Trwa „Różowy Październik”. Skąd wzięła się idea słynnej różowej wstążki?

Poznaj genezę tego międzynarodowego symbolu walki z rakiem piersi.
Trwa „Różowy Październik”. Skąd wzięła się idea słynnej różowej wstążki?
fot. iStock
15.10.2020

Październik jako miesiąc świadomości raka piersi został zainaugurowany w 1985 roku. Znaczenie tej inicjatywy nie zmalało, ponieważ w Polsce rokrocznie wykrywa się około 18,5 tys. zachorowań. Co gorsza, w ciągu ostatnich trzech dekad liczba ta wzrosła aż dwukrotnie. I choć najbardziej zagrożoną grupą są kobiety w wieku 50-69 lat, to wśród osób, u których wykryto nowotwór piersi, nie brakuje również dwudziestokilkulatek.

„Różowy Październik” – historia różowej wstążki

Od dziesięcioleci wstążka była w Stanach Zjednoczonych symbolem oczekiwania, a także nadziei na to, że będzie lepiej. Początki jej popularności sięgają czasów II Wojny Światowej, kiedy kobiety, w oczekiwaniu na swoich mężów walczących w wojnie, nosiły żółte wstążki, a także wywieszały je na frontach swoich domów. W latach 70. XX w. żółtą wstążkę uznano za narodowy symbol osób zaginionych. Z kolei w latach 90. za sprawą czerwonej wstążki aktywiści starali się zwrócić uwagę na konieczność walki z AIDS, a także ochrony osób cierpiących na tę chorobę.

Różowa wstążka po raz pierwszy pojawiła się w mediach masowego przekazu za sprawą redaktor naczelnej magazynu „Self”, Alexandry Penney. Postanowiła ona uhonorować pamięć swojej redaktorki, Phyllis Starr Wilson, która przegrała walkę z rakiem piersi. Różowa wstążka pojawiła się na okładce specjalnego wydania czasopisma w 1992 roku. Od tej pory różowej wstążki używają wszyscy, którzy pragną przyczynić się do zbierania funduszy na walkę z rakiem piersi, a także do popularyzacji wiedzy o diagnostyce, zapobieganiu i leczeniu tego schorzenia.

Guess wspiera „Różowy Październik”

W coroczną akcję angażuje się wielu celebrytów, gwiazd i firm na całym świecie. W gronie marek wspierających akcję znajduje się również Guess, która bierze udział w inicjatywie już po raz siódmy. Z okazji „Różowego Października” dom mody we współpracy z Prezes Fundacji Get In Touch, Betsy Nilan, zaprojektował specjalny zegarek.

 
 
 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez GUESS (@guess)

Kopertę ze stali szlachetnej zdobią eleganckie różowe kryształy, które tworzą ramę dla pastelowej tarczy zegarka. Na tarczy widnieje Daisy Wheel, czyli Koło Stokrotki – stworzony w 2004 przez Get In Touch roku zestaw informacji umożliwiający przeprowadzenie samodzielnego badania piersi. Sportowego charakteru dodaje zegarkowi biały silikonowy pasek. Całość zamknięto w pięknym różowym brokatowym pudełku. Jak co roku, marka Guess część dochodu ze sprzedaży zegarka przekaże na działalność fundacji Get in Touch.

Zegarki można kupić w wybranych salonach i w sklepie online sieci Time Trend oraz u partnerów handlowych firmy ZIBI w cenie 499 zł.

 

Artykuł sponsorowany

Komentarze (3)
Ocena: 5 / 5
gość (Ocena: 5) 16.10.2020 13:22
moja siostra wyczuła u siebie guzek i zapisała się na badanie. Martwię się, chciałabym, żeby wszystko było dobrze :(
zobacz odpowiedzi (1)
gość (Ocena: 5) 16.10.2020 09:59
ciesze się, że choć przez jeden miesiąc w roku rośnie świadomośc na temat raka piersi i profilaktyki
odpowiedz

Polecane dla Ciebie