Chyba najbardziej znaną propagatorką profilaktyki nowotworowej jest Angelina Jolie. Aktorka dobrowolnie poddała się podwójnej mastektomii, czyli operacji całkowitego usunięcia obydwu gruczołów piersiowych. Powodem było wysokie obciążenie genetyczne Jolie, która wyniku nowotworu straciła mamę. Swoimi doświadczeniami otwarcie dzielą się również piosenkarki Kylie Minogue i Sheryl Crow, gwiazda „Seksu w wielkim mieście” Cynthia Nixon, a także takie gwiazdy starszego pokolenia jak Jane Fonda, Brigitte Bardot, Olivia Newton-John czy Irena Santor. W tym momencie zmagania z nowotworem mają już za sobą. Nową energię i czas, jaki zyskały dzięki wyzdrowieniu, przeznaczają na działania uświadamiające kobiety o wadze badań profilaktycznych i zdrowego trybu życia
Wyświetl ten post na Instagramie.
Wyświetl ten post na Instagramie.
Wyświetl ten post na Instagramie.
Kilka innych celebry tek publicznie przyznało się, że są w trakcie walki z rakiem. To m.in. gwiazda serialu „Beverly Hills 90210”, Shannon Doherty. Nowotwór zdiagnozowano u niej w 2015 roku, a kilka miesięcy temu aktorka ujawniła, że rak powrócił, tym razem w postaci złośliwej. Doherty zapewnia jednak, że nie ma zamiaru się poddać, bo ma jeszcze wiele do zrobienia w życiu. Również Christina Applegate, znana z serialu komediowego „Świat według Bundych”, jest w trakcie leczenia raka piersi. Na szczęście choroba jest obecnie w remisji.
Wyświetl ten post na Instagramie.
Wiele z wyżej wymienionych gwiazd i celebrytek, a także firm i organizacji non-profit, aktywnie angażuje się w inicjatywy mające na celu edukację na temat diagnostyki, profilaktyki i leczenia nowotworu piersi. Ich działania szczególnie widoczne są w październiku, który ogłoszono miesiącem świadomości raka piersi. Jedną z marek, która już po raz siódmy wzięła aktywnie wspiera „Różowy Październik”, jest Guess. We współpracy z Prezes Fundacji Get In Touch, Betsy Nilan, dom mody Guess zaprojektował specjalny zegarek. Jak co roku, część dochodu ze sprzedaży tego zegarka przekaże na działalność fundacji Get in Touch.
Kopertę zegarka wykonano ze stali szlachetnej, zdobi ją zestaw eleganckich różowych kryształów tworzących ramę dla pastelowej tarczy zegarka. Na tarczy umieszczono Daisy Wheel, czyli Koło Stokrotki. Jest to stworzony w 2004 przez Get In Touch roku zestaw informacji umożliwiający przeprowadzenie samodzielnego badania piersi. Zegarkowi nie brakuje sportowego charakteru dzięki białemu silikonowemu paskowi. Różowe zegarki Guess z limitowanej edycji sprzedawane są w pięknych brokatowych pudełkach.
Wyświetl ten post na Instagramie.
Fot. materiały prasowe
Zegarki kupicie w wybranych salonach i w sklepie online sieci Time Trend, a także u partnerów handlowych firmy ZIBI w cenie 499 zł.
Artykuł sponsorowany