Niesamowite rzeczy, które dzieją się z Twoim ciałem, kiedy pójdziesz spać o 22:00

Dlaczego powinnaś być w łóżku o tej porze?
Niesamowite rzeczy, które dzieją się z Twoim ciałem, kiedy pójdziesz spać o 22:00
Fot. pexels (Maria Orlova)
28.12.2020

Co łączy takie nazwiska jak Kim Kardashian, Anna Wintour czy Oprah Winfrey? Nie tylko narodowość czy związki z szeroko pojętym showbiznesem. Także bardziej przyziemna kwestia, jaką jest zdrowy sen. Podobno wszystkie kładą się do łóżka najpóźniej o godzinie 22:00.

Zobacz również: Dlaczego powinnaś spać w skarpetkach? Nagranie tego lekarza to hit na TikToku

One doskonale wiedzą, że zarywanie nocy to przepis na fatalne samopoczucie i jeszcze gorszy wygląd. Regeneracja wymaga czasu, a według nich nie ma lepszej pory na wypoczynek. Świadczą o tym również wyniki badań, do których dotarł serwis brightside.me.

Dlaczego powinnaś wziąć z nich przykład?

budzik

Chodzenie spać o 22:00

#1 Wtedy sen jest najgłębszy

Według naukowców śpimy w 90-minutowych cyklach, ale każdy z nich jest trochę inny. Od snu naprawdę głębokiego do płytkiego, w czasie którego organizm nie regeneruje się w 100 procentach. Od godziny 22:00 do 2:00 w nocy mamy największe szanse dobrze wypocząć, bo wtedy sen jest najbardziej jakościowy.

#2 Ciało może się zregenerować

Nawet jeśli jesteś w świetnej kondycji, po bardzo aktywnym dniu odczuwasz zmęczenie. Nogi już nie niosą, ręce są osłabione, kręgosłup pobolewa, a głowa wydaje się bardzo ciężka. Najlepsze lekarstwo? Zdrowy i głęboki sen, w czasie którego produkowany jest hormon wzrostu, który regeneruje ciało. Obudzisz się w znacznie lepszej formie, jeśli zaśniesz ok. 22:00.

#3 Spada poziom stresu

Im mniej wypoczywasz, tym wyższy poziom kortyzolu w organizmie. Ten nie bez powodu nazywany jest hormonem stresu, bo wpływa na naszą równowagę psychiczną. Wiemy już, że najgłębszy sen przychodzi tuż po 22:00, więc nie warto z niego rezygnować. Wtedy najłatwiej naładować wewnętrzne baterie i nie będziesz już tak zdenerwowana.

Zobacz również: Śpisz z rękami nad głową? To mówi o Tobie coś bardzo niepokojącego

spanie

#4 Zapobiega wielu chorobom

Badania prowadzone na całym świecie potwierdzają, że głęboki sen poprawia ogólną kondycję organizmu poprzez wzmocnienie układu odpornościowego. Wypoczynek jest także ważny dla osób, które żyją m.in. z cukrzycą czy chorobami serca - wtedy dłużej zachowują dobrą formę. A jak wspomnieliśmy wcześniej, pomiędzy 22:00 a 2:00 wypoczywamy najbardziej efektywnie.

#5 Pomaga panować nad emocjami

Ludzie wyspani są po prostu szczęśliwsi - twierdzą badacze. To nie tylko kwestia odpowiedniej ilości głębokiego snu, ale także wyższego poziomu serotoniny oraz dłuższego dostępu do zbawiennego dla organizmu promieniowania słonecznego. Zarywając noce i śpiąc do późna nie panujemy nad sobą. Miewamy również problemy z odczytywaniem cudzych emocji.

To o której dzisiaj się położysz?

Zobacz również: Genialny trik, który pozwoli Ci zasnąć w 10 minut. Chodzi o jedną część ciała

Polecane wideo

11 produktów spożywczych, które robią coś bardzo dziwnego z Twoim ciałem
11 produktów spożywczych, które robią coś bardzo dziwnego z Twoim ciałem - zdjęcie 1
Komentarze (6)
Ocena: 4.67 / 5
Michał Polniak (Ocena: 3) 29.12.2020 13:30
Eksperci są też zgodni, że nasz rytm dobowy można delikatnie regulować. Stąd jest podział na tzw. skowronków i sowy. Skowronki uwielbiają wcześnie wstawać i wcześnie kłaść się spać. Sowy odwrotnie. Funkcjonują do późna i równie późno wstają. W jednym i drugim przypadku sen może być tak samo efektywny. I jak ktoś już wspomniał poniżej w komentarzach - regularne pory snu oraz sen nieprzerywany w idealnych cyklach może się sprawdzić u osób bezdzietnych, lub których dzieci są już starsze. Rodzice małych dzieci mogą zapomnieć o regularności snu na kilka lat... Przy temacie snu niezmiennie polecam przeczytać poniższy artykuł: https://corazlepszytrening.pl/coraz-lepszy-sen/ Ps.: Cieszcie się mamy póki dzieci Wam śpią w dzień. Większość porzuca ten nawyk około 5. roku życia. Moja Maja ma 2,5 roku i nie śpi w ciągu dnia od kilku miesięcy.
odpowiedz
Natalia (Ocena: 5) 28.12.2020 20:01
Powiedzcie to mamom małych dzieci.
odpowiedz
Pancia (Ocena: 5) 28.12.2020 19:45
Ja śpię w nocy tylko pół godziny zasypiam o 5 ra miałam ich duzoano to już od roku żadne tabletki na sen nie pomagają
odpowiedz
gość (Ocena: 5) 28.12.2020 02:52
ciekawe jak chodzić spać o 22 skoro j budzę sie 17-18 i chodzę spać o 9 rano
odpowiedz
dfdf (Ocena: 5) 28.12.2020 00:57
Zarabiam ponad 90 dolarów za godzinę pracy zdalnej z dwójką dzieci w domu. Nigdy nie myślałem, że będę miał możliwość zrobienia tego, ale moja najbliższa towarzyszka zarabia ponad 18 tysięcy miesięcznie, robiąc to, i przekonała mnie, żebym spróbował. Potencjał z tym jest wieczny. Oto co robiłem.... 𝐰𝐨𝐫𝐤𝐫𝐞𝐯𝐢𝐞𝐰𝐬𝟏𝟎.𝐜𝐨𝐦
odpowiedz

Polecane dla Ciebie