc swoją kuracje. Nie raz warto uwieżyć że prosty suplement diety jest w stanie pomóc nam w odchudzaniu. Jak przejdę kurację ze figurena dam znać czy na mnie również tak dobrze zadziałało. Poprzeczka wysoko ponieważ ciocia schudła aż 14kg.
odpowiedz

Polecane dla Ciebie