Październik jako miesiąc świadomości raka piersi został zainaugurowany w 1985 roku. Znaczenie tej inicjatywy nie zmalało, ponieważ w Polsce rokrocznie wykrywa się około 18,5 tys. zachorowań. Co gorsza, w ciągu ostatnich trzech dekad liczba ta wzrosła aż dwukrotnie. I choć najbardziej zagrożoną grupą są kobiety w wieku 50-69 lat, to wśród osób, u których wykryto nowotwór piersi, nie brakuje również dwudziestokilkulatek.
Od dziesięcioleci wstążka była w Stanach Zjednoczonych symbolem oczekiwania, a także nadziei na to, że będzie lepiej. Początki jej popularności sięgają czasów II Wojny Światowej, kiedy kobiety, w oczekiwaniu na swoich mężów walczących w wojnie, nosiły żółte wstążki, a także wywieszały je na frontach swoich domów. W latach 70. XX w. żółtą wstążkę uznano za narodowy symbol osób zaginionych. Z kolei w latach 90. za sprawą czerwonej wstążki aktywiści starali się zwrócić uwagę na konieczność walki z AIDS, a także ochrony osób cierpiących na tę chorobę.
Różowa wstążka po raz pierwszy pojawiła się w mediach masowego przekazu za sprawą redaktor naczelnej magazynu „Self”, Alexandry Penney. Postanowiła ona uhonorować pamięć swojej redaktorki, Phyllis Starr Wilson, która przegrała walkę z rakiem piersi. Różowa wstążka pojawiła się na okładce specjalnego wydania czasopisma w 1992 roku. Od tej pory różowej wstążki używają wszyscy, którzy pragną przyczynić się do zbierania funduszy na walkę z rakiem piersi, a także do popularyzacji wiedzy o diagnostyce, zapobieganiu i leczeniu tego schorzenia.
W coroczną akcję angażuje się wielu celebrytów, gwiazd i firm na całym świecie. W gronie marek wspierających akcję znajduje się również Guess, która bierze udział w inicjatywie już po raz siódmy. Z okazji „Różowego Października” dom mody we współpracy z Prezes Fundacji Get In Touch, Betsy Nilan, zaprojektował specjalny zegarek.
Wyświetl ten post na Instagramie.
Kopertę ze stali szlachetnej zdobią eleganckie różowe kryształy, które tworzą ramę dla pastelowej tarczy zegarka. Na tarczy widnieje Daisy Wheel, czyli Koło Stokrotki – stworzony w 2004 przez Get In Touch roku zestaw informacji umożliwiający przeprowadzenie samodzielnego badania piersi. Sportowego charakteru dodaje zegarkowi biały silikonowy pasek. Całość zamknięto w pięknym różowym brokatowym pudełku. Jak co roku, marka Guess część dochodu ze sprzedaży zegarka przekaże na działalność fundacji Get in Touch.
Zegarki można kupić w wybranych salonach i w sklepie online sieci Time Trend oraz u partnerów handlowych firmy ZIBI w cenie 499 zł.
Artykuł sponsorowany